تبیان، دستیار زندگی
کسانی که در زمینه وبلاگ نویسی فعالیت دارند، هر روز شاهد نظرات ثبت شده در وبلاگ خود هستند. اما در این میان، بعضی از نویسندگان وبلاگ، به نظرات ثبت شده اهمیت زیادی نمی‌دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فواید اهمیت دادن به نظرات ثبت شده در وبلاگ


کسانی که در زمینه وبلاگ نویسی فعالیت دارند، هر روز شاهد نظرات ثبت شده در وبلاگ خود هستند. اما در این میان، بعضی از نویسندگان وبلاگ، به نظرات ثبت شده اهمیت زیادی نمی‌دهند.


وبلاگ

در این مطلب می‌خواهیم برای شما وبلاگ نویسان، چند مورد از فواید اهمیت دادن به نظرات را نام ببریم.

کاربران به درج دیدگاه تشویق می‌شوند

وقتی یک کاربر نظری درباره‌ یک پست می‌نویسد و بعد از مدتی به وبلاگ مراجعه می‌کند و متوجه می‌شود که پاسخی برای نظرش نوشته نشده، اولین چیزی که به ذهنش می‌رسد این است که نظر من یا خوانده نشده یا مورد بی مهری وبلاگ نویس واقع شده است. نتیجه این تفکر این است که او دیگر هیچ نظری بابت پست‌های دیگر شما نمی‌نویسد. افرادی هستند که عادت به نوشتن دیدگاه ندارند، ولی وقتی تعامل میان وبلاگ نویس و کاربران را در قسمت نظرات می‌بینند آن‌ها هم تشویق می‌شوند تا حداقل یک خطی درباره‌ پست، دیدگاه بنویسند.

این کار کیفیت پست‌های شما را بالا می‌برد

شاید شما هم پست‌های آموزشی منتشر می‌کنید. مطمئناً تمام قسمت‌های مربوط به آموزش، در پست ذکر نمی‌شود و علاوه بر آن، همیشه ابهامات و سۆالاتی پیرامون آن‌ها مطرح می‌شود. شما با پاسخ دادن به سۆالاتی که در قالب دیدگاه‌ها مطرح می‌شوند، می‌توانید خلأها و نقص‌های پستتان را بپوشانید. با انجام این کار مطمئناً کاربران دیگر هم به جمع نظر دهنده‌ها اضافه می‌شوند. دیروز به صورت اتفاقی وارد وبلاگی شدم. در این وبلاگ یک پست تقریباً 15 خطی، درباره‌ نصب یک بازی منتشر شده بود. اما همین پست 15 خطی، 1090 دیدگاه به همراه داشت! کاربران سۆالات خود را مطرح کرده بودند و نویسنده به آن‌ها پاسخ داده بود. هر چند پاسخ‌ها چندان حرفه‌ای نبودند، ولی به هر حال نویسنده موفق شده بود کاربران را جذب کند.

دیدگاه‌ها به سئوی (SEO) شما کمک می‌کنند

موارد و بحث‌هایی که در دیدگاه‌ها مطرح می‌شوند، بدون شک به بهتر شدن سئوی وبلاگ یا وب سایت شما کمک می‌کنند. اصولاً مطالب دست اول، سئو را بهتر می‌کنند و این دیدگاه‌ها هم که همگی دست اول هستند، باعث می‌شوند که شما بتوانید رتبه‌ بهتری در موتورهای جستجو به دست بیاورید. بعضی مواقع کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو وارد سایت و وبلاگ شما می‌شوند به قسمت نظرات هدایت می‌شوند. اگر ابزاری برای شناسایی این موارد دارید (مانند آمارگیرها) حتماً این موضوع را بررسی کنید. مثال واضحی برای این مورد می‌تواند همان وبلاگی باشد که 1090 دیدگاه به همراه داشت. رتبه‌ پست آن وبلاگ با کلمه‌ی کلیدی آن، رتبه‌ یک را داشت.

شما با پاسخ دادن به سۆالاتی که در قالب دیدگاه‌ها مطرح می‌شوند، می‌توانید خلأها و نقص‌های پستتان را بپوشانید. با انجام این کار مطمئناً کاربران دیگر هم به جمع نظر دهنده‌ها اضافه می‌شوند.

مقبولیت شما را بیشتر می‌کند

فرض کنید که وارد یک خیابان شده‌اید و در این خیابان تعداد زیادی فروشگاه وجود دارد، اما در کنار یکی از آن‌ها صف طولانی تشکیل شده است. و این موضوع، نشانگر بالا بودن کیفیت کالاهای آن فروشگاه و مقبولیت آن می‌باشد. احتمالاً شما هم وارد آن صف می‌شوید. مثل همین موضوع در وبلاگ‌ها هم مطرح می‌شود. وقتی تعداد نظرات زیادی پیرامون پست‌های شما درج شود، کاربر هم مشتاق می‌شود تا نظری درباره‌ی پست‌های شما بدهد. اما نقش شما چیست؟ اگر در یک پستی 15 دیدگاه مطرح شود و شما به تمامی آن‌ها پاسخ دهید تعداد نظرات درج شده به 30 نظر می‌رسد که باعث می‌شود کاربر جذب پست شما شود و مورد بالا رخ دهد.

صلاحیت و اعتبار شما را افزایش می‌دهد

شما با پاسخ دادن به هر سۆالی که مطرح می‌شود، می‌توانید تخصص خودتان را در آن مورد اثبات کنید. این موضوع علاوه بر افزایش صلاحیت شما، باعث می‌شود که کاربران اعتماد بیشتری به مطالبتان پیدا کنند و این موضوع به تخصصی شدن وبلاگ یا وب سایت شما می‌انجامد، که باعث بالا رفتن ارزش سایت و وبلاگ شما می‌شود.

پست شما خیلی طولانی است

باید قبول کنید که با نوشتن یک پست طولانی، شانس خوانده شدن مطلبتان را تا حد زیادی کاهش داده‌اید. وقتی مطلبی خوانده نشود مسلماً کامنتی هم در کار نیست! البته این نکته در مورد وبلاگ‌های معروف و شناخته شده، زیاد صدق نمی‌کند. در واقع این بلاگرهای تازه‌کار هستند که باید به این مورد توجه کنند. دقت داشته باشید که پست طولانی شما، فقط در صورتی شانس خوانده شدن دارد، که خواننده به شما و نوشته‌هایتان اعتماد داشته باشد. مسلماً هیچ کس دوست ندارد که وقتش را صرف مطلبی کند که نمی‌داند برایش مفید خواهد بود یا خیر. یک وبلاگ نویس بزرگ، حتی اگر مطلب طولانی هم بنویسد، از بابت خوانده نشدن مطلبش نگرانی زیادی ندارد چون می‌داند تعداد زیادی خواننده دارد که به او اعتماد دارند، مطلبش را می‌خوانند و برایش کامنت می‌گذارند. پس اگر تازه کار هستید از نوشتن پست‌های طولانی خودداری کنید.

از خوانندگانتان نخواسته‌اید که کامنت بگذارند!

بعضی اوقات برای خوانندگان واضح نیست که آیا شما واقعاً به دنبال پاسخی از جانب آن‌ها هستید یا خیر!؟ در واقع بعد از خواندن مطلب، آن‌ها به نوعی سر در گم هستند و ممکن است برای شما کامنت نگذارند! علاوه بر این، اگر شما وبلاگ نویسی هستید که معمولاً پاسخی به کامنت‌ها نمی‌دهید و یا پاسخ‌های شما کافی و قابل قبول نیست، ممکن است خوانندگان فکر کنند که شما برای نظرات آن‌ها ارزش قائل نیستید. بلاگرهای بزرگ به خوبی این مسئله را درک می‌کنند اگر چه بسیاری از افراد می‌دانند که نویسندگانی که بازدید از وبلاگشان خیلی زیاد است نمی‌توانند برای تمام کامنت‌ها پاسخ بگذارند.

وبلاگ

آن‌ها نمی‌دانند که چه باید بگویند!

باید برای همه شما اتفاق افتاده باشد که بعد از خواندن یک مطلب بسیار با ارزش ندانید به چه نحوی کامنت بگذارید که حق آن مطلب ادا شود. بنابراین شاید نویسنده مطلب را حتی از گفتن یک “بسیار عالی بود”‌ هم دریغ کنید! بعضی مواقع هم یک مطلب آن قدر عمیق و مفهومی نوشته شده که در این صورت هم ممکن است خواننده بعد از خواندن مطلب، حرفی برای گفتن نداشته باشد! این اتفاق می‌تواند برای پست‌های شما و خوانندگان وبلاگ شما هم رخ بدهد. پس همیشه سعی کنید بسیار ساده و روان، مطالبتان را بنویسید و یا با طرح پرسش‌هایی از خوانندگان بخواهید که برای شما کامنت بگذارند!

شما در زمان مناسبی مطلب را منتشر نمی‌کنید

وقتی مطلبتان را زمانی منتشر کنید که اکثر خوانندگانتان در خواب به سر می‌برند، اولین فرصت برای این که آن‌ها برای شما کامنت بگذارند، روز بعد است. باید توجه داشته باشید که روز بعد، پست شما در میان انبوهی از پست‌ها که در فید خوان خواننده انباشته شده، قرار می‌گیرد! بنابراین شانس خوانده شدن مطلبتان را هم کاهش داده‌اید.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: moffline

برگرفته از انجمن: وبلاگ نویسان