تبیان، دستیار زندگی
مدیر رادیو ایران در نشست خبری با اشاره به تشکیل گروه مستند در این شبکه رادیویی گفت: در ماه رمضان 20 ویژه برنامه آماده کرده‌ایم تا در کنار پرداخت به معارف و آموزه‌های دینی برنامه‌ها فضای شادی هم داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیخ‌محمدی در نشست خبری:

پخش 20 ویژه برنامه ویژه در رمضان

حمید شیخ‌محمدی

مدیر رادیو ایران در نشست خبری با اشاره به تشکیل گروه مستند در این شبکه رادیویی گفت: در ماه رمضان 20 ویژه برنامه آماده کرده‌ایم تا در کنار پرداخت به معارف و آموزه‌های دینی برنامه‌ها فضای شادی هم داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی، نشست خبری ویژه برنامه‌های ماه رمضان رادیو ایران صبح امروز 20 تیر ماه با حضور حمید شیخ‌محمدی مدیر رادیو ایران، عسگری مدیر روابط عمومی این شبکه رادیویی و خبرنگاران در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

حمید شیخ‌محمدی، مدیر رادیو ایران در این نشست گفت: رادیو ایران در ماه رمضان 20 برنامه ویژه پخش می‌کند. در تمام این برنامه‌ها سعی شده ضمن تنوع و پرداخت به معارف و آموزه‌های دینی، فضای شادی حاکم باشد. به همین دلیل برنامه‌های متنوعی را برای پخش در نظر گرفته‌ایم. صبح‌ها ترتیل پخش می‌شود و عصرها هم آموزه‌های قرآنی پخش می‌شود. ما تلاش می‌کنیم مسائل قرآنی را به زبان فارسی روایت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت گفت: در این هفته 9 برنامه ویژه طراحی شده که به بررسی عملکرد دولت و خدماتی که ارائه شده، می‌پردازد. این برنامه‌ها در مرحله تولید قرار دارند تا به اطلاع‌ مخاطبان برسد. همچنین قصد داریم بازی‌های المپیک هم از رادیو ایران پخش کنیم تا آخرین تحولات ورزشی را به سمع شنوندگان برسانیم.

مدیر رادیو ایران با اشاره به افزایش برنامه‌های طنز در رادیو ایران گفت: در حال حاضر برنامه‌های متنوع طنز با عناوین "کوی نشاط" و ... پخش می‌شود. قرار است بعد از ماه رمضان هم برنامه‌های 15 دقیقه‌ای طنز پخش کنیم که هنوز نام آن مشخص نشده است. همچنین در برنامه "دل خنده" خلاصه‌ای از برنامه‌های "جمعه ایرانی" و "صبح جمعه با شما" پخش می‌شود.

شیخ‌محمدی ادامه داد: در حال حاضر 90 عنوان برنامه از رادیو ایران در طول هفته پخش می‌شود که شامل برنامه‌های تفریحات، سرگرم‌کنندگی، ورزشی، معارفی، خانواده، اجتماعی و ... است. همچنین از نیمه دوم سال گذشته تولید برنامه‌های اقتصادی را شروع کردیم و روز به روز این برنامه‌ها رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی با اشاره به دو رویکرد جدید رادیو ایران گفت: به تازگی گروه مستند را در این شبکه رادیویی تشکیل داده‌ایم و یک گروه حرفه‌ای مستند فعالیت می‌کنند. رویکرد دیگر برنامه‌سازی مکمل است. به عنوان مثال وقتی برنامه‌ای از رادیو ایران پخش می‌شود که به لحاظ محدودیت زمان کارشناس کامل مبحث را بررسی نمی‌کند از او خواسته‌ایم که مقاله یا گفتگوی کامل او را در سایت رادیو ایران بگذاریم تا شنوندگان نهایت استفاده را ببرند.

مدیر رادیو ایران با اشاره به نظرسنجی‌های رادیو ایران گفت: در نظرسنجی سه ماهه پایانی سال 90 رادیو ایران با 1/14 درصد بیشترین شنونده را به عنوان یک شبکه سراسری داشته است. در بهار سال 91 رادیو ایران 4/13 درصد شنونده داشته که باز هم به عنوان پرشنونده‌ترین شبکه رادیویی است. شاید با خودتان بگویید چرا آمار شنوندگان کاهش یافته است که باید بگویم این مسئله طبیعی است و همیشه در فصل زمستان تعداد شنوندگان افزایش می‌یابد و در بهار این کاهش را داریم.

شیخ‌محمدی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شما اشاره کردید در ماه رمضان 20 ویژه برنامه پخش می‌شود. این ویژه بودن به چه لحاظ است، محتوا یا ساختار؟ توضیح داد: همه شبکه در ماه رمضان به مباحث معارفی می‌پردازد و همه تلاش می‌کنند بهترین برنامه را به لحاظ محتوا و ساختار داشته باشند. ما هم از این رقابت مستثنی نیستیم. در حال حاضر نمی‌توانم توضیح بیشتری درباره برنامه‌ها بدهم، اما در ماه رمضان شاهد برنامه‌های متنوعی خواهید بود.

وی درباره بخش‌‌های نمایشی در ماه رمضان گفت: به غیر از چند نمایش ویژه ماه رمضان باکس نمایش‌های رادیویی همچون گذشته نمایش‌های متنوعی را پخش می‌کند.

مدیر رادیو ایران درباره اقدامات دفتر طنز رادیو ایران گفت: در این اتاق کارشناسان، نویسندگان، برنامه‌سازان طنز و بازیگران حضور دارند. برنامه "کوی نشاط" هم حاصل اقدامات این دفتر است. همچنین قرار است بعد از رمضان طنزهای 15 دقیقه‌ای از رادیو ایران پخش شود.

شیخ‌محمدی در پایان افزود: من از همه کسانی که در زمینه طنز فعال هستند چه در تهران یا شهرستان‌ها دعوت می‌کنم تا با گرفتن تماس با روابط عمومی رادیو ایران عضو این اتاق فکر شوند. رادیو ایران ظرفیت بزرگی برای برنامه‌های طنز دارد.

تنظیم: هومن بهلولی