تبیان، دستیار زندگی
چهارشنبه 28 تیر سال جاری سومین روز از بیستمین نمایشگاه قرآن کریم است، غرفه موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان میزبان دبیر بخش مهدویت امیر رضا عرب بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیر بخش مهدویت تبیان گفت:

سعی ما ارائه مطالبی است که سطح معرفت کاربران را افزایش دهد

غرفه تبیان در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم

چهارشنبه 28 تیر سال جاری سومین روز از بیستمین نمایشگاه قرآن کریم است، غرفه موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان میزبان دبیر بخش مهدویت امیر رضا عرب بود.

به گزارش روابط عمومی، در سومین روز از بیستمین نمایشگاه بین المللی قران کریم امیر رضا عرب؛ دبیر بخش مهدویت سایت در غرفه موسسه حضور یافت.

دبیر بخش مهدویت در مورد شاخص های ارائه مطالب در سایت گفت: حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در حدیثی فرمودند: «مَن مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتته جاهلیه»؛ هر كس امام زمانش را نشناسد و بمیرد با مرگ جاهلی از دنیا رفته است.

سعی ما بر این بوده است که در ارائه مطالب، به نحوی عمل کنیم که با این شاخص تطابق داشته باشد، یعنی مطالبی را ارائه دهیم که سبب افزایش سطح معرفت کاربران شود. باز هم تاکید میکنم مطالب معرفتی. اینکه می گویم مطالب معرفتی در مقابل مطالبی هست که صرفا اطلاعات عمومی افراد را افزایش می دهد، تردیدی نیست كه منظور از معرفتِ امام که در حدیث فوق اشاره شد، آگاهی و كسب اطّلاعات درباره شرایط تاریخی، مشخّصات شناسنامه ای مرسوم و سلسله نسب امام و علائم ظهور و ...نیست، این مطالب شاید لازم باشند اما کافی نیستند و در حقیقت در نازل ترین مرتبه از اطّلاعات عمومی و اوّلیه قرار دارد و كم و زیادش باعث اتّفاقی بزرگ نمی شود.

وی ادامه داد:به نظر من نوع مطالبی که ما باید ارائه کنیم باید به گونه ای باشد که در مخاطب ما تحول ایجاد کند و منجر به یک تصمیم گردد. و به عبارت دیگه مطالب باید جنبه کاربردی داشته باشند، بعنوان مثال اینکه وظائف ما در عصر غیبت حضرت چیست؟ ما به عنوان یک منتظر چه اقداماتی را باید انجام دهیم و از این دست مطالب. و اگر این اتفاق بیفتد یعنی این تحول و اینکه من باید خودم را برسانم به شرایط یک انسان منتظر، باعث می شود که این تحول علاوه بر فرد به خانواده و در نهایت به جامعه سرایت کند و فرد منتظر، خانواده منتظر و نهایتا جامعه منتظر را بسازد. بنابر این در یک کلام می توان گفت که شاخص ما برای ارائه مطالب، مطالبی هست که سطح معرفت ما را نسبت به مهدویت و امام زمان (عج) افزایش دهد، معرفتی که عمل را به همراه خود داشته باشد.

علاقه مندان می توانند گزارش و مصاحبه با دبیر بخش مهدویت را در آدرس WWW.Tebyan.net مطالعه بفرمایند.

گزارش: مونا ناصرپور

تنظیم: هومن بهلولی