تبیان، دستیار زندگی
دانستن یک سری نکات مهم وبلاگ نویسی، برای یک وبلاگ نویس موفق شدن بسیار حائز اهمیت است. پس برخی از این نکات را با هم مرور می‌کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه‌های وبلاگ نویس موفق شدن


دانستن یک سری نکات مهم وبلاگ نویسی، برای یک وبلاگ نویس موفق شدن بسیار حائز اهمیت است. پس برخی از این نکات را با هم مرور می‌کنیم.


وبلاگ نویسی

پرمحتوا باشید

سعی کنید وبلاگی پر محتوا از نظر لینک، مطلب، عکس و هر چیز دیگر داشته باشید. پر محتوا بودن به این دلیل است که اگر شما مدتی وبلاگ خود را به روز نکردید، هر بار که بیننده به وبلاگ شما می‌آید، به نکته‌ای جدید برخورد کند و وبلاگ شما به روز جلوه کند.

ارتباط مستقیم با وبلاگ نویسان

اکثر وبلاگ نویسان در قسمت بالای وبلاگ یا سایت خود، قسمتی دارند که مربوط به آدرس پست الكترونیك و راه‌های ارتباطی با آن‌ها است. پس با آن‌ها توسط خودتان، به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید.

سمج باشید!

سر همه ما شلوغ است، پست الكترونیك‌ها پشت سر هم می‌آیند و فراموش می‌شوند، شما مدام نامه بزنید و یادآوری کنید تا مکالماتتان ادامه پیدا کند. اگر از شما سۆال‌های سختی پرسیده شد، از خودتان دفاع نکنید!

تعریف کنید

سعی کنید در وبلاگ خود وبلاگ نویس دیگری را بزرگ کنید و در مورد آن بنویسید. چون مخاطب شما وقتی کار شما را می‌بینید، به سرش می‌زند که در مورد شما بنویسد! یك وبلاگ نویس می‌گوید: «در این دنیای جدید، لینک مانند پول و اعتبار است، لینک‌ها به شما شخصیت عطا می‌کنند، لینک با ارزش است». مخاطبانتان را تشویق کنید که وبلاگ داشته باشند و در اوایل، قوانین وبلاگ مانند کپی رایت را سخت نگیرید.

اکثر وبلاگ نویسان در قسمت بالای وبلاگ خود، قسمتی دارند که مربوط به آدرس پست الكترونیك و راه‌های ارتباطی با آن‌ها است. پس با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

فروتن باشید

هرچقدر شما بیشتر فروتن و خوب باشید، کارتان بیشتر می‌گیرد. اگر کارتان تظاهر باشد چیزی نمی‌شوید.

رازدار باشد

سعی کنید با فروتنی خود، به خوبی میزان شوید. سعی نکنید با فروتنی خود، مِن مِن کنید و هیچ حرف و رازی در دهانتان نماند.

پرسش و پاسخ

قسمت پرسش و پاسخ درج کنید. سعی کنید نظر بیننده را بپرسید و انتقاد پذیر باشید.

داستان ببافید

وبلاگ نویسان، داستان را دوست دارند. به آن‌ها کمک کنید. البته باید داستان جالب باشد، چون بعضی از بینندگان فقط گزیده‌ای را مطالعه می‌کنند (با نگاه). بهتر است كوتاه هم باشد!

وبلاگ

اطلاعات را پنهان نکنید

مکان زندگی، اطلاعات ارتباطی، بیوگرافی خود و دیگران، پرسش و پاسخ‌ها و باقی چیزهای مهم را در دسترس قرار دهید. نگذارید که محل زندگی شما را حدس بزنند.

تند و خشن نباشید

اگر یك وبلاگ نویس درباره شما نمی‌نویسد، به طرف وبلاگ نویس دیگری بروید. آن‌ها را سۆال پیچ نکنید و طعنه نزنید. اگر کسی در مورد شما نوشت و نوشته او برای شما غیر قابل قبول بود، برایش یک نامه یا نظر (كامنت) توضیحی بگذارید ولی به او حمله نکنید! چون تأثیر منفی بر دیگر وبلاگ نویسان، برای مطالعه وبلاگ شما می‌گذارد.

سعی کنید نوشته‌هایتان نسبت به کسی بی‌ادبانه نباشد. چون برای وبلاگ نویسان، بی‌ادبانه نوشتن کار سختی نیست. اگر هم تا به حال این کار را کرده‌اید، سریعاً متنی مخالف متن قبلی خود بنویسید. هیچ گاه در مورد خودتان هم زیاد ننویسید و خودستایی نکنید.

نویسنده: عماد. ح – روزنامه آسیا


باشگاه کاربران تبیان - برگرفته از تبلاگ: تبلاگ نیوز