تبیان، دستیار زندگی
كتاب «شبهای پیشاور» اثر سلطان الواعظین شیرازى، در كتابخانه الكترونیكی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان عرضه شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شب‏هاى پیشاور به روایت تبیان

کتاب شب‏هاى پیشاور

كتاب «شبهای پیشاور» اثر سلطان الواعظین شیرازى، در كتابخانه الكترونیكی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان عرضه شد.

به گزارش روابط عمومی، بخش كتابخانه اینترنتی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان كتاب شبهای پیشاور اثر سلطان الواعظین شیرازى را معرفی و عرضه كرد.

على مختارى در معرفی این كتاب می گوید:«شب‏هاى پیشاور ده شب مناظره یك مبلّغ شیعى، مشهور به سلطان الواعظین شیرازى، با سه نفر از بزرگ‏ترین عالمان هند و پاكستان است. تهاجم و تبلیغ علیه اسلام و مكتب اهل بیت علیهم‏السلام همواره بوده و هست و متأسفانه به شدت ادامه دارد. گذشته از تلاش‏هاى تفرقه افكن استكبار جهانى به ویژه آمریكا و صهیونیست‏ها، برخى از رۆساى جهان اسلام ـ كه سر بر آستان آمریكا مى‏سایند ـ هزینه‏هاى هنگفت سمپاشى علیه اسلام انقلابى و زنده را بر عهده دارند و به هواى حفظ ریاست خویش از تحریك و تشویق قلم به دستان نابخرد كوتاهى نمى‏كنند و از آن جا كه پیروان على علیه‏السلام زیر بار ظلم نمى‏‌روند، هدف تیر تهمت عاملان استعمار بوده و خواهند بود.

شیعه به پیروى از رسالت و امامت، خواهان اتحاد و همكارى همه مسلمانان و ایستادگى در برابر دشمنان اسلام است و بزرگان تشیع به سایر مذاهب جسارت نمى‏كنند و شرط اتحاد را پاس مى‌‏دارند، نشانه‏اش سیر كتاب‏هاى عقیدتى شیعه است كه تنها به دفاع و پاسخگویى به شبهه‌‏ها پرداخته‏‌اند. شبهه‏‌هاى دشمنان همه جا پراكنده است و اختصاص به مناطق خاصّى در كشور ندارد. از این رو مبلّغ باید به این مسائل آگاه باشد و براى روحانیون شرق و غرب كشور، این مباحث ضرورت بیشترى دارد. براى آشنایى با مكاتب و عقاید مذاهب راه‏هاى گوناگونى وجود دارد. منصفانه‏‌ترین راه، طریقى است كه سلطان الواعظین و سید شرف الدین‏ها رفته‌‏اند. زیرا با مشاركت روحانیون دو مذهب، جلساتى سامان یافته و گذشته از بالا بودن میزان راستى و صحت و اعتبار نسبت‏ها، گفتمانى در جوّى صمیمى و با احترام برگزار مى‌‏كردند. از ویژگى‏‌هاى این اثر، حالت داستانى داشتن آن و صبغه تاریخى داشتن بسیارى از مباحث است و زبان تبلیغى و همه كس فهم گوینده نیز بر حلاوت كتاب افزوده است. »

گفتنی است شبهای پیشاور به دفاع از حریم ولایت مولا علی (علیه السلام) در قالب مقالات و مناظره ها می پردازد.

تنظیم: هومن بهلولی