تبیان، دستیار زندگی
امین پویا نیز در مسابقه مالزی که هم اکنون در حال برگزاری است، تلاوتی فنی و شایسته انجام داد. وی، یكشنبه شب، 18 تیرماه به وقت محلی به عنوان اولین قاری با تلاوت آیات ابتدایی سوره مباركه «رعد»؛ «المر تِلْكَ آیَاتُ الْكِتَابِ وَالَّذِیَ أُنزِلَ إِلَیْكَ مِن ر
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نماینده ایران در معتبرترین مسابقه جهانی قرآن + فیلم

سازمان اوقاف و امور خیریه هر سال در مراحل گوناگون منطقه، شهر، استان و کشور اقدام به برگزاری مسابقات قرآن در رشته‌های تخصصی قرائت تحقیق، حفظ (سطوح مختلف) و... می‌نماید که نفرات اول تا پنجم مسابقات كشوری به دوره آموزش و ارزیابی شورای عالی قرآن، دعوت شده تا جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی كشورهای مختلف از جمله ایران، مالزی، عربستان و غیره معرفی شوند.

امین پویا

پس از برگزاری مسابقات سراسری سال 1390، قاسم مقدمی، و امین پویا به عنوان نفرات اول و دوم این مسابقات برگزیده شدند که طبق آئین نامه، نفر اول به مسابقات بین‌المللی ایران و نفر دوم به مسابقات بین‌المللی مالزی راه یافتند.

خوشبختانه جوان خون‌گرم خوزستانی،قاسم مقدمی، در ابتدای تیرماه سال جاری، در مسابقات جهانی برج میلاد توانست رتبه نخست این مسابقات را از آن خود نماید.

امین پویا نیز در مسابقه مالزی که هم اکنون در حال برگزاری است، تلاوتی فنی و شایسته انجام داد.  وی، یكشنبه شب، 18 تیرماه به وقت محلی به عنوان اولین قاری با تلاوت آیات ابتدایی سوره مباركه «رعد»؛ «المر تِلْكَ آیَاتُ الْكِتَابِ وَالَّذِیَ أُنزِلَ إِلَیْكَ مِن رَّبِّكَ الْحَقُّ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ یُۆْمِنُونَ» اجرای درخشانی داشت و قدرت قاریان جمهوری اسلامی ایران را به رخ نمایندگان سایر كشورها كشاند.

پنجاه و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن مالزی، كه از آن به عنوان قدیمی‌ترین مسابقات در جهان اسلام یاد می‌شود، از روز جمعه 16 تیرماه با حضور 63 قاری از 45كشور جهان با شعار «قرآن زمینه ساز تعالی امت میانه رو» در مركز جهانی تجاری پوترا آغاز شده و تا 23 تیرماه جاری(13 جولای) ادامه خواهد داشت.

مراسم سومین شب مسابقات از ساعت 20:15 با اجرای دو برنامه همخوانی در مدح پیامبر اكرم(ص) توسط گروه‌های همخوانی از مالزی آغاز شد و بعد از وقفه‌ای كوتاه رأس ساعت 20:50 امین پویا تلاوت خود را آغاز كرد.

با وجود اینكه به گفته استاد ابوالقاسمی، همواره قرائت اول در چنین مسابقاتی با استرس و فشار زیادی همراه است و امین پویا نیز براساس قرعه‌كشی كه صبح امروز شده بود باید اولین تلاوت را انجام می‌داد، اما نماینده جمهوری اسلامی به خوبی كار خود را به پایان برد.

حضور جمعی از هموطنان‌مان در سالن مركز تجارت جهانی پوترا در شب سوم در مقایسه با دو شب گذشته قابل توجه بود. علاوه بر گروه اعزامی از ایران، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و برخی از كاركنان رایزنی، نمایندگان رسانه‌ای كشورمان و رئیس دفتر منطقه جنوب شرق آسیای صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، تعدادی از هموطنان كه از برنامه مسابقات خبر داشتند، نیز خود را به سالن مركز تجارت جهانی پوترا رسانده بودند.

در شب سوم نیز مانند شب گذشته 11 قاری از كشورهای ایران، میانمار، عمان، دو قاری از برونئی دارالسلام، فیلیپین، چین، اردن، تیمور شرقی و دو قاری از یمن به تلاوت پرداختند كه از این تعداد 4 نفر از قاریان خانم و بقیه از بخش آقایان بودند.

امین پویا قبل از آغاز تلاوت خود دقایقی را با احمد ابوالقاسمی كه به عنوان استاد همراه وی در مسابقات حضور دارد، گفت‌وگو كرد و با بهره‌گیری از توصیه‌های این قاری برجسته و بین‌المللی، با آرامشی خاص تلاوت خود را شروع كرد.

تفاوت فضای سالن در زمان تلاوت امین پویا با دیگر تلاوت‌های سه شب اخیر، كاملا محسوس بود و سكوت حاكم بر فضا و تشویق‌های حضار حكایت از تلاوت درخشان نماینده جمهوری اسلامی داشت.

در گفت‌وگویی كه با برخی از عوامل اجرایی و قاریان حاضر در مسابقات داشتیم، آنها نیز به صراحت از تفاوت قرائت نماینده كشورمان با دیگر قاریان یاد كردند و این تلاوت را بهترین اجرای مسابقات در این سه شب عنوان كردند.

از شب سوم مسابقات نیز استقبال خوبی به ویژه در همان لحظات آغازین برنامه صورت گرفته بود و در بخشی از سالن گروه‌هایی از بانوان و آقایان با لباس‌های متحدالشكل حضور داشتند كه البته برخلاف شب گذشته قبل از پایان مسابقات محل را ترك كردند.

نكته بعدی اینكه برخلاف دو شب گذشته، امشب شاهد تلاوت‌های قابل قبولی بودیم كه از این بین می‌توان به قرائت قاری فیلیپینی و برونئی اشاره كرد، البته نماینده كشور یمن نیز قرائت نسبتا قابل قبولی ارائه كرد ولی همچنان باید منتظر حضور قاریان كشورهای مصر، اندونزی و مالزی در شب‌های آینده بود.

با همه این اوصاف باید تا 23 تیرماه روز اختتامیه مسابقات منتظر ماند و دید با توجه به سیاست‌گذاری‌های برگزاركنندگان مسابقات، چه كسی مقام نخست را كسب می‌كند و آیا نماینده شایسته جمهوری اسلامی ایران بار دیگر افتخاری برای ام‌القرای جهان اسلام به ارمغان خواهد آورد.

یادآور می‌شود،‌ پنجاه و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن مالزی، كه از آن به عنوان قدیمی‌ترین مسابقات در جهان اسلام یاد می‌شود، از روز جمعه 16 تیرماه با حضور 63 قاری از 45كشور جهان با شعار «قرآن زمینه ساز تعالی امت میانه رو» در مركز جهانی تجاری پوترا آغاز شده و تا 23 تیرماه جاری(13 جولای) ادامه خواهد داشت.

در پایان این دوره از مسابقات به نفرات اول تا هشتم در دو بخش مردان و زنان جوایزی اعطا خواهد شد. جایزه نفرات اول (در بخش مردان و زنان) 13 هزار و 300 دلار، نفرات دوم 10 هزار و 300 دلار و نفرات سوم نیز 7 هزار و 300 دلار خواهد بود. علاوه بر جوایز نفرات برتر، به هر قاری شركت‌كننده نیز مبلغ 1000 دلار پرداخت خواهد شد.

هم اینک برای نخستین بار تلاوت امین پویا، در مسابقات جهانی مالزی را از درگاه شبکه تخصصی قرآن تبیان دریافت نمایید.

جهت مشاهده کلیک کنید


شبکه تخصصی قرآن تبیان