تبیان، دستیار زندگی
غرفه موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در دومین روز از بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم میزبان حجت الاسلام محمد رضا آقامیری قائم مقام و عضو هیئت مدیره موسسه تبیان بود. به همین منظور گفتگویی با حجت الاسلام آقامیری داشته که در ادامه به آن اشاره شده
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قائم مقام موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان:

دشمنان اسلام نیز پی به اهمیت قرآن برده اند

حجت الاسلام آقامیری

غرفه موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در دومین روز از بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم میزبان حجت الاسلام محمد رضا آقامیری قائم مقام و عضو هیئت مدیره موسسه تبیان بود. به همین منظور گفتگویی با حجت الاسلام آقامیری داشته که در ادامه به آن اشاره شده است:

- به نظر شما نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته از نظر کیفیت چه تغییراتی کرده است؟

ظاهر نمایشگاه رونق بیشتری نسبت به سال گذشته پیدا کرده است و من امیدوارم از نظر کیفیت نیز رش داشته باشد.

- استقبال خوب بازدید کنندگان را در روز دوم نتیجه چه مسئله ای می دانید؟

قرآن به عنوان مهترین منبع اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی تاریخی و موضوعات مختلفی است که در دست تمام مسلمانان است.

امام صادق (ع) فرمود: قرآن برای هر زمانی جدید است و برای هر قومی و مردمی حرفهای تازه دارد، بعد معنوی و تاثیر گذاری آن به عنوان یک ذکر است و ذمیت علمی قرآن برای مفسران و دیگران قابل توجه است، به هر حال تمام این ویژگی ها باعث شده قرآن به عنوان مهمترین کتاب بشریت معرفی شود، این مسئله یک مسئله ثبوتی است و در حقیقت قرآن بهترین کتاب بشریت است که از سوی خدا برای انسان ها و برای همه ابناء بشر در هر اصلی نازل شده است، اما خود این کتاب هم به مقام اثبات رسیده که به عنوان برترین کتاب است و هم مقام ثبوتی دارد و هم مقام اثباتی دارد، کتابی که اگر تدبر در آن بکنیم هر روز لایه جدیدی از ظواهر ادبی و علمی و ظواهر لفظی آن برای همه مردم آشکار می شود.

دشمنان اسلام نیز پی به اهمیت این کتاب برده اند و به منظور شکستن اتحاد و صفوف مسلین اقدام به سعی در تخریب این کتاب آسمانی دارند.

به دلیل اهمیت قرآن، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن نامیده اند ، بهار همه جا وجود دارد و تقارن این نمایشگاه با ماه مبارک رمضان حکایت از جایگاه برتر این ماه نسبت به ماه های دیگر دارد.

حجت الاسلام آقامیری

- تفاوت نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته چیست؟

قضاوت در مورد نمایشگاه قرآن امسال در دومین روز از برپایی آن کمی زود است اما استقبال از نمایشگاه قرآن نسبت به سال گذشته رونق بیشتری داشته و این امر مدیون تلاش های معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکسان سازی غرفه ها و افزاش زیبایی های این نمایشگاه می باشد. همچنین امیدواریم امسال با مشکل گرمای هوا روبه رو نباشیم.

- نظر شما نسبت به غرفه تبیان چیست؟

من نمی توانم نظر دهم ولی غرفه ما بهترین غرفه در نمایشگاه و محصولات ما نیز بهترین محصولات ارائه شده در نمایشگاه امسال است.

- پیام قرآنی شما به جوانان:

در قرآن آمده است: « این قرآن هدایت گر انسان ها به سمتی است که دوام و ثبات زیادی دارد» به همین منظور اتکا جوان و قرآن باعث می شود که هم در دنیا و هم در آخرت به سعادت دست پیدا کنند.

گزارش: مونا ناصرپور

تنظیم: هومن بهلولی