تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار بانوان شرکت‌کننده در اجلاس زنان و بیداری اسلامی فرمودند: «پیشرفت‌های ملت ایران به‌خاطر ایستادگی است و خدا وعده تخلف‌ناپذیر برای کمک در صورت ایستادگی داده است».
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از مقاومت تا پیروزی


حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار بانوان شرکت‌کننده در اجلاس زنان و بیداری اسلامی فرمودند: «پیشرفت‌های ملت ایران به‌خاطر ایستادگی است و خدا وعده تخلف‌ناپذیر برای کمک در صورت ایستادگی داده است».


از مقاومت تا پیروزی

یکی از واقعیت‌هایی که وجود دارد و متاسفانه چندان به آن پرداخته نمی‌شود، دوران پس از به دست آوردن یک پیروزی و در حقیقت حفظ آن است. اگر چه به کف آوردن پیروزی انقلاب اسلامی با مجاهدت‌های شبانه‌روزی و چندین ‌ساله رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه و یاران‌شان و پایمردی و ایستادگی مردم انقلابی ایران و تقدیم هزاران شهید مظلوم حاصل شد اما مهم تر از آن، حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بوده است.

با پیروزی انقلاب اسلامی که جهان را تکان داد و مسیر تاریخ را که در حال سقوط به پرتگاه‌های بی‌خدایی بود عوض کرد، شیاطین دنیا با هم متحد شدند تا این انقلاب نوپا را که منافع نامشروع آنها را از بین می‌برد، در همان ابتدا نابود کنند. انجام ترورهای هدفمند و حتا كور، ایجاد اختلافات داخلی شدید بین گروه‌های مختلف سیاسی، جنگ‌های داخلی و قومیتی برای تجزیه ایران، کودتا، حمله نظامی به طبس، آغاز جنگ تحمیلی 8 ساله که عراق با پشتیبانی تمام دنیا جز یکی- دو کشور معدود به این اقدام دست زد و تحریم‌های بسیار شدید در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و ده‌ها اقدام دیگر برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شد؛ اما استقامت ملت رشید ایران و حمایت آنها از انقلابی که با خون‌های پاک سیصد هزار شهید و صدها هزار جانباز به دست آمده بود، موجب شکست همه طرح‌های شیاطین دنیا گردید. ملت ایران با تاسی از مسلمانان صدر اسلام که برای حفظ آخرین دین الهی تا پای جان ایستادند، پشت انقلاب خود، محکم ایستادند و اجازه ندادند این انقلاب شکست بخورد. آنها هر جا لازم بوده است به فرمان ولی ‌فقیه به میدان آمده‌اند و وفاداری‌شان را به آرمان‌های انقلاب اسلامی اثبات نموده‌اند.

اگر چه به کف آوردن پیروزی انقلاب اسلامی با مجاهدت‌های شبانه‌روزی و چندین ‌ساله رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه و یاران‌شان و پایمردی و ایستادگی مردم انقلابی ایران و تقدیم هزاران شهید مظلوم حاصل شد اما مهم تر از آن، حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بوده است.

مسلمانان در سال‌های نخست بعثت پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم بسیار ایستادگی کردند؛ شکنجه‌های جانفرسا را تحمل کردند، تحریم کامل و محاصره اقتصادی را در شعب ابیطالب گذراندند، در جنگ‌های مختلف مشرکین علیه خود، پا پس نکشیدند، آوارگی از شهر و دیار و زادگاه را به خاطر اسلام و پیامبر مکرم اسلام(ص) پذیرفتند و... ولی این استقامت و پایداری و استحکام، نتیجه‌ای شیرین برای مسلمین داشت و پس از چند سال مقاومت و ایستادگی بر حق، لشکر اسلام، پیروزمندانه و بدون خونریزی مکه را فتح کرد و مشرکین را مغلوب نمود. مردم ایران نیز با قبولی در امتحانات و ابتلائات فراوان از حق دست برنداشتند و نتیجه‌اش را امروز در پیشرفت‌های حیرت‌انگیز و بهت‌آور هسته‌ای، دارویی،‌ نانو فن‌آوری، ابررایانه، پزشکی، هوا‌‌- فضا و... می‌بینند؛ پیشرفت‌هایی که به‌خاطر صبر و استقامت مردم و تحمل سختی‌های تحریم و محدودیت‌ و با عنایت الهی به دست آمده‌اند.

حال با فراگیری موج بیداری اسلامی در منطقه ژئواستراتژیک خاورمیانه، پیروزی‌هایی برای مردم مصر و تونس به دست آمده است و انقلاب مردم این دو کشور، تا حدودی به پیروزی رسیده است. اکنون حفظ دستاوردهای بیداری اسلامی، الگوگیری از جمهوری اسلامی ایران در مقاومت و پیشرفت و اجازه ندادن به عناصر نفوذی برای استحاله انقلاب و انقلابیون، وظایفی است که مردم کشورهای پیروز دارند و استقامت تا پیروزی نیز تکلیف مردم مظلوم بحرین، عربستان و یمن.

«والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و ان الله لمع المحسنین: و كسانى كه در اقامه دین ما مجاهده مى كنند، ما به سوى راههاى خود هدایتشان مى كنیم و خدا همواره با نیكوكاران است».(عنكبوت/69)

محمدمهدی تقوی

بخش سیاست تبیان