تبیان، دستیار زندگی
سردبیر و تهیه‌كننده‌ی «زیر چاپ» رادیو تهران گفت: با انعكاس اعتراضات هنرمندان از مصاحبه‌های چاپ شده از قول آنان در نشریات زرد در این برنامه‌ی رادیو تهران، از حق آنان دفاع می‌كنیم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشریات زرد حواسشان را جمع كنند!

سردبیر «زیر چاپ» رادیو تهران:

این برنامه از حق هنرمندان دفاع می‌كند

رادیو تهران

سردبیر و تهیه‌كننده‌ی «زیر چاپ» رادیو تهران گفت: با انعكاس اعتراضات هنرمندان از مصاحبه‌های چاپ شده از قول آنان در نشریات زرد در این برنامه‌ی رادیو تهران، از حق آنان دفاع می‌كنیم.

معصومه اسماعیل‌نژاد در گفت ‌و گو با خبرنگار سرویس رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این خبر اظهار كرد: با انجام این كار قصد داریم به این‌گونه نشریات بگوییم كه حواسشان جمع باشد؛ چون رادیو امكان دارد فعالیت‌های آن‌ها را زیر ذره‌بین قرار دهد.

وی درباره‌ی علت این اقدام گفت: رسانه‌ها ركن چهارم دموكراسی هستند. طبق آن هركسی، هر مطلب خلاف واقعیتی را گفته باشد رادیو می‌تواند آن را پی‌گیری كند.

اسماعیل‌نژاد اضافه كرد: ما در این برنامه مصاحبه‌های خیالی با هنرمندان انجام می‌دهیم و پخش می‌كنیم. البته خیالی بودن آن را متذكر می‌شویم. در چند برنامه‌ها كه این مصاحبه‌ها روی آنتن رفته‌اند، هنرمندان از شنیدن آن بسیار خندیده‌اند.

وی درباره‌ی بخش‌های دیگر زیر «چاپ» گفت: در تماس با روزنامه‌نگاران، درباره‌ی اخلاق و روزنامه‌نگاری حرفه‌ای، تاریخچه‌ی نشریات زرد و به علت به وجود آمدن آن‌ها می‌پردازیم.

سردبیر «زیر چاپ» اضافه كرد: هدف ما در این برنامه، گسترش صداقت در رسانه‌ها و روزنامه‌نگاری حرفه‌ای با نقد نشریات زرد است.

وی در پاسخ به این پرسش ایسنا كه چرا معمولا در نقد رسانه‌ها به مطبوعات پرداخته می‌شود، در صورتی كه صدا و سیما نیز یكی از وسایل ارتباط جمعی كشور است، توضیح داد: برنامه‌سازان باید به رسانه بودن صدا و سیما توجه كنند تا برنامه‌های آنان از ابعاد گوناگون برخوردار شود. البته ما در برنامه‌های خود چون «زیر چاپ» و «موج مجهول» تلاش كرده‌ایم به عنوان چشم ناظر جامعه عمل كنیم و به اقشار مختلف چون مسوولان كشوری و مجریان صدا و سیما بپردازیم.

اسماعیل‌نژاد در پایان اظهار كرد: در برنامه‌ی این هفته قصد داریم فال‌های چاپ شده در نشریات زرد را با تماس با یك جامعه‌شناس بررسی كنیم.

پخش «زیر چاپ» از دوم مرداد ماه آغاز شده است و سه‌شنبه‌ها ساعت 22 تا 23 روی آنتن رادیو تهران می‌رود.