تبیان، دستیار زندگی
ملاقات با والدین» در زمره‌ی مطرح‌ترین و جذاب‌ترین فیلم‌های كمدی سال‌های اخیر سینمای جهان قرار می‌گیرد. قسمت دوم این فیلم با عنوان «ملاقات با فوكرها» كه دو سال بعد ساخته شد موفقیتی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلمی برای دوستداران كمدی

فیلمی برای دوستداران كمدی

به انگیزه‌ی پخش «ملاقات با والدین»

فیلمی برای دوستداران كمدی

«ملاقات با والدین» در زمره‌ی مطرح‌ترین و جذاب‌ترین فیلم‌های كمدی سال‌های اخیر سینمای جهان قرار می‌گیرد. قسمت دوم این فیلم با عنوان «ملاقات با فوكرها» كه دو سال بعد ساخته شد موفقیتی به مراتب بیشتر از قسمت نخست آن كه از تلویزیون ایران پخش شد را بدست آورد.

«ملاقات با والدین» (meet the parents) محصول سال 2000 آمریكاست كه در مدت زمان یك ساعت و 48 دقیقه به شیوه رنگی و با صدای دالبی دیجیتال توسط جای راچ كارگردانی شده است.

*درباره‌ی فیلم

كریستو فرنال در نقدی كه بر فیلم «ملاقات با والدین» در سال 2000 نوشته آورده است: تمام موقعیت‌هایی كه در سینمایی «ملاقات با والدین» خلق می‌شود، مانند گرفتن تست دروغ‌ سنجی، رنگ كردن دم گربه‌ای كه گمشده است و غیره برای تماشاگر غیر قابل پیش‌بینی است.

با این حال تماشاگر به راحتی این صحنه‌ها را باور می‌كرده و با آن همذات پنداری می‌كند.

«ملاقات با والدین» در هر سكانسی عاملی برای خنداندن بیننده‌اش به وجود آورده است و در حقیقت تماشاگر مدام با تماشای این فیلم در حال خندیدن است.

ساخته جای راچ برای گروه سنی جوان و نوجوان مناسب به نظر می‌رسد. اما زوج‌های جوان نیز می‌توانند از داستان عاشقانه آن و به تصویر كشیدن مشكلاتی كه زن و مرد قبل از ازدواج با آن دست به گریبان هستند، لذت ببرند.

مهمتر از همه «ملاقات با والدین» برای تمام افرادی كه دوست دار كمدی هستند، جذاب خواهد بود.

نسخه دوم فیلم «ملاقات با والدین» دو سال بعد با عنوان «ملاقات با فوكرها» ساخته شد و در زمره 50 فیلم پر فروش قرن قرار گرفت. این فیلم ملاقات «پم» با خانواده «گرگ» را به تصویر می‌كشید كه داستین هافمن این بار نقش پدرشوهر را بازی می‌كرد و دنیرو همانند قسمت نخست در نقش پدر «پم» در فیلم حضور داشت.

خبرها حاكی از این است كه رابرت دنیرو و داستین هافمن به بازی در قسمت سوم این فیلم نیز می‌اندیشند.

*حضور در جشنواره‌های جهانی و اكران در سینماها

سینمایی «ملاقات با والدین» با بودجه‌ای معادل 55 میلیون دلار ساخته شد. این فیلم 6 اكتبر 2000 برای نخستین بار در آمریكا به اكران عمومی درآمد و پس از 2614 بار اكران، درآمدی بیش از 28 میلیون دلار را برای سازندگانش به ارمغان آورد. اكران «ملاقات با والدین» در انگلیس 17 دسامبر 2000 اتفاق افتاد و پس 402 بار نمایش فیلم سودی معادل 2 میلیون پوند را به همراه داشت.

«ملاقات با والدین» در سال 2001 نامزد دریافت جایزه اسكار در بخش بهترین موسیقی فیلم بوده است. این فیلم با حضور در جایزه فیلمهای كمدی آمریكا نیز عنوان بهترین بازیگر فیلم‌های كمدی را به دست آورد.

ساخته راچ در سال 2001 در جشنواره گلدن گلاب شركت كرد و نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول این جشنواره شد.

حضور موفق در جایزه فیلم انجمن منتقدان فیلم لاس وگاس، جایزه فیلم ام تی وی و جایزه فیلمهای منتخب نوجوانان از دیگر افتخارات سینمایی «ملاقات با والدین» محسوب می‌شود.

*درباره كارگردان

جای راچ، كارگردان ملاقات با والدین، 14 ژوئن 1957 در ایالت نیو مكزیكو آمریكا متولد شد. او در سال 1986 از مدرسه سینما تلویزیون آمریكا فارغ‌ التحصیل شد و سپس به فعالیت در این رشته پرداخت.

جای راچ حضور در عرصه سینما را با فیلمبرداری آغاز كرد و در سال 1986 به عنوان فیلمبردار «اودیسه» انتخاب شد.

او ساخت 5 فیلم سینمایی را در كارنامه كاری‌اش ثبت كرده است كه ملاقات با والدین با فوكرها در زمره این آثار قرار می‌گیرد. جای راچ به همراه رابرت دنیرو تهیه‌كنندگی فیلم ملاقات با والدین را هم بر عهده داشته است.

*درباره بازیگران

رابرت دنیرو، پیش از بازی در سینمایی «ملاقات با والدین» در «تحلیلش كن» نیز نشان داده بود كه در فیلم‌های كمدی نیز می‌تواند موفق ظاهر شود. دنیرو 17 آگوست 1943 در نیویورك متولد و به سرعت به یكی از بازیگران مطرح دوره خود تبدیل شد. او دو بار موفق به دریافت جایزه اسكار شده و 23 جایزه دیگر را نیز از جشنواره‌های هنری به دست آورده است. دنیرو از دهه 60 بازیگری را آغاز كرد و تا كنون در حدود 40 فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

این بازیگر در عرصه تهیه‌كنندگی نیز حضوری فعال داشته است و 26 فیلم از جمله «ملاقات با والدین» را تهیه كرده است.

دنیرو 5 فیلم دیگر را كه هنوز ساخت آن‌ها آغاز نشده است را در دست تهیه دارد كه در سالهای 2008 و 2009 ساخته می‌شوند.

*پخش از تلویزیون

سینمایی «ملاقات با والدین» شنبه شب 20 خرداد ماه از شبكه اول سیما پخش شد.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط :

سینمای جهان