تبیان، دستیار زندگی
این روزها که خلیج فارس روزگار خاص خود را می گذراند، بحث تحزیم ها و تهدید به بستن تنگه هرمز و همینطور بحث ایستادگی بر روی حق هسته ای ملت ایران فضای خاصی را در روابط بین الملل ایجاد نمودهکه رزمایش ها و تهدیدات و ژس های نظامی امروز از این امر ناشی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترس آهن پاره‌های آمریکایی از ایران


این روزها  که خلیج فارس روزگار خاص خود را می گذراند، بحث تحریم ها و تهدید به بستن تنگه هرمز و همینطور بحث ایستادگی بر روی حق هسته ای ملت ایران فضای خاصی را در روابط بین الملل ایجاد نمودهکه رزمایش ها و تهدیدات و ژس های نظامی امروز از این امر  ناشی می شود.

تنگه هرمز

اما علاوه براین عوامل انچه حضور نظامی امربکا را در ان منطقه دامن زده است سیر بیداری اسلامی در این منطقه است از علل افزایش حضور ناوهای آمریکایی‌ در خلیج فارس است در این راستا اینگونه می گویند که:  از ماه‌های اخیر به خصوص بعد از هشدار رئیس کل ستاد نیروهای مسلح مبنی بر اینكه "ما طرح بستن تنگه هرمز را داریم، ولی اجرای آن مستلزم تدبیر و دستور فرمانده معظم کل قوا است" و بعد از رزمایش پیامبر اعظم 7 كه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، رسانه‌های غربی و عربی همسو با آنها، مسئله افزایش حضور ناوگان نظامی در آمریكا را با حمله و تقابل با ایران پیوند داده و حضور نظامی آمریكا در منطقه را تنها در جهت مراقبت از تنگه هرمز و خلیج فارس عنوان می‌كنند؛ حال آنكه شرایط متشنج بعد از شروع موج بیداری اسلامی در منطقه حاكی از واقعیت دیگری است كه رسانه‌های غربی و عربی در عملیات فریب خود به دنبال سانسور و سرپوش گذاشتن بر روی آن هستند.

ورود ناو تداركاتی یو‌اس‌اس پونس آمریكا در 15 تیر سال جاری به آبهای خلیج فارس و پیوستن به ناوگان پنجم آمریكا در بحرین در كنار ناوهای هواپیمابر "یو‌اس‌اس انترپرایز"، "یو‌‌اس‌اس آیزنهاور" و "یو‌‌اس‌اس آبراهام لینکلن" اگر چه با تبلیغات رسانه‌های خارجی برای موضوع جنگ با ایران و كنترل تنگه هرمز اعلام شد، لكن ورود همزمان این ناو با تنش‌های آغاز شده در شبه جزیره عربستان این واقعیت را بیش از پیش در ذهن تأیید می‌كند كه آمریكا برای جلوگیری و كنترل بیداری اسلامی در منطقه به خصوص عربستان، نیروهای خود را افزایش می‌دهد، زیرا كنترل بحرین و یمن توسط آمریكا تنها به واسطه حضور عربستان میسر می‌شود و درگیر شدن عربستان در اختلافات و بیداری اسلامی سبب شكست طرح آمریكا در یمن و بحرین خواهد شد.

اما این حضور و اعلام آمادگی نظامی در ظاهر با ناتوانی ذاتی خاصی رو برو است  و نشان دهنده ترس این کشور می باشد تا اقتدار او در برابر نیروی های ایران و این را از واکنش های هیجانی این نیروها! می توان متوجه شد

با توجه به شواهد بسیار مبنی بر قرار گرفتن حكومت آل سعود در سراشیبی فروپاشی، نظامیان آمریكایی خود را برای سركوب قیام مردمی در عربستان آماده می‌كنند زیرا به دنبال سرنگونی حكومت فعلی عربستان، موج بیداری اسلامی در بحرین و یمن پیروز خواهد شدو در دیگر حكومت‌های دیكتاتوری وابسته به غرب شروع خواهد شد. اما این حضور و اعلام آمادگی نظامی در ظاهر با ناتوانی ذاتی خاصی رو برو است  و نشان دهنده ترس این کشور می باشد تا اقتدار او در برابر نیروی های ایران و این را از واکنش های هیجانی این نیروها! می توان متوجه شد . در همین راستا روز دوشنبه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ناو آمریکایی با شلیک به یک قایق کوچک در سواحل امارات متحده عربی باعث کشته شدن یک نفر و مجروح شدن سه نفر شد. قایق مذکور یک قایق ماهیگیری و دارای 6 سرنشین بوده است. مقامات آمریکایی به شبکه خبری "ای بی سی" گفته اند که 4 نفر ازسرنشینان این قایق هندی و دو نفر دیگر اماراتی بوده اند.

تاکنون ارتش آمریکا در مورد علت هدف قرار دادن این قایق اظهارنظر نکرده است، ولی چند رسانه غربی از جمله شبکه 'ای بی سی ' آمریکا اعلام کرده اند که ناو این کشور از ترس، این قایق ماهی گیری را هدف قرار داده است.

به نوشته این شبکه، ناو آمریکایی گمان کرده است که این قایق از شناورهای تندرو سپاه پاسداران است و قصد حمله به این ناو را دارد!

تنگه هرمز

اشاره آنان به قایق های پیشرفته سپاه است که از تندروترین قایق های جنگی دنیا به شمار می رود. این قایق های اخیرا هم در محدوده تنگ هرمز اقدام به انجام رزمایش کرده بودند.

گرچه ادعای ناو امریکایی برای توجیه به رگبار بستن یک قایق ماهیگیری مضحک به نظر می رسد اما در عین حال حاکی از یک واقعیت انکار نشدنی درباره نگاه و تفکر نظامیان آمریکایی درباره سپاه پاسداران است.

این وقایع در شرایطی اتفاق می افتد که مقامات ارشد نظامی آمریکا همزمان با اعزام چندین ناو به خلیج فارس، ادعا می کنند اگر ایران قصد بستن تنگه هرمز را داشته باشد آنان این اجازه را نخواهند داد؛ ادعایی که رویدادهای اخیر صحت آن را روشن تر کرده است!

مقامات سیاسی و نظامی کشورمان بارها اعلام کرده اند که امنیت منطقه توسط نیروهای بیگانه تامین نمی شود و حضور ایشان تنها به افزایش تنش می انجامد.

اما در ادامه این واکنش های هیجانی و شرایط خاص منطقه، یکی دیگر از مقامات ارشد سپاه باز اقتدار نیروهای ایرانی را به رخ غرب کشیده است.

پاسداران انقلاب اسلامی از بزرگی ناوهای هواپیمابر و غرش موشک‌های آمریکا و دشمنان فرامنطقه‌ای هرگز ترسی به دل راه نداده و این تجهیزات در نگاه آنان آهن‌پاره‌ای بیش نیست

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین اختتامیه همایش فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی سپاه که در مشهد برگزار شد، با اشاره به هویت، نقش و جایگاه سپاه، این نهاد انقلابی را یک حقیقت و ماهیت اصیل دانست و اظهار داشت: پاسداران انقلاب اسلامی از بزرگی ناوهای هواپیمابر و غرش موشک‌های آمریکا و دشمنان فرامنطقه‌ای هرگز ترسی به دل راه نداده و این تجهیزات در نگاه آنان آهن‌پاره‌ای بیش نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اقتدار نیروی دریایی سپاه خطاب به فرماندهان این نیرو گفت: شما تنها کسانی هستید که با نشان دادن قدرت و عزم و ارداه راسخ در چند ده متری ناوهای آمریکایی حرکت کرده، پرچم اسلام را برافراشته و آنها را نهیب می‌زنید، آنها به این اقتدار و هیبت احترام می‌گذارند.

فرآوری : عطاالله باباپور

بخش سیاست تبیان


منابع: خبر انلاین / جهان نیوز