تبیان، دستیار زندگی
آیا تاکنون در مورد وبلاگ خود، از دید یک بیننده قضاوت کرده‌اید؟ چه چیزی باعث می‌شود که بازدیدکنندگان شما بعد از رفتن از وبلاگ شما، دوباره اسم این وبلاگ را به یاد آورده و به وبلاگ شما سر بزنند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جذابیت‌های بصری وبلاگ‌ها


آیا تاکنون در مورد وبلاگ خود از دید یک بیننده قضاوت کرده‌اید؟ چه چیزی باعث می‌شود که بازدیدکنندگان شما بعد از رفتن از وبلاگ شما، دوباره اسم این وبلاگ را به یاد آورده و به وبلاگ شما سر بزنند؟


وبلاگ

موارد زیر اشکالاتی هستند که در اغلب وبلاگ‌های فارسی دیده می‌شوند. رفع این اشکالات صرفاً به عنوان پیشنهاد از سوی نگارنده مطرح می‌شود و بر حسب تجربه، موفقیت آمیز بوده‌اند.

استفاده از موسیقی

اگر شما چند وبلاگ را باز کنید و هر کدام ساز خود را برای شما بنوازند! آن وقت می‌فهمید چرا نباید در وبلاگتان از موسیقی استفاده کنید.

بکار بردن پیغام‌های VBScript و Java Script

این پیام‌ها، مانند پیام خوش‌آمد گویی و پیام خداحافظی و مانند آن، فقط وقت بیننده را تلف می‌کند و باعث می‌شود وبلاگ شما را در ذهنش مانند ایمیل‌های مزاحم (spam) نام گذاری کند!

استفاده زیاد از تصویر

بارگذاری شدن تصاویر با سرعت پایین اینترنت موجود، باعث جلوگیری از بارگذاری مطالب صفحات می‌شود و بیننده را معطل می‌کند. به خصوص اگر کل صفحه وبلاگ شما از یک جدول بزرگ تشکیل شده باشد. به همین دلیل، پیشنهاد ما استفاده از حداقل تصویر در وبلاگ است.

تنظیم نبودن تعداد پست‌های وبلاگ

بینندگان وبلاگ شما، معمولاً به صورت ماهیانه به وبلاگ‌هایی که مورد علاقه‌شان است سر می‌زنند و دیدن مطالب تکراری ماه‌های قبل در صفحه اول وبلاگ، جز پایین آمدن سرعت و خسته کردن بیننده، چیزی در پی نخواهد داشت. سعی کنید حدود هفت پست آخر خود را در صفحه اول نمایش دهید، تا علاوه بر سرعت بالا، مطالب تازه‌ای را به بیننده عرضه كنید.

در دسترس نبودن آرشیو

تا جای ممکن، مطالب نوشته شده قبلی خود را از آرشیو پاک نکنید. زیرا خوانندگان وبلاگ شما گاهی دوست دارند نگاهی به مطالب قبلی‌تان بیندازند. همچنین اگر لینک آرشیوتان در صفحه اول نباشد، در اصل بیننده را از دیدن مطالب قبلی‌تان محروم کرده‌اید و وبلاگ خود را از گذشته!

مطالب نوشته شده قبلی خود را از آرشیو وبلاگ پاک نکنید. زیرا خوانندگان وبلاگ شما گاهی دوست دارند نگاهی به مطالب قبلی‌تان بیندازند.

نبودن آدرس ایمیل نویسنده وبلاگ

برای اینکه یک بیننده بتواند به صورت محرمانه و مستقیم با شما ارتباط برقرار کند، مطمئناً بخش نظرات، محل خوبی برای نوشتن مطالبش نخواهد بود، پس پست الكترونیك خود را در صفحه اول وبلاگ، در دسترس عموم قرار دهید تا بینندگان وبلاگ بتوانند با شما رابطه نزدیک‌تری برقرار کنند.

اكنون بد نیست بدانیم چه چیزهایی را بهتر است در وبلاگ خود بکار ببریم؟

- در صورتی که مطالب شما مورد علاقه خواننده باشد، بد نیست که لینک وبلاگ‌هایی که با شما هم موضوع هستند را در وبلاگتان قرار دهید تا بیننده بتواند مراجع بیشتری در مورد مطلب مورد علاقه‌اش پیدا کند.

- قرار دادن یک شناسنامه کوچک و مختصر از خودتان و علاقه‌مندی‌هایتان می‌تواند خواننده را با ذهنیات شما بیشتر آشنا کند و این خود تأییدی بر مطالب وبلاگ شماست.

10 روش که بازدید وب سایت یا وبلاگ شما را منفجر می کند

- انتخاب قالب مناسب، سبک و خوش رنگ مهم است. هرگز رنگ سیاه را به عنوان پس زمینه متن خود انتخاب نکنید. زیرا خواندن متون در رنگ سیاه چشم‌ها را خسته می‌کند و از لحاظ روان‌شناسی نیز تأثیر نامطلوبی در ذهن خواننده می‌گذارد.

- انتخاب فونت مناسب برای مطالب بسیار مهم است. استفاده از فونت‌های خیلی بزرگ، باعث می‌شود که بیننده مطالب وبلاگ شما را جدی نگیرد و همچنین قالب وبلاگ شما نیز ممکن است در اثر سایز فونت، بهم بریزد.

- سعی کنید مطالب خود را در کوتاه‌ترین جملات بیان کنید. چون پست‌های طولانی در وبلاگ‌ها طرفدار چندانی ندارند و فقط بیننده را از دیدن وبلاگ شما فراری می‌کند.

- در صورتی که به عنوان یك وبلاگ نویس، در مورد موضوعات تخصصی مطلب می‌نویسید، حتماً عنوان مناسبی را برای مقالات خود انتخاب کنید تا بیننده در صورتی که به آن موضوع علاقه دارد، آن مطلب نظرش را جلب کند.

رعایت کردن مطالب مذکور باعث می‌شود تا وبلاگ استاندارد و بازدیدکنندگانی همیشگی داشته باشید.

شما كاربران عزیز، اگر تاكنون وبلاگ نویسی را تجربه نكرده‌اید، می‌توانید از اینجا یك وبلاگ زیبا برای خود بسازید.


باشگاه کاربران تبیان - برگرفته از تبلاگ: تبلاگ نیوز