تبیان، دستیار زندگی
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها گفت: اجرای آزمایشی طرح استفاده از پابندهای الکترونیکی با پیش‌بینی استفاده از ۲۵۰ زندانی تا پایان تیرماه در استان تهران آغاز می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای آزمایشی مراقبت الکترونیکی از زندانیان تا پایان تیر


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها گفت: اجرای آزمایشی طرح استفاده از پابندهای الکترونیکی با پیش‌بینی استفاده از 250 زندانی تا پایان تیرماه در استان تهران آغاز می‌شود.


کیفری-زندان

محمدعلی زنجیره‌ای معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس، درباره زمان اجرای طرح استفاده از پابند الکترونیکی برای برخی از زندانیان اظهار داشت: قرار است اجرای آزمایشی این طرح تا پایان تیرماه آغاز شود.

وی ادامه داد: این طرح ابتدا در سطح استان تهران و با پیش‌بینی 250 زندانی آغاز می‌شود و در ادامه استان‌های اصفهان و گیلان در این طرح شرکت خواهند کرد.

زنجیره‌ای با بیان اینکه این طرح، تکنولوژی بومی‌شده در ایران است گفت: اجرای این طرح کمک متقابلی هم به دستگاه قضایی و هم به مجرمانی که مشمول استفاده از آن می‌شود، می‌کند؛ از یک‌سو در کنار کنترل مجرمان،‌ آنها در محدوده خاصی که برایشان تعیین شده تردد می‌کنند و هم در صورت متأهل بودن،‌ ارتباط آنها با خانواده راحت‌تر می‌شود. همچنین مجرم از ورود به محدوده خاصی که برای دستگاه تعریف شده، ممنوع می‌شود.

این طرح ابتدا در سطح استان تهران و با پیش‌بینی 250 زندانی آغاز می‌شود و در ادامه استان‌های اصفهان و گیلان در این طرح شرکت خواهند کرد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها افزود: این طرح توسط دانشمندان جوان کشور کاملا بومی شده و قابل اجرا است.

زنجیره‌ای درباره زمان واگذاری زندان اوین به شهرداری و خروج زندانیان از آنجا گفت: هنوز توافق قطعی در این زمینه صورت نگرفته است.

بخش حقوق تبیان

منبع: فارس