چرا شما کشتن سایر مسلمانان را ترویج میکنید؟
صد سۆال از وهابیان(4)
32- چرا در زمینه مخالفت با اهل بیت علیهمالسلام حتی از ابنتیمیه افراطیتر هستید و در عین حال خود را علاقهمند به اهل بیت علیهم السلام معرفی میکنید؟
بیشتر بدانیم
وهابیان در ظاهر خود را علاقهمند به اهل بیت نشان میدهند اما عقاید و عملکرد آنها خلاف این مدعا است. آنها در عقاید پیرو ابن تیمیه هستند. ابن تیمیه در کتب خود اکثر فضایل اهل بیت را انکار میکند. وهابیان در این زمینه افراطیتر از ابنتیمیه هستند.
از نظر عملکرد هم تخریب قبور ائمه اطهار و کشتار زایران اهل بیت (علیهم السلام)، کینه و عداوت آنها نسبت به اهل بیت (علیهمالسلام) را آشکار میسازد.
این مسأله تنها مربوط به زمان حال و گروههای تروریست مانند القاعده نیست. در سال 1216 هجری (حدود 200 سال پیش) در روز عید غدیر، وهابیان به کربلا حمله کرده و 5000 نفر را کشتند و ضریح مطهر و مرقد امام حسین (علیه السلام) را تخریب کردند.
آیا امکان دارد کسی که علاقهمند به اهل بیت (علیهم السلام) است، چنین اقدامی را مرتکب شود.
33- چرا شما به معنای ظاهری آیات قرآن پایبند نبوده و آیات قرآن را مطابق نظر خود تأویل میکنید؟ مگر در دیدگاه شما تأویل مساوی کفر نیست؟
34- چرا شما (به پیروی از محمد بن عبدالوهاب در کشف الشبهات) شیعه را صفویه مینامید. مگر نمیدانید که در دوره آل بویه در هزار سال پیش، شیعیان به عنوان یک جریان فکری پیشرو در عالم اسلام مطرح بوده و بزرگان آن همچون شیخ مفید، مورد احترام بسیاری از اهل سنت نیز بودهاند.
35 - چگونه شما خود را از اهل سنت و حتی نماینده تمامی اهل سنت معرفی میکنید در حالی که به دنبال تخریب اماکن مقدس لیبی، مفتی مصر شما را خوارج زمان وسگهای جهنم مینامد؟
بیشتر بدانیم
در پی تخریب مقبره و حرم «عبدالسلام الاسمر» از نوادگان امام حسن مجتبی(علیه السلام) از معروفترین امامزادگان قاره فریقا در «زلتان» لیبی بسیاری از علما و رهبران مصری این اقدام وهابیون را به شدت محکوم کردند.
بنابر این گزارش در مهمترین واکنش شیخ علی جمعه مفتی اعظم مصر در بیانیهای به نام دارالافتاء مصر که مرکزی دولتی محسوب میشود این اقدام را محکوم کرد.
مفتی مصر در این بیانیه حمله کنندگان وهابی و تخریب این حرم را «خوارج زمانه و سگهای جهنم» خوانده که «برای افساد در زمین تلاش میکنند و بیوت الهی و مقدسات مسلمانان را تخریب میکنند و به حرمت اولیای الهی جسارت میکنند و میراث اسلامی را به تش میکشند و به دنبال ن هستند که مردم لیبی را به جنگ داخلی و مذهبی وارد کنند».
علی جمعه این حرکت وهابیون را اقدامی مجرمانه و جاهلانه خوانده و از همه مسلمانان خواسته است که در قول و عمل در برابر نان بایستند و از مسئولان لیبیایی نیز خواسته که حد محاربه را بر نها جاری کند چراکه نها مبلغان گمراهی و تکفیر مسلمانان هستند که با زبان خود تش فتنه مذهبی را روشن کردهاند.
منبع: خبرگزاری ابنا (7/6/1391)
وهابیان در ظاهر خود را علاقهمند به اهل بیت نشان میدهند اما عقاید و عملکرد آنها خلاف این مدعا است. آنها در عقاید پیرو ابن تیمیه هستند. ابن تیمیه در کتب خود اکثر فضایل اهل بیت را انکار میکند. وهابیان در این زمینه افراطیتر از ابنتیمیه هستند. از نظر عملکرد هم تخریب قبور ائمه اطهار و کشتار زایران اهل بیت(علیهم السلام)، کینه و عداوت آنها نسبت به اهل بیت (علیهمالسلام) را آشکار میسازد
36- چرا شما کشتن سایر مسلمانان را ترویج میکنید؟ مگر کشتن و خشونت و قساوت نیاز به دین و خداپرستی دارد. حیوانات نیز همدیگر را با قساوت میکشند. دین برای محبت و رأفت است نه برای خشونت و شقاوت.
وحشیگری که ملازمهای با دینداری ندارد. اتفاقا وحشیگری شماست که مانع توسعه مذهب بدعتآلود وهابیت شده است در حالی که میلیاردها دلار برای توسعه آن هزینه کردهاید.
37- چرا علمای اهل سنت را که مخالف شما هستند، ترور میکنید؟ آیا این سیره رسول اکرم (ص) است که به جای بحث و گفتگو به قتل و کشتار مخالفان خود اقدام نمائید؟ آیا این رویه دقیقا مشابه عملکرد خوارج نیست؟
بیشتر بدانیم
"رومن سیلانتیف" اسلامشناس مشهور اعلام کرد تا به حال پنجاه رهبر روحانی اسلامی در شمال قفقاز به دلیل مبارزه علیه وهابیت کشته شده اند.
او که در برنامه "دین و جهان" رادیو روسیه سخن میگفت، اظهار داشت: «در حدود 50 نفر کشته شدهاند. این افراد میتوانستند جامعه بزرگی از مفتیهای طلبه اهل سنت را تشکیل دهند.»
بنابر اظهارات این اسلامشناس، تعداد خیلی کمی از طلاب علوم دینی ضدوهابی در روسیه باقی ماندهاند: «آنها تقریبا هرماه کشته میشوند، از دست دادن برخی گروههای مسلمانان جبرانناپذیر است، تعداد زیادی از کسانی که تا به حال قادر بودهاند به صورت فعال با وهابیت مبارزه کنند، کشته شدهاند.» منبع : خبرگزاری ابنا (11/10/1389)
38- شما در جریان بیداری اسلامی مخالفت با حاکمان ظالم کشورهای اسلامی را تقبیح کردهاید در حالی که خود شما با کمک دولت انگلیس به مقابله با حکومت عثمانی پرداختهاید. پس شما خود بر ضلالت و گمراهی مسلک و مرام وهابیت اعتراف کردهاید.39- چگونه شما میگویید بدعت گذار نیستید در حالی که محمد بن عبدالوهاب، پیشوای شما با پدرش که او هم یک عالم حنبلی بود مخالف کرد و هیچگاه پدرش عقاید او را نپذیرفت.
40- چگونه شما خود را دوستدار اهل بیت(علیهم السلام) مینامید در حالی که ابن تیمیة تمامی فضائل اهل بیت(علیهم السلام) را در کتب خود انکار میکند به گونهای که حتی بزرگترین محدث وهابی یعنی آلبانی نیز بر او ایراد گرفته و برخی از نظرات او را نقد میکند.
41- چگونه شما شیعیان را متهم به غلو می کنید در حالی که در کتابهای فقهی شیعه، به شدت با عقیده به غلو مقابله شده است؟
42- چگونه شما خود را مخالف غلو معرفی می کنید در حالی که محمد بن عبدالوهاب را در حد یک پیامبر بالا بردهاید.
43 – چرا با تقریب بین مذاهب اسلامی مخالفت کرده و تمام تلاش خود را در جهت تفرقه بین مذاهب اسلامی بکار میبرید.
44- چرا اینگونه تبلیغ میکنید که شیعیان با طرح بحث مبارزه با وهابیت میخواهند نقش قیّم اهل سنت را ایفا کنند؟
وهابیت از سویی هر دو گروه شیعیان و اهل سنت معتقد به زیارت و توسل را صراحتا کافر و مشرک میداند و از سوی دیگر در تبلیغات خود، وهابیت را نماینده تمامی اهل سنت معرفی میکند. این خیانت بزرگ باعث تفرقه در بین تشیع و تسنن شده و اساسا با عقاید اهل سنت بنا بر تصریح آنان، در تضاد است
بیشتر بدانیم
شیعیان بر خلاف تبلیغات وهابیان نمیخواهند نقش قیم اهل سنت را ایفا کنند. مخاطب اصلی مباحث نقد وهابیت، شیعیان هستند. اگر با اهل سنت در این زمینه گفتگو و تعامل میشود به دلیل این است که آنها نیز در مقابل وهابیت، مشکلات شیعیان را دارند.
وهابیت از سویی هر دو گروه شیعیان و اهل سنت معتقد به زیارت و توسل را صراحتا کافر و مشرک میداند و از سوی دیگر در تبلیغات خود، وهابیت را نماینده تمامی اهل سنت معرفی میکند. این خیانت بزرگ باعث تفرقه در بین تشیع و تسنن شده و اساسا با عقاید اهل سنت بنا بر تصریح آنان، در تضاد است.
به علاوه ارائه نقد اهل سنت بر وهابیت، اساسا جائی برای این پرسش باقی نمیگذارد و تنها به موارد مورد اشتراک دو مکتب فکری در نقد وهابیت، تأکید میکند.
45- چگونه تبرک به آثار پیامبران را شرک میشمارید در حالی که بسیاری از آیات قرآن کریم بر آن گواه است؟ آیا این مصداق بدعت گزاری در دین و مخالفت با آیات الهی نیست؟
46- چرا آیات قرآن را مبنا و ملاک داوری در زمینه حقایق دینی قرار نداده و بدعتهای محمد بن عبدالوهاب را جایگزین آن ساختهاید؟ آیا بهتر نیست که در آیات قرآن کریم، تدبر کنید و حقایق را آنگونه که قرآن کریم بیان میکند، بپذیرید؟ أفلا یتدبرون القرآن أم علی قلوب أقفالها.
47- چگونه شما دینداری را با خونریزی یکی کردهاید در حالی که قران از زبان فرشتگان می فرماید: اتجعل فیها من یفسد فیها و یسفک الدماء. فرشتگان خدای متعال را خطاب قرار داده و میپرسند خدایا ایا کسی را در زمین قرار می دهی که در آن فساد کرده و خونریزی نماید.
خونریزی و قتل و کشتار، صفت بیدینان و جاه طلبان است. مگر قتل و غارت، دینداری می خواهد؟ قساوت که نیاز به دین و آیین ندارد. انسانهای بدون دین و مذهب نیز خشونت و خونریزی را انجام می دهند و نیازی به راهنمایی برای آن ندارند.