تبیان، دستیار زندگی
عباس – جان عالمی به فدایش- افزون بر حسن دل آرای صورت، به لطف حیرت افزای سیرت نیز آراسته است. او –روحی فداه- اگر قهرمان نامی دوران و مرد مرد افکن میدان کربلاست، یکه تاز میدان سلوک و زینت بخش محراب عبادت نیز هست. اگر از شمشیر میدان کارزارش خون تازه می چک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قمر بنی هاشم

به جای مقدمه

آدمی جامه خلقت که می پوشید، پشت پنجره انتظار، لطف بی منت معبود را می نگریست که نیاز مبهم او را به انسان های خداگونه ی زمینی، برای همیشه زمان برآورد.

خالق، گِل وی را که می سرشت خود، نهال این نیاز را در نهاد وی نهاد.

حق داشت انسان که با تحقق این طلب و نیاز اینگونه دست افشانی کند؛ چه؛ اینان -رسول و آلش- نه تنها نوامیس الهی اند که کمالاتش را به تجلی می نشینند.

نیز حق داشت خدا که در خلقتشان بر ملائک چنین فخر فروشد و از سر کبریایی و اقتدار، بانگ "فتبارک الله احسن الخالقین" سر دهد.

عباس – جان عالمی به فدایش- افزون بر حسن دل آرای صورت، به لطف حیرت افزای سیرت نیز آراسته است.او –روحی فداه- اگر قهرمان نامی دوران و مرد مرد افکن میدان کربلاست، یکه تاز میدان سلوک و زینت بخش محراب عبادت نیز هست

...و در میان این چهارده تن، جان پیمبر، علی- علیه السلام– اینک دیده اش به جمال پسری دیده ور شده است که سیمای سیم گونش، رخشندگی ماه را به سخره گرفته و زلال چشمانش، اختران سپهر را به خاک سجده فرو نشانده و قامت رعنایش، فلک را سر به زیر آورده است.

شگفت نیست اگر کائنات، ماه بنی هاشمش خوانند و خلایق، بار عام درگاه ربوبی اش.

عباس – جان عالمی به فدایش- افزون بر حسن دل آرای صورت، به لطف حیرت افزای سیرت نیز آراسته است.

او –روحی فداه- اگر قهرمان نامی دوران و مرد مرد افکن میدان کربلاست، یکه تاز میدان سلوک و زینت بخش محراب عبادت نیز هست. اگر از شمشیر میدان کارزارش خون تازه می چکد از خلوت رازآلود شبانه اش نیز نجوای عاشقانه برمی خیزد.

او براستی آیت عظمای حق و غایت قصوای خلق است.

امروز که طلیعه فصل شکفتن اوست دست توسل به دامان پر مهرش می زنیم و حاجت به درگاه اجابتش می بریم.

          "درود خدا بر او، روزی که زاده شد و روزی که در خاک شد و روزی که زنده برانگیخته خواهد شد!"

ابوالقاسم شکوری

کارشناس دین و اندیشه


پیوند به:

راز رشید

بر گونه ماه

نقطه پرگار عشق

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.