تبیان، دستیار زندگی
تصور معنای واژه «مرد بدقلق» کار سختی نیست. همه ما کسانی را می‌شناسیم که کنار آن‌ها بودن و تحمل رفتارشان به هیچ وجه آسان نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهکار‌هایی برای دوست داشتن مردان بدقلق


تصور معنای واژه «مرد بدقلق» کار سختی نیست. همه ما کسانی را می‌شناسیم که کنار آن‌ها بودن و تحمل رفتارشان به هیچ وجه آسان نیست.


مردهای بدقلق

اگر این افراد در زمره همکاران و دوستان ما باشند و برخورد ما با آن‌ها در زمانی کوتاه و محدود انجام بگیرد، چندان مشکل ساز و غیرقابل تحمل نیست. قضیه از جایی مشكل ساز می‌شود که این افراد همسر یا شریک زندگی ما باشند یا راهی به قلب ما باز کنند. آن وقت است که بدون خواندن این مقاله و استفاده از راهکارهای توصیه شده، بعید به نظر می‌رسد بتوانید رابطه‌تان را به شکلی مسالمت آمیز حفظ کنید!

مطالعه این مقاله کمک شایانی به رفع مشکلات و موانع ارتباطی موجود میان شما و افراد بدقلق خواهد کرد، به شرط آن که راهکارها و توصیه‌های آن را بارها تکرار کنید و در نیمه راه خسته یا دل زده نشوید.

بد قلقی واگیردار

اجازه ندهید بدقلقی و رفتار مرد بدقلق شما، شما را هم بدقلق کند. توجه داشته باشید که رفتار دفاعی و بدخلقی و بدقلقی می‌تواند واگیردار باشد، پس نه به موضع دفاعی پناه ببرید و نه اعلام جنگ و آشوب کنید. فقط نفس عمیقی بکشید و اقتدار و تحمل خود را از دست ندهید.

احترام

هیچ وقت فراموش نکنید که احترام گذاشتن به مرزهای آدم‌های بدقلق، آن‌ها را از پرخاش بازمی‌دارد. پس به شدت مراقب مرزهای مردهای بدقلق باشید. حتی در بهترین مواقع نیز از یاد نبرید که آدم‌های بدقلق نیز روزی روحیه‌ای مثل انسان‌های دیگر داشته‌اند و به دلیل تجربه‌های بد، به شخصیت‌های امروزی تبدیل شده‌اند. پس در رفتاری که با آن‌ها پیش می‌گیرید، همواره جانب ملاطفت و مهربانی را رعایت کنید.

خوشحالی

دقت کنید که چه موضوعاتی مرد بدقلق شما را خوشحال می‌کند. این موضوعات همان راه‌هایی هستند که با کمی توجه و تدبیر می‌توانید مسیر دستیابی به موفقیت را برای شما هموار کنند. برعکس، بسیار دقت کنید که مرد بدقلق شما از چه کارها و رفتارهایی بیزار است و تا می‌توانید از این اعمال و رفتار پرهیز کنید تا مرد بدقلق شما وارد لاک دفاعی نشود.

اهمیت

همواره به خاطر داشته باشید، هیچ چیز مرد بدقلق را زودتر از این خلع سلاح نمی‌کند که نشان دهید برایش اهمیت فائل هستید. بنابراین توجه به نیازهای مردان بدقلق و برآوردن آن‌ها نیمی از پیروزی است.

همواره به خاطر داشته باشید، هیچ چیز مرد بدقلق را زودتر از این خلع سلاح نمی‌کند که نشان دهید برایش اهمیت فائل هستید.

مهربانی

هیچ چیز مانند مهربانی مرد بدقلق را آرام نمی‌کند. مهربانی و به کار بردن کلمات مهرآمیز و رفتاری دوستانه و محبتی سخاوتمندانه، حتی بدقلق‌ترین مردها را هم ناگهان آرام کرده و تهاجم رفتاریشان را خنثی می‌کند.

تحمل

تحمل مرد بدقلق صبر و شکیبایی فراوانی می‌طلبد. اما کنار آمدن با مرد بدقلق به جز شکیبایی نامحدود، به قدرت درک فراوان هم نیاز دارد. زنی از این معرکه پیروز بیرون می‌آید که در برابر وسوسه خشمگین شدن مقاومت و در مواجهه با هر تنگنایی، پیش از هر چیز راهی برای شکیبایی، تفاهم و همدلی بیشتر پیدا کند.

خیابانی دوطرفه

نگرانی‌ها، تشویش‌ها و رفتارهای لجبازانه و قهر آلودی که شما با خود به میدان درگیری با مرد بدقلق می‌آوری، در پیش نرفتن اوضاع به میل شما دو نفر تأثیر بسزا و نقشی تعیین کننده خواهد داشت. به یاد داشته باشید که روابط و رفتار متقابل میان شما و مرد بدقلق، خیابانی دوطرفه است که در آن، هر عملی، بازتاب و عکس‌العملی در پی خواهد داشت؛ پس تا می‌توانید در خصوص آنچه می‌گویید یا انجام می‌دهید محتاط و دقیق باشید. به خاطر داشته باشید که رفتارها و واکنش‌های بدون اندیشه، شما را از دستیابی به بهترین نتیجه‌ها محروم خواهد کرد.

مردهای بدقلق

آرامش

با افراد بدقلق یکی به دو نکنید. به جای بحث و مجادله، لحظه‌ای درنگ و سکوت کنید و به جای آشوب به پا کردن، منتظر آرام شدن اوضاع باشید.

درد دل

اجازه دهید مرد بدقلق شما مثل هر آدم دیگری درد دل کند و حرف‌های دلش را بزند. حتی او را تشویق کنید دغدغه‌هایش را بیرون بریزد و از غصه‌ها و نگرانی‌ها و ترس‌هایش با شما حرف بزند. همین اقدام، نخستین گام برای ایجاد تغییر است.

احساسات

به احساسات مرد بدقلق بیشتر از مشکلات او توجه کنید. متأسفانه بیشتر اوقات بسیاری از ما به جای تمرکز بر انگیزه‌های رفتاری، بر خود رفتار تمرکز می‌کنیم. این اشتباهی بس خطرناک است چرا که در واقع انگیزه‌ها، رفتارها را می‌سازند. در مواجهه با افراد بدقلق هم، نخست باید انگیزه آن‌ها را از رفتاری که نشان می‌دهند بررسی کنید. موضع افراد بدقلق همواره بر پایه واکنش‌های احساسی است. اگر این احساسات را خنثی کنید، واکنش‌ها نیز خود به خود خنثی می‌شوند.

قابل اعتماد

یکی از بهترین راه‌هایی که سبب می‌شود مرد بدقلق از بدقلقی دست بردارد این است که او را از قابل اعتماد بودن خود مطمئن سازید. اگر افراد بدقلق درک کنند که کنار شما در امان هستند، رفتاری متفاوت در پیش می‌گیرند.

به جای حدس زدن علت ناراحتی مرد بدقلق، موضوع را از خود او بپرسید. حوصله کنید و اجازه دهید وی همه چیز را توضیح دهد.

بپرسید

به جای حدس زدن علت ناراحتی مرد بدقلق، موضوع را از خود او بپرسید. حوصله کنید و اجازه دهید وی همه چیز را توضیح دهد. از لا به لای توضیحات او نکات سودمند بسیاری را خواهید فهمید.

سخنش را قطع نکنید

هرگز سخن یک مرد بدقلق را قطع نکنید. معنای قطع کردن سخن طرف گفت و گو این است که آنچه شما می‌خواهید بگویید اهمیت بیشتری دارد. هوشیار باشید که این کار وقتی پای یک مرد بدقلق در میان باشد، بسیار خطرناک است.

شوخ طبعی

شوخ طبعی خود را حفظ کنید و اگر حس می‌کنید مشاجره ای در حال پا گرفتن است، به جای کلمات تند و زننده، مسیر بحث را به چیزهای خنده‌دار و سرگرم کننده منحرف کنید. به خاطر داشته باشید که فریاد، نشانه کامل ترس است اما خنده، سرشار از اعتماد به نفس، اطمینان و نیروی حیات و سرزندگی است.

مردهای بدقلق

زمانی دیگر

اگر حال مناسبی ندارید یا احساس می‌کنید تحمل و انرژی کافی برای رویارویی با مرد بدقلقتان را ندارید، بهتر است گفت و گو را به زمان دیگری موکول کنید. در این مواقع به جای برخورد شتاب زده، زمانی را برای گفت و گو در نظر بگیرید که هر دو آمادگی صحبت کردن را داشته باشید.

پایداری کنید

به خاطر داشته باشید که همه راه حل‌هایی که خواندید تنها در صورتی نتیجه می‌دهد که شما پیگیر و با ثبات باشید. همه راه‌حل‌ها زمان برند. پس امیدتان را از دست ندهید و پایداری کنید. گمان نکنید که در این راه تنها هستید و موفقیتی در کار نیست، چرا که درست وقتی شما در آستانه ناامیدی و تسلیم هستید، مرد بدقلق شما، شما را با شخصیت تازه خود شگفت زده خواهد کرد.


باشگاه كاربران تبیان - ارسالی از: baharrrrr88