تبیان، دستیار زندگی
دویچه وله: فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی چت کاربران را کنترل می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دویچه‌‌وله هم از چت‌های فیس‌بوک می‌گوید!


دویچه وله: فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی چت کاربران را کنترل می‌کنند.

فیس بوک

سایت دویچه وله(Deutsche Welle) شنبه 24تیر (July.14) گزارش داد: «بنا به برخی اطلاعات تازه، فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی چت کاربران را کنترل می‌کنند.فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی، گفت‌وگوی مجازی (چت) کاربران خود را به دنبال سرنخ‌های اقدامات مجرمانه کنترل می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک پلیس را در جریان می‌گذارند.»

بر اساس این گزارش، کنترل چت‌ها از طریق کنترل کلیدواژه‌های خاص صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده یکی از کلیدواژه‌ها کنترل آغاز می‌شود. ناسزاهای رکیک نیز جزو مجموعه کلماتی هستند که کنترل‌گر به آن‌ها حساس است. اگر چتی از نظر نرم‌افزار کنترل‌گر مشکوک ارزیابی شود، این موضوع به مسئولان امنیت فیس‌بوک گزارش می‌شود و آن‌ها در صورت لزوم موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهند. بر اساس برآوردها 42 تا 50 میلیون از اکانت‌های این شبکه اجتماعی غیرواقعی هستند.

رفتار غیر حرفه ای ابر شبکه فیس بوک که نقض آشکار حقوق انسانی و حریم خصوصی کاربران است قبلا هم سابقه داشته است

رفتار غیر حرفه ای ابر شبکه فیس بوک که نقض آشکار حقوق انسانی و حریم خصوصی کاربران است قبلا هم سابقه داشته است. وب سایت آلمانی در ادامه می نویسد: «شبکه اجتماعی فیس‌بوک پیش از این در معرض انتقادات گسترده‌ای در ارتباط با چگونگی محافظت از اطلاعات شخصی کاربران قرار گرفته است. چیزی که منجر به توافقی ما بین فیس‌بوک و کمیسیون مبادلات دولت فدرال آمریکا در اواخر 2011 شد. فیس بوک همچنین در سال 2009 تنظیمات حریم شخصی را به گونه‌ای تغییر داد که جزییاتی از اطلاعات کاربران، که خصوصی تلقی می‌شد، به صورت عمومی قابل مشاهده شد. مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیر فیس‌بوک، در پستی که در وبلاگ خود نوشت در این باره تایید کرد که کمپانی تحت مدیریتش «مجموعه‌ای از اشتباهات» را انجام داده است.

بر اساس این گزارش، کنترل چت‌ها از طریق کنترل کلیدواژه‌های خاص صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده یکی از کلیدواژه‌ها کنترل آغاز می‌شود

دویچه وله ضمن هشدار به کاربران برای حفاظت از اطلاعات شخصی خود در پایان اضافه کرد: «اکنون باید دید فعالان حریم شخصی درباره اطلاعات تازه مشخص شده که نشان می‌دهد فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی چت کاربران را کنترل می‌کنند، چه واکنشی نشان می‌دهند.»

بخش ارتباطات تبیان


منبع: جام نیوز