تبیان، دستیار زندگی
آیا می خواهید برای شوهرتان همسر خوبی باشید؟ چند نکته ساده ولی مهم است که به آن اشاره می كنیم . می توانید با انجام این کارها مطمئن شوید که گامی مهم در جهت بهبود زندگیی زناشویی تان بر داشته اید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنر زن بودن


آیا می خواهید برای شوهرتان همسر خوبی باشید؟ چند نکته ساده ولی مهم است که به آن اشاره می كنیم . می توانید با انجام این کارها مطمئن شوید که گامی مهم در جهت بهبود زندگیی زناشویی تان بر داشته اید.

هنر زن بودن

به شوهر خود اطمینان کنید

به شوهرتان اطمینان کنید، اگر شما به او اطیمنان نکنید، چه کسی به او اطمینان خواهد کرد؟ دیر یا زود به زحمت می افتید وقتی به او اطمینان می کنید به او قدرت می دهید. پشتیبان و مشوق او باشید.

وقتی به شوهر تان اطمینان می کنید، به او قوت قلب می دهید.

قبل از این که تشنه شوید چاه آبی حفر کنید

ممکن است روزی شوهرتان کارش را از دست بدهد، ممکن است روزی برسد که نتواند کار کند. به او کمک کنید تا وقتی جوانتر است و نیروی بیشتری دارد، بیشتر کار کند. او را تشویق کنید که از هدف هایش جلوتر برود. البته گفتم تشویق کنید، غرولند نکنید. تکرار می کنم تشویق کنید، نق نزنید.

خدا را شکر کنید که به شما شوهر رمانتیکی داده است

اگر احساس کردید هر سالی که می گذرد رفتار شوهرتان با شما رمانیتک تر و عاشقانه تر می شود تعجب نکنید. ممکن است تحت تأثیر تماشای فیلم ها، خواندن کتاب و یا داشتن دوستان و یا هر چیز دیگری باشد. از او در همه زمینه ها و همه شئونات زندگی یک قهرمان بسازید.

با او همراه شوید. یار و یاور و شریک رۆیاهای او باشید. اجازه ندهید موانع روانی و سد و بندها بر سر راه شما سبز شوند. با هم حرف بزنید، باتفاق راه بروید. فکر کنید. بفهمید، بیندیشید و استدلال کنید.

دوست او شوید. بگذارید تا دنیای شما شود. هوشمندانه با او حرف بزنید. از او سۆال کنید، باز هم بپرسید. کاری کنید که فکر کند.

بر مهارت های گوش دادن خود بیافزائید. گوش شنوا پیدا کنید. مشاور او شوید.

همه ما در زندگی هدفی را جستجو می کنیم تا به شادی برسیم. من با اطمینان می گویم که خوشبختی شما بدست خود شماست. اگر جز این فکر کنید هرگز به خوشبختی نمی رسید.

اگر می خواهید شوهرتان را خوشبخت تر کنید. ابتدا خودتان را شاد کنید. اگر زن خانه دار هستید از کارکردنتان در منزل لذت ببرید. اگر در بیرون از منزل کار می کنید از کار بیرون خود لذت ببرید. اگر می خواهید شوهرتان را شاد کنید، ابتدا باید خودتان شاد باشید.

علاقه ای که به کار او نشان می دهید بسیار مهم و تعیین کننده است. وقتی به کار او علاقه نشان می دهید، خود به خود خوشحال می شوید. شوهرتان هم از کارش خوشحال می شود. از داشتن همچون زنی مثل شما هم شاد می شود.توجه داشته باشید وقتی کسی از کاری که می کند راضی باشد، کار، دیگر تنها کار باقی نمی ماند. کار، مفرّح و شادی بخش می شود.

به این موضوع فکر کنید و درباره اش با هم حرف بزنید. در پایان بر میزان شادی خود می افزائید. زوج خوشبخت تری می شوید.

زن خوب کسی است که پشه ها را شخصاً بکشد، مسایل جزیی و بی اهمیت را حل و فصل کند و بعد از شوهرش بخواهد که به جنگ ببرها برود و آن هم تنها بعد از زمانی که به قدر کافی استراحت کرده است

وقتی شوهرتان به منزل می آید

وقتی شوهرتان از سرکار به خانه می آید، به خاطر شادی خودتان هم که شده بدخلقی را کنار بگذارید. چیزی از این مهم تر نیست که با تبسّمی از او استقبال کنید، فنجان قهوه ای به او بدهید و در دل خدا را شکر کنید که او به خانه برگشته است. به جای طرح مسایل جزیی و بی اهمیت و به جای این که از مشکلات روز خود شکایت کنید بکوشیدکه این مسایل را شخصاً حل و فصل نمائید.

زن خوب کسی است که پشه ها را شخصاً بکشد، مسایل جزیی و بی اهمیت را حل و فصل کند و بعد از شوهرش بخواهد که به جنگ ببرها برود و آن هم تنها بعد از زمانی که به قدر کافی استراحت کرده است.

تا نود دقیقه بعد از ورودش به منزل هیچ حرف ناخوشایندی به او نزنید. به این رسم عادت کنید. بدانید که زمین و آسمان زیر و رو نمی شوند.

اولویت ها را مشخّص کنید

نقش شما باید این باشد که به شوهرتان کمک کنید تا به آسایش خاطر برسد. نه این که فرار را بر قرار ترجیح دهد. باید به او بگوئید که آرام بگیرد و از آن چه دارید لذت ببرد. شوهرتان را تشویق کنید تا ناراحتی هایش را با شما در میان بگذارد.

هر دوی شما هدف مشترکی دارید و می خواهید در زندگی خوشبخت شوید. این بدان معنا نیست که باید از مسیر واحدی عبور کنید. مجبور نیستید برای رسیدن به هدفتان به سرعت یکسان حرکت کنید. می توانید در کنار هم راه بروید. می توانید به هر سرعتی که می خواهید قدم بردارید.

بر سر شوهرتان فریاد نکشید

شوهر شما می تواند با همه ناملایمات زندگی کنار آید، می تواند با همه مخالفانش بجنگد، امّا با فریاد و جیغ و هوار شما نمی تواند کنار بیاید. وقتی شما شروع به فریاد می کنید او در می ماند که با شما چکار کند. وقتی شوهرتان به منزل می آید مترصد آرامش است و به همین دلیل در مقام جبران و تلافی یا جیغ و داد شما کاری صورت نمی دهد. ترجیح می دهد توهین ها و تحقیر شدن ها را بپذیرد و حرفی در مقام اعتراض نزند.

هنر زن بودن

چه بهتر که ساعت 11 صبح روز تعطیل آخر هفته لحظاتی با خود خلوت کنید و ببینید که هفته را چگونه گذرانده اید. سعی کنید از صبح روز بعد اصلاحاتی به کار خود بدهید. توجه داشته باشید که انسان خطا می کند، مرتکب اشتباه می شود، امّا بخشودن هم یک اقدام ویژه انسان هاست.

اگر شوهر تنبلی دارید، لبخند بزنید

اگر شوهر تنبلی دارید، باز هم تبسم کنید. شاد باشید. از زندگیتان لذت ببرید. شوهرتان را با شوهر های دیگر مقایسه نکنید. هیچ کمکی نمی کند. در نهایت بر ناخشنودی شما می افزاید.

آدم های تنبل به کسی لطمه نمی زنند. در واقع این کار از آن ها ساخته نیست. برای شان بسیار دشوار است.

به هم محبت کنید

قبل از هر چیزی که شما برای یکدیگر ساخته شده اید. بعضی وقت ها موضوعات کوچک و بی اهمیت ابعاد بزرگ پیدا می کنند. وظیفه زن و شوهر این است که از بروز این اتفاقات جلوگیری کنند و اگر مشکلی پیش آمد کرد از شدّت آن بکاهند.

موفق شدن در ازدواج مهم تر از موفقیت در شغل و کار و حرفه است. فراموش نکنید که وقتی دوران زندگی مان به سر می رسد غالباً افسوس می خوریم که چرا با هم به آن شکل که باید و شاید خوب نبودیم.

سهم زن در خوشبخت کردن خانواده 60 درصد است. روزهای تولد و سالگردها را فراموش نکنید. ایام خاص مربوط به افراد خانواده را جایی یادداشت کنید. می توانید منشی شوهرتان بشوید. می توانید برنامه ریز همسرتان باشید.

زن ها و شوهرها بعد از مدتی بر اسب های جداگانه سوار می شوند. امّا اگر هر کدام در جاده ای جداگانه به حرکت در آیند، اینجاست که کار دشوار می شود. نفستان را بکشید و در کنار شوهرتان به حرکت درآئید. مطمئن باشید که در پایان متأسف نخواهید شد.

بخش خانواده ایرانی تبیان

منبع : راههای ساده برای زندگی سعادتمند

مطالب مرتبط :

دوباره می سازمت، اعتماد!

قابل توجه زوج های پریشان

شراکت زندگی با همسری بدبین!

فاکتورهای مرگ یک رابطه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.