تبیان، دستیار زندگی
رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا با عدم برگزاری جام حذفی موافقت کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کفاشیان: امیدواریم با صدا و سیما به تفاهم برسیم


رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا با عدم برگزاری جام حذفی موافقت کرده است.

کفاشیان

علی کفاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در مالزی عنوان کرد که در جلسه روز سه شنبه کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست ما مبنی بر عدم برگزاری مسابقات جام حذفی موافقت کرده و برگزاری و عدم برگزاری آن را بر عهده خودمان گذاشت.

وی تصریح کرد: البته این موضوع در جلسه امروز در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور، نهایی خواهد شد.

رییس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: خیلی‌ها معتقد هستند که جام حذفی باید برگزار شود و ما باید با توجه به توافق کنفدراسیون فوتبال آسیا موضوع را بررسی کنیم و برنامه‌ها را با آقای کی‌روش چک کنیم و اگر ایشان مشکلی نداشت شاید جام حذفی را برگزار کردیم.

کفاشیان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص توافق با صدا و سیما برای حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر گفت: به هر صورت امیدواریم طی دو سه روز آینده با صدا و سیما در این خصوص به تفاهم برسیم. مذاکرات شروع شده و در حال انجام است. صدا و سیما نامه‌ای به ما نوشته که در حال پاسخ‌دهی به آن هستیم که انشالله بتوانیم به تفاهم برسیم.

وی گفت: ما رقم خاصی پیشنهاد نکرده‌ایم ولی مدعی هستیم که درآمدهای حاصل از پخش تلویزیونی خیلی بیشتر از چیزی است که صدا و سیما به ما می‌دهد و ما می‌خواهیم که این رقم، رقم معقولی باشد تا درآمدهای حاصل از آن بخشی به فدراسیون فوتبال و بخشی نیز به صدا و سیما برسد.

کفاشیان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص توافق با صدا و سیما برای حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر گفت: به هر صورت امیدواریم طی دو سه روز آینده با صدا و سیما در این خصوص به تفاهم برسیم. مذاکرات شروع شده و در حال انجام است. صدا و سیما نامه‌ای به ما نوشته که در حال پاسخ‌دهی به آن هستیم که انشالله بتوانیم به تفاهم برسیم

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در خصوص استعفای میك درموت، مربی بدنساز تیم ملی فوتبال گفت: درموت یک ماه پیش استعفا داده بود و ما هم در این خصوص نظر آقای کی‌روش را جویا شده‌ایم و ایشان هم گفته‌اند که پس از بازگشت به تهران نظرشان را خواهند گفت و ما هم منتظر هستیم. در هر صورت اگر ایشان استعفا بدهند و بروند ما ناچار هستیم که یا فرد دیگری را جایگزین کنیم و یا از آقای کی‌روش بخواهیم تا فردی را معرفی کنند.

وی افزود: باید قرارداد وی را ببینیم، به هر صورت ایشان تعهد داشته است که بماند و اگر بخواهد برود باید جریمه پرداخت کند. وی ادعا کرده است که چهار فرزند دارد و خانواده‌اش خارج از ایران زندگی می‌کنند و اینگونه شرایط کار برایش سخت است. به هر حال ایشان مربی خوبی بودند و توانمندی‌های بالایی داشتند. در نهایت اینکه از آقای کی‌روش نظر می‌گیریم و بر اساس قرارداد عمل می‌کنیم.

کفاشیان

کفاشیان در دومین روز سفرش به مالزی در خصوص مسابقات فوتبال غرب آسیا و حضور و یا عدم حضور ایران در این مسابقات گفت: از ما خواسته‌اند که تیم ملی فوتبال در آن شرکت کند و ما هم باید نظر کادر فنی را جویا شویم. باید ببینیم که در آن موقع وضعیت تیم ملی چگونه است و نظر آقای کی‌روش چه هست. آنها از ما خواسته‌ بودند تا نظر خود را خیلی سریع اعلام کنیم، اما ما باید وضعیت تیم را بررسی کنیم و بعد پاسخ دهیم. ما در آن زمان لیگ برتر هم داریم و باید تمام جوانب را بررسی کنیم. باید برای بررسی این موضوع به ما وقت بدهند و اگر این کار را نکنند خوب ما هم شرکت نمی‌کنیم.

کفاشیان در خصوص مذاکرات با مربی اسپانیایی برای هدایت تیم فوتسال نیز به ایسنا گفت: قرار نیست آقای صانعی عوض شوند، ایشان همچنان سرمربی تیم فوتسال می‌ماند و مربی اسپانیایی را به عنوان مدیرفنی می‌آوریم تا بتواند تیم‌ فوتسال ما را هدایت کند.

وی در خصوص بازی دوستانه با تیم ملی تونس نیز اظهار کرد که مکاتبات در این خصوص در حال انجام است و طی روزهای آینده نتیجه آن مشخص می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وضعیت فوتبال بانوان به ایسنا گفت: در بخش فوتبال بانوان کارهای بزرگی انجام شده است که مهمترین آنها بحث حجاب بود که با پیگیری ما مشکل برطرف شد. در همین حال قصد داریم تا برای بانوان مربی خارجی بیاوریم تا دانش فنی مربیان داخلی نیز افزایش پیدا کند. من مطمئن هستم که در آینده خانم‌های ما پتانسیل بسیار بالایی در فوتبال خواهند داشت.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در حال ارزیابی مربی پرتغالی هستیم و اگر خوب باشد او را حفظ خواهیم کرد تا هم امور تیم‌های ملی ما را انجام دهد و هم بر تیم‌های پایه ما نظارت کند و در همین حال آموزش دهد و انشالله طی یکی، دو روز آینده نتیجه مذاکرات مشخص خواهد شد.

بخش ورزشی تبیان


منبع :ایسنا