تبیان، دستیار زندگی
آمار دقیقی از میزان کشته‌های مسلمانان در کشور برمه در دست نیست اما گزارش‌های موجود از کشته شدن نزدیک به یک هزار نفر در حملات بودایی‌ها علیه مسلمانان و ربوده و آواره شدن تعداد زیاد دیگری خبر می‌دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنایات چنگیزخانی علیه مسلمانان برمه


آمار دقیقی از میزان کشته‌های مسلمانان در کشور برمه در دست نیست اما گزارش‌های موجود از کشته شدن نزدیک به یک هزار نفر در حملات بودایی‌ها علیه مسلمانان و ربوده و آواره شدن تعداد زیاد دیگری خبر می‌دهند.

برمه (اتحادیه جمهوری میانمار) در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. این کشور که تحت تأثیر فرهنگ كشورهای هند و چین و متمایل به آئین بودیسم است تا سال 1948در اشغال انگلستان بود و پس از استقلال، همانند بسیاری از مستعمرات دیگر در چرخه‌ای از كودتا و نظامی‌گری به سر برده است.

در سال 1962 كودتای "ژنرال نِ وین" دولت غیر نظامی نخست ‌وزیر "او نو" را سرنگون ساخت. حاكمیت نظامیان نیز تا سال 2011 ادامه داشت تا اینکه در سال 2010 انتخاباتی برای واگذاری دولت به غیر نظامیان برگزار گردید. برمه فقیرترین کشور‌ آسیای جنوب شرقی و كشوری منزوی و گرفتار سوءمدیریت است.

برمه

بر اساس اطلاعات ویکی پدیا، به علّت اشغال این کشور توسط نیروهای نظامی در سالیان طولانی و تسلّط کامل نظامیان بر کشور و اجرای تدابیر شدید امنیتی و حفاظتی، سیاست فرهنگی مشخص و قابل توجهی از سوی دولتمردان کشور اتخاذ نگردیده و فرهنگ و هنر برمه همچنان در حالت سکون و انزوا باقی مانده‌ است.

میانمار اندكی بیش از 40 میلیون جمعیت دارد که بیش از 80 درصد آنان را بودائیان تشكیل می‌دهند. و مسلمانان و مسیحیان، با حدود 4 درصد جمعیت دو اقلیت بزرگ و رقیب هستند.

گفته می‌شود جمعیت مسلمانان برمه موسوم به مسلمانان روهینگیا چیزی در حدود 800 هزار یا یک میلیون نفر است.

اما این اطلاعات تمام اخبار پیرامونی کشور برمه نیست. در حدود دو سال است که جنایت‌های فراوانی علیه مسلمانان این کشور در حال رخداد است.

حاکمیت کشور برمه رسماً اعلام کرده است که این مسلمانان را تبعه میانمار نمی‌داند و آنان را به عنوان خارجی‌ها یا مهاجران غیر قانونی می‌شناسد که باید در اردوگاه‌های آوارگی ساکن شوند و یا اینکه از سرزمین مادری‌شان اخراج شوند.

کارشناسان سیاسی معتقدند که "تین سین" رئیس جمهور میانمار با تصمیم اعلام شده در حال "پاکسازی قومیتی" در این کشور است.

پاکسازی‌ای که البته به قیمت کشتار و قتل عام مسلمانان روهینگیا توسط بودیست‌های تندروی ماگ‌ و راخنیز و در سکوت نظامیان دولت میانمار در حال رخداد است.

کشتارها در برمه در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای همسایه اطراف آن از قبیل بنگلادش و مالزی نیز که دین اسلام در آنها دینی شناخته شده است در قبال این جنایت‌ها سکوت کرده و هیچگونه اقدامی انجام نمی‌دهند

تعرض به زنان مسلمان و کشتار مسلمانان!

حمد نصر از فعالان برمه اى درباره فجایع رخ داده در برمه می‌گوید: شبه نظامیان بودایى تنها در یک حمله در منطقه اراکان بیش از 20 روستا و 1600 منزل را ویران کردند و هزاران نفر را از خانه و کاشانه خود راندند. آنها جلوى چشم ماموران ناتوان دولت، روستاهاى مردم مسلمان را به آتش کشیدند.

به گزارش سایت تابناک، نصر افزود: مسلمانان به خاطر این حادثه مجبور شدند با هر گونه قایقى که به دستشان رسید، از برمه بگریزند و در سطح وسیعى به بنگلادش پناهنده شوند. اما دولت بنگلادش بعضى از آنان را به سرزمینشان باز گرداند.

بر اساس گزارش‌های اشاره شده، مسلمانان پناهجو در نزدیكی مرز بنگلادش بشدت از سوی سربازان برمه‌ای مورد حمله قرار می‌گیرند و نیروهای امنیتی به بهانه حالت فوق‌العاده آشكارا به بازداشت گروهی جوانان اقدام می‌كنند و در مواردی زنان را مورد تعرض قرار می‌دهند.

ماجرای ظلم‌های رفته به مسلمانان برمه‌ای اما ابعاد دیگری هم دارد.

برمه

سکوت "بانوی صلح"!

خانم آن‌سانگ‌ سوچی فعال بین‌المللی میانماری که جایزه صلح نوبل را نیز از آن خود کرده است در زمینه جنایات اخیر دولت برمه و بودیست‌های تندروی این کشور سکوت اختیار کرده است.

این فعال بین‌‌المللی که برخی رسانه‌های ایرانی! نیز به تقلید از شبکه الجزیره علاقه ویژه‌ای به وی نشان می‌دهند اخیرا در کنفرانسی در ژنو مجبور شده است به سوالی پیرامون حوادث رخ داده در قبال مسلمانان کشورش پاسخ دهد.

به گزارش پرس‌تی‌وی او در جواب خبرنگاران گفته است: نمی‌داند که آیا مسلمانان روهینگیا شهروندان میانمار هستند یا خیر.!!!

پرس‌تی‌وی همچنین از این گزارش می‌دهد که سازمان ملل یک میلیون مسلمان برمه‌ای را از جمله گروه‌هایی در جهان می‌داند که بیش از دیگر گروه‌ها مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

برمه

ساندی‌تایمز: مسلمانان را مصلوب می‌کنند و به قتل می‌رسانند

ظلم‌های فروریخته بر مسلمانان مظلوم برمه‌ای طی دو سال گذشته تا آنجا وضوح یافته است که حتی نشریه انگلیسى ساندى تایمز نیز در گزارشی اذعان می‌کند که نظامیان این کشور مردم مسلمان را مورد ضرب و شتم قرار داده، زنان را در جلو چشم دیگران مورد تجاوز قرار مى‌دهند، مردان را مصلوب مى‌سازند و به‌قتل مى‌رسانند.

تابناک در گزارشی به نقل از این نشریه انگلیسی می‌نویسد: هر روز شمار زیادى از مسلمانان فرارى با سرگذشتى هولناک و داستان‌هاى تکان‌دهنده‌اى از فشارهاى نظامیان برمه‌اى خود را به اردوگاه‌هاى مرزى که در آنها غذا به اندازه کافى یافت نمى‌شود و انواع بیمارى‌ها رواج دارد مى‌رسانند.

گفته می‌شود گروه‌های تندروی بودیست در برمه جنایاتی را علیه مسلمانان مرتکب می‌شوند که نمونه مشابه آن را گروه‌های طالبانیستی در منطقه پاراچنار پاکستان علیه شیعیان انجام می‌دهند.

حاکمیت کشور برمه رسماً اعلام کرده است که این مسلمانان را تبعه میانمار نمی‌داند و آنان را به عنوان خارجی‌ها یا مهاجران غیر قانونی می‌شناسد که باید در اردوگاه‌های آوارگی ساکن شوند و یا اینکه از سرزمین مادری‌شان اخراج شوند

آنها به خودروها و اتوبوس‌های حامیان مسلمانان حمله می‌کنند، مزارع و خانه‌های مسلمانان را به آتش می‌کشند و از کشتار و ضرب و شتم شدید مسلمانان نیز ابایی ندارند.

آمار دقیقی از میزان کشته‌های مسلمانان در کشور برمه در دست نیست اما گزارش‌های موجود از کشته شدن نزدیک به یک هزار نفر در حملات بودایی‌ها علیه مسلمانان و ربوده و آواره شدن تعداد زیاد دیگری خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، عایشه صلحی، یک زن مسلمان برمه‌ای است. او اخیرا در مصاحبه با روزنامه مصری الوطن از این گفته است که بودایی‌های این کشور، مسلمانان را بین خوردن گوشت خوک و نوشیدن شراب یا مرگ مخیّر می‌کنند و مسلمانان برمه مرگ را بر این نوع زندگی ترجیح می‌دهند.

او تصریح کرده است که مسلمانان برمه در جهنمی واقعی زندگی می‌کنند و راهی جز فریاد ندارند.

برمه

کشتار در سکوت

کشتارها در برمه در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای همسایه اطراف آن از قبیل بنگلادش و مالزی نیز که دین اسلام در آنها دینی شناخته شده است در قبال این جنایت‌ها سکوت کرده و هیچگونه اقدامی انجام نمی‌دهند.

عمق جنایت‌ها و خشونت‌ها علیه مسلمانان در میانمار تا آنجاست که شبکه الجزیره نیز نتوانسته‌ است در قبال جنایت‌های صورت گرفته در حق مسلمانان روهینگیا سکوت اختیار کند. این شبکه در گزارشی کوتاه اعلام کرده است که شمار زیادی از مسلمانان برمه‌ای توسط بودیست‌های تندروی این کشور کشته شده‌اند و شمار زیادی از آنها نیز با قایق و از طریق دریا به سمت بنگلادش رفته‌اند. این در حالی است که ماموران مرزی بنگلادش نیز پس از آنکه به مسلمانان برمه‌ای مقدار کمی آب و غذا داده‌اند آنها را با وجود درخواست‌های سازمان ملل مجبور به بازگشت به داخل دریا کرده‌‌اند.

جنایت‌ها علیه مسلمانان در کشور میانمار در حالی صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد در قبال آن یک خیزش عمومی و خواست بین‌المللی از سوی مسلمانان جهان مورد نیاز است.

سکوت شکنی رسانه‌ها و بویژه واکنش مقامات دولت جمهوری اسلامی ایران علیه جنایت‌های رفته بر مسلمانان روهینگیا می‌تواند آغازگر عزمی بزرگ برای پایان دادن به خونریزی در کشور میانمار تلقی شود.

بخش سیاست تبیان

منبع:  مشرق نیوز