تبیان، دستیار زندگی
احیاء تنها محدود به ما مسلمانان نیست بلکه در فرهنگهای دیگر نیز ریشه ای دیرینه دارد . در فرهنگ وبستر احیاء با نامvigil از ریشه لاتینیvigilia معرفی می شود و معادلهایی که به همراه آن می آید، بیداری ، هشیاریwakefu...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احیاء در فرهنگهای دیگر


احیاء تنها محدود به ما مسلمانان نیست بلکه در فرهنگهای دیگر نیز ریشه ای دیرینه دارد . در فرهنگ وبستر احیاء با نامvigil از ریشه لاتینیvigilia معرفی می شود و معادلهایی که به همراه آن می آید، بیداری ، هشیاریwakefulness و مراقبتwatchfulness است.

سنت احیاء در اقوام دیگر به طور مشخص به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد و این سنت ، هشیاری شب قبل از یک مناسبت بزرگ و یا عید مذهبی و همچنین نمازگزاری و بجا آوردن عبادات دیگر می باشد . احیاء همچنین آمادگی روحانیی است که عمدتا دسته جمعی مراسم آن برگزار می شود در فرهنگ بریتانیکا نیکا شب زنده داری را بیدار ماندن و دعا گزاری برای احترام به میت ذکر می کند که پیش از به خاک سپردن انجام می شود .

مسیحیان اولین یکشنبه ماه مارس را که مقارن عید پاک است و ماه کاملPaschak moonدر آسمان دیده می شود ، شب زنده داری می کنند و به راز و نیاز می پردازند این نیت هم اکنون صبغه ای سیاسی پیدا کرده و از برگزاری مراسم صرف دینی فراتر رفته است . گروههایی که در نقاط مختلف جهان به جنگ و خونریزی اعتراض دارند. برای برپایی صلح به شب زنده داری می پردازند و هزاران شمع بر می افروزند .

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.