تبیان، دستیار زندگی
گزارش جدیدی از شرکت توئیتر نشان می‌دهد دولت آمریکا بیشترین موارد درخواست برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران این شبکه را داشته است و شرکت توئیتر در ۷۵ درصد از موارد با درخواست آمریکا موافقت کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریکا رتبه نخست درخواست افشای اطلاعات کاربران توئیتر را به خود اختصاص داد+جدول

در گزارش جدید توئیتر افشا شد


  گزارش جدیدی از شرکت توئیتر نشان می‌دهد دولت آمریکا بیشترین موارد درخواست برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران این شبکه را داشته است و شرکت توئیتر در 75 درصد از موارد با درخواست آمریکا موافقت کرده است.

آمریکا رتبه نخست درخواست افشای اطلاعات کاربران توئیتر +جدول

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری راشاتودی، «توئیتر» اعلام کرده است دولت آمریکا در صدر دولتهایی قرار دارد که در نیمه اول سال جاری از این شبکه اجتماعی درخواست افشای اطلاعات خصوصی کاربران این شبکه را داشته است.

این گزارش که در نوع خود اولین تحقیق این شرکت، از این دست، قلمداد می‌شود بر اساس اطلاعاتی از اول ژانویه سال 2012 تا تاریخ 30 ژوئن 2012 ارائه شده است.

بنا به اعلام این شرکت، از میان 849 درخواست برای افشای اطلاعات کاربران که به این شرکت ارسال شده است، 679 درخواست متعلق به دولت آمریکا بوده است.

بعد از آمریکا، دولت ژاپن با فاصله زیادی در مکان دوم قرار دارد و پس از آن انگلیس و کانادا به طور مشترک در جایگاه سوم قرار دارند؛ ژاپن 98 درخواست و انگلیس و کانادا 11 درخواست به این شرکت داشته‌اند.

دولت‌های دیگر کمتر از ده درخواست از این دست مطرح کرده اند.

توییتر همچنین اعلام کرد در 75 درصد از درخواست مربوط به دولت آمریکا این شرکت «همه یا بخشی از اطلاعات» مورد درخواست را به این دولت تحویل داده است.

آمریکا رتبه نخست درخواست افشای اطلاعات کاربران توئیتر +جدول

بخش نخست جدول توئیتر؛ ستون اول سمت راست این جدول، «نام کشور»، ستون دوم «تعداد درخواست دولت مورد نظر برای دسترسی به اطلاعات کاربران»، ستون سوم «درصد موافقت توتیتر با درخواستها» و ستون چهارم «تعداد کاربران مشخص شده توسط دولتها» را نشان می دهد؛ اطلاعات جدول به صورت نزولی مرتب شده اند؛ ادامه اطلاعات را در عکس بعد دنبال کنید.

آمریکا رتبه نخست درخواست افشای اطلاعات کاربران توئیتر +جدول

بخش دوم جدول توئیتر؛ ستون اول سمت راست این جدول، «نام کشور»، ستون دوم «تعداد درخواست دولت مورد نظر برای دسترسی به اطلاعات کاربران»، ستون سوم «درصد موافقت توتیتر با درخواستها» و ستون چهارم «تعداد کاربران مشخص شده توسط دولتها» را نشان می دهد؛ اطلاعات جدول به صورت نزولی مرتب شده اند؛

«جرمی کسل»، مدیر سیاست‌های قاونی این شرکت گفت گزارش این شرکت در آستانه 4 جولای، روز استقلال آمریکا، منتشر شده است تا دولتها را در قبال شهروندانشان مسئول بداند.

گزارش این شرکت در حالی منتشر می‌شود که قاضی منطقه نیویورک حکم داد که توئیتر باید پیام‌های منتشر شده سه نفر از فعالان جنبش تسخیروال‌استریت را به این دادگاه تحویل دهد.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : فارس