تبیان، دستیار زندگی
بخش ورزشی سایت یاهو در گزارشی به جنجال‌سازی‌های مربیان و بازیكنان پرتغالی پرداخته و نكته جالب آنكه در این فهرست نام سرمربی جدید پرسپولیس هم وجود دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام شاهکارهای سرمربی پرسپولیس


بخش ورزشی سایت یاهو در گزارشی به جنجال‌سازی‌های مربیان و بازیكنان پرتغالی پرداخته و نكته جالب آنكه در این فهرست نام سرمربی جدید پرسپولیس هم وجود دارد.

مانوئل خوزه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گزارش سایت یاهو اسپورت آمده است: پیداست كه یكی از پارامترهای اصلی اندیشه‌ورزی علمی و منطقی قاعده (عدم تعمیم و شمولیت) است كسی كه منطق را خوانده باشد به خوبی با این اصطلاح آشنا است. به این معنا كه وجود یك حالت معین در شرایطی خاص نمی‌تواند به این معنا باشد كه این حالت در تمام شرایط و حالت‌های مشابه هم رخ خواهد داد و از همان صفات ویژگی‌ها برخوردار خواهد بود. به عنوان مثال وقتی می گوییم كه یك فرد اسكاتلندی حسود است، نباید این ویژگی را برای تمام اسكاتلندی‌ها تعمیم دهیم و همه آنها را حسود بدانیم، اما چنانچه با 10 نفر اسكاتلندی برخورد كردی و همه آنها را حسود یافتی آیا از قاعده بالا صرف نظر نمی‌كنی؟

ـ اجازه بدهید اسكاتلند را ترك و به طرف جنوب اروپا یعنی پرتغال حركت كنیم در اینجا هوا نسبت به اسكاتلند گرمتر است و ورزش فوتبال از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. در اینجا بسیاری از كودكان را خواهی دید كه با مهارت توپ را به حركت در می‌آورند و چشم‌ها را غرق خود می‌كنند. در اینجا می‌خواهیم شش چهره سرشناس و تاریخ ساز فوتبال پرتغال را ذكر كنیم كه بعضی از ما عاشق آنها هستیم، اما درباره بعضی دیگر حتی طاقت شنیدن نام‌شان را هم نداریم.

1ـ آقای خاص

از آن زمان كه اسم ژوزه مورینیو در جهان فوتبال مطرح شد، همواره خبر جنجال سازی و مساله سازی وی را می‌شنویم. وی همواره تلاش می‌كند تا واكنش‌های متفاوت و غیر منتظره‌ای داشته باشد و هیچ گاه به احساسات بازیكنان، مربیان یا حتی سران و مسئولان دیگر تیم‌ها توجه نمی‌كند بلكه بر عكس گاهی اوقات عمدا برای كسب امتیاز به تخریب و اذیت كردن حریفان می‌پردازد.

خلاصه این كه ژوزه مورینیو از هر فرصتی برای جلب نگاه‌ها استفاده می‌كنند و سخن، رفتار و حتی نگاه‌های او با هدف خاصی است.

فرگوسن فوتبال آفریقا رابطه خوبی با رسانه‌ها نداشت و پرتاب كردن كفشش به صورت یك عكاس نمونه گویای در این زمینه است. پاره كردن پیراهنش در اعتراض به داور از دیگر واكنش‌های این مربی پرتغالی است، همچنین در آخرین جنجال خود در مصر با الفاظ تند از خجالت اهالی رسانه درآمد. همه این‌ها شواهد گویایی است كه ژوزه یك مربی غیر قابل پیش بینی به معنای تمام كلمه است

2ـ شوالیه سفید

كریستیانو رونالدو همچون ژوزه مورینیو افتخارات زیادی به دست آورده است و همواره در این چند سال اخیر از ستاره‌های جهان فوتبال بوده است و رقابت تنگاتنگی با لیونل مسی داشته و دارد.

رونالدو بازیكنی سریع و قوی است و ضربات سر او ویران كننده است. پاهای او چارچوب دروازه را به خوبی می شناسند و ضربات آزاد مثال زدنی می‌زند، اما با این حال بسیاری او را به غرور "خود خدا انگاری" متهم می‌كنند و سخنان و مصاحبه‌های او را نمونه آشكاری برای توجیه سخن خود می‌آورند. به عنوان مثال در جایی گفت: من ثروتمند، خوش تیپ و بازیكنی خوب هستم. یا تمسخر او به ابراهیموویچ نمونه دیگر جنجال سازی او است. البته در این زمینه مثال‌های زیادی وجود دارند كه به خاطر به دراز نكشیدن سخن آنها را ذكر نمی‌كنیم.

مانوئل خوزه-کریمی-پرسپولیس

3ـ قصاب

اسمی كه با آن پپه مدافع رئال مادرید را می‌شناسند. اسمی كه در این چند سال اخیر در جهان سحرآمیز مستطیل سبز طنین انداز شد. اما چرا اسم پپه در لیست جنجال سازهای پرتغال قرار دارد؟ كسی كه در باشگاه قرن بازی می‌كند طبیعی است كه شهرت او در جهان بپچید و همه با نام او آشنا باشند، به ویژه این كه او در فصل گذشته رقابت‌های لالیگا و همچنین در یورو 2012 نمایش بسیار خوبی داشت، اما عجیب،ولی واقعی این است كه بیشتر شهرت پپه به خاطر خشونت در سبك بازی او است آنچه كه او دو فصل پیش با كاسكرو مدافع ختافه انجام داد، گویاترین مثال در این زمینه است.

برای اثبات جنجالی سازی او همین كافی است كه رسانه‌های اسپانیا لقب «قصاب» را به او داده‌اند. البته به زیر گرفتن دست مسی هم از دیگر جنجال سازی این مدافع پرتغالی است.

4ـ فیگو

بازیكنی از دورانی طلایی رئال مادرید، ستاره بارسلونا و محبوب هواداران این تیم. اما فیگو كه بازوبند كاپیتانی بلوگرانا را بر بازو می‌بست دست به ماجراجویی بزرگ زد و از بارسلونا راهی رقیب دیرینه این تیم یعنی رئال مادرید شد تا با ستاره‌های آن زمان این تیم یعنی رونالدو، زیدان، بكام، رائول و روبرتو كارلوس هم بازی شود. تماشاگران بارسلونا با این اقدام فیگو هیچگاه او را فراموش نكردند و حتی به هنگام آمدن به نوكمپ با سر خوك از او پذیرایی كردند.

5ـ جادوگر شیاطین سرخ

این لقبی است كه تماشاگران الاهلی برای مانوئل ژوزه سرمربی جدید پرسپولیس انتخاب كردند. تماشاگران الاهلی عاشق این مربی با تجربه هستند. او بهترین مربی تاریخ الاهلی مصر است و 19 جام با این تیم كسب كرد. با این وجود او هم در لیست جنجال سازهای پرتغال قرار دارد.

بازیكنی از دورانی طلایی رئال مادرید، ستاره بارسلونا و محبوب هواداران این تیم. اما فیگو كه بازوبند كاپیتانی بلوگرانا را بر بازو می‌بست دست به ماجراجویی بزرگ زد و از بارسلونا راهی رقیب دیرینه این تیم یعنی رئال مادرید شد تا با ستاره‌های آن زمان این تیم یعنی رونالدو، زیدان، بكام، رائول و روبرتو كارلوس هم بازی شود. تماشاگران بارسلونا با این اقدام فیگو هیچگاه او را فراموش نكردند و حتی به هنگام آمدن به نوكمپ با سر خوك از او پذیرایی كردند

فرگوسن فوتبال آفریقا رابطه خوبی با رسانه‌ها نداشت و پرتاب كردن كفشش به صورت یك عكاس نمونه گویای در این زمینه است. پاره كردن پیراهنش در اعتراض به داور از دیگر واكنش‌های این مربی پرتغالی است، همچنین در آخرین جنجال خود در مصر با الفاظ تند از خجالت اهالی رسانه درآمد. همه این‌ها شواهد گویایی است كه ژوزه یك مربی غیر قابل پیش بینی به معنای تمام كلمه است.

6ـ رائول میرلس

هافبك چلسی كه در این لیست شش نفره از شهرت كمتری برخوردار است. مدل موهای عجیب و غریب او و شادی گل عجیب‌تر از آن باعث شده كه هواداران فوتبال او را بازیكنی غیر عادی بدانند.

آیا با آوردن این مثال طبیعی نیست كه این سوال به ذهن‌ها خطور كنید كه جنجال سازی عادت پرتغالی‌ها است.

بخش ورزشی تبیان


منبع :ایسنا