تبیان، دستیار زندگی
روز چهارشنبه 21 تیر سال جاری مراسم نشست رسانه ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در محل شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شعار بیستمین نمایشگاه قرآن کریم:

قرآن، فرهنگ بیداری

نشست خبری بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

روز چهارشنبه 21 تیر سال جاری مراسم نشست رسانه ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در محل شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ، روز چهارشنبه 21 تیر سال جاری مراسم نشست رسانه ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در محل شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد و با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر سید محمد حسینی ادامه پیدا کرد.

سید محمد حسینی با اشاره به این نکته که تمام تلاشمان را می‌کنیم تا نمایشگاه به بهترین نحو برگزار شود افزود: باید کاری انجام دهیم تا انس و گرایش به سمت قرآن بیشتر شود و درماه مبارک رمضان ماه پر خیر و برکت نزول قرآن آمادگی و استقبال مردم برای یادگیری قرآن بهتر و بیشتر خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم در زندگی به قرآن عمل کنیم قرآن راه و رسم زندگی را به ما می‌آموزد و برگزاری نمایشگاه قرآن اثر مثبتی بر روی جامعه خواهد داشت، اگر بخواهیم ناهنجاری و مشکلات را از بین ببریم باید قرآن را در زندگی مردم بیشتر وارد کنیم و اگر یک جامعه، جامعه قرآنی به حساب بیاید مردم به طور طبیعی به وظایف خود عمل خواهند کرد.

سید محمد حسینی به توجهات مقام معظم رهبری در خصوص داشتن 10 میلیون حافظ قرآن اشاره کرد و گفت: با توجه به این موضوع باید تمام مۆسسات دولتی، خصوصی و شرکت‌ها با یکدیگر همکاری کنند که این کار صورت بگیرد این کار یک فعالیت گروهی است.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شعار نمایشگاه یعنی «قرآن فرهنگ بیداری» افزود: مسلمانان اگر می‌خواهند پیشرفت کنند باید قرآن را یک فرهنگ کنند.

حسینی در این نشست گفت: در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 30 محفل شبی با قرآن، سخنرانی‌های قرآنی، بخش فروش، بخش حجاب و عفاف و بخش‌های دیگری مانند معاونت هنری، فرهنگی، رسانه های دیجیتال، ناشران مکتوب و الکترونیکی و ... وجود دارد.

نشست خبری بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخر از تصویب معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

حجت الاسلام محمدی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد در امور قرآنی دومین سخنران این نشست بود و به تلاش دستگاه‌های مختلف در داشتن بخش قرآنی مستقل اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری به حافظان قرآن اهمیت بسیاری داده است و به این نکته توجه دارند که حفظ هدف نیست ولی حفظ مقدمه ای برای رسیدن به هدف است.

حجت الاسلام محمدی از بخش جدیدی به نام حفظ ملی در بیستمین نمایشگاه قران کریم خبر داد و همچنین افزود: امسال ما به دلیل کمبود جا در حدود 3000 متر مربع به اجبار غرفه‌ها کوچک‌تر از سال گذشته شده‌اند.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد در امور قرآنی ادامه داد: در بیستمین نمایشگاه قرآن کریم 150 ناشر مکتوب برای فروش فعالیت دارند و حدود 50 غرفه حجاب و عفاف و 100 ناشر الکترونیک نیز وجود دارند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: در نمایشگاه قرآن کریم بیداری اسلامی در 2 بخش برگزار می‌شود که یکی از بخش‌ها ویژه بخش بیداری اسلامی در فلسطین است و دیگری به عنوان بیداری اسلامی در کل کشور را به نمایش می‌گذارد.

محمدی همچنین از برگزاری 50 نمایش خیابانی، 30 پرده خوانی انقلابی، 15 نمایش محیطی خبر داد و گفت ک نمای نوین نیز طرح جدیدی است که امسال در نمایشگاه برگزار می‌شود و به بررسی فیلم می‌پردازد.

در این نشست شروع نمایشگاه از یکشنبه 25 تیر سال جاری و ساعت کاری نمایشگاه در روزهای معمولی از ساعت 17 تا 24 و در ایام تعطیل از ساعت 14 تا 24، اعلام شد و جلسه با پرسش از سوی خبر نگاران و پاسخ مسئولین ادامه یافت.

گفتنی است در پایان این نشست رونمایی از دو پوستر صورت گرفت که یکی از پوسترها مختص به بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و دیگری مخصوص بیداری اسلامی می‌باشد.

گزارش: مونا ناصرپور

عکس: عباس زادگان

تنظیم: هومن بهلولی