تبیان، دستیار زندگی
برای آن‌هایی كه تصمیمات مهم می‌گیرند، زندگی می‌تواند كاملاً متفاوت باشد. معنا و مفهوم زندگی شما، همان چیزی است كه خودتان هر روز با اعمال و افكارتان می‌سازید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه بیشترین لذت را از زندگی ببریم


برای آن‌هایی كه تصمیمات مهم می‌گیرند، زندگی می‌تواند كاملاً متفاوت باشد. معنا و مفهوم زندگی شما، همان چیزی است كه خودتان هر روز با اعمال و افكارتان می‌سازید.


اوقات فراغت، لذت و شادی

زندگی از انتخاب‌های شما تشکیل می‌شود و تصمیم‌گیری‌ها اهمیت زیادی دارند، زیرا هر انتخاب شما هم عواقب و هم فوایدی به دنبال دارد؛ پس سعی کنید همیشه قبل از هر تصمیم این دو را در نظر بگیرید.

از زمان حال لذت ببرید

هر روز را طوری زندگی کنید كه انگار روز دیگری در زندگی‌تان نیست، زیرا كه امروز، هدیه‌ای به شماست. زندگی موقعیت‌ها و فرصت‌های زیادی را به شما هدیه می‌دهد، اما زمانی می‌توانید از فرصت زندگی کردن خود بیشترین استفاده را ببرید که انتخاب‌های درستی داشته باشید.

از هر لحظه زندگی لذت ببرید. هر روز می‌تواند شروعی تازه با انتخاب‌هایی پیش رویتان باشد، پس منتظر چه هستید؟

ماجراجو باشید

کمی به اکتشاف بپردازید و از چالش‌های تازه استقبال کنید. همراه با عزیزانتان به دیدن مکان‌های جدید بروید. راه‌هایی را انتخاب کنید که دیگران انتخاب نمی‌کنند. خودتان را اسیر عادت‌های همیشگی نکنید. زندگی با ماجراجویی بسیار هیجان‌انگیزتر خواهد بود.

دفترچه خاطرات داشته باشید

موفقیت‌ها و شادی‌های زندگی‌تان را ثبت کنید. وقت بگذارید و نوشته‌های قبلیتان را بخوانید. این می‌تواند منبع الهام خوبی برای خودتان و دیگران باشد.

همه را دوست بدارید

خودتان را دوست داشته باشید. به زیبایی بیرونی و درونی خودتان دقت کنید تا بتوانید همان را در دیگران ببینید. پذیرش از درون می‌آید. به چیزهایی از خودتان که دوست ندارید فکر نکنید. در عوض، چیزهایی را در خودتان پیدا کنید که دوست دارید.

دیگران را دوست داشته باشید. کسانی که با شما خوب رفتار می‌کنند را دوست بدارید. بدون اینکه انتظار دوست داشته شدن و محبت دیدن داشته باشید، دوست بدارید و محبت کنید و در برخورد با دیگران خودخواه نباشید.

هر روز یک روز تازه است! از گذشته درس بگیرید، برای آینده هدف تعیین کنید، اما در حال زندگی کنید.

همه آدم‌ها را بپذیرید

مهربان و مۆدب باشید. از همراهی دیگران لذت ببرید. خوبی‌های آن‌ها را ببینید نه تفاوت‌هایی که با شما دارند. دیگران را قضاوت نکنید و طوری با همه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند.

هدف زندگی را دریابید

چیزی را پیدا کنید که به زندگی‌تان معنا و مفهوم دهد. وقتی چیزی پیدا کردید که برایش زندگی کنید، مطمئناً بهتر زندگی خواهید کرد. برای خودتان هدف تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

کمک کنید

بی‌دریغ به دیگران خدمت کنید. از همسایه‌تان شروع کنید. به افراد نیازمند کمک کنید. کمک کردن نه تنها باعث می‌شود انسان بهتری باشید، بلکه به رشد دیگران نیز کمک می‌کند.

مثبت باشید

بر افکار و اتفاقات خوب تمرکز کنید. خیلی به خودتان سخت نگیرید. اذیت کردن و آزار رساندن به خودتان هیچ فایده‌ای ندارد. مثبت باشید. مثبت فکر کنید، مثبت حرف بزنید و مثبت عمل کنید. همیشه نیمه پُر لیوان را ببینید.

دعا

ذهنتان را پاک کنید

دعا و راز و نیاز با خدا، روحتان را جوان و شاداب کرده و باعث می‌شود بهتر تمرکز کنید.

سبک بار باشید

خواسته‌ها، تمایلات و دارایی‌ها نباید مالک شما باشند. خودتان را از تکانه‌ها آزاد کنید. تصمیم بگیرید فقط به نیازهای ساده و روزمره خود فکر کنید.

بخندید

خنده بهترین دارو است. خندیدن در بدن اندورفین آزاد می‌کند و طول عمر شما را افزایش می‌دهد. شادی درونی واقعاً زیبا و لذت‌بخش است.

انعطاف‌پذیر باشید

به تغییر به عنوان چیزی مثبت در زندگی نگاه کنید. گاهی اوقات باید با جریانی که پیش از شماست پیش روید. خودتان و دیگران را ببخشید. انرژی منفی که به خاطر شکست‌های قبلی احاطه‌تان کرده و شما را عقب نگه داشته را آزاد کنید. به استقبال هر چیزی بروید که زندگی برایتان پیش می‌آورد.

صادق باشید

با خودتان و دیگران، مخصوصاً با خودتان، صادق باشید. اگر با خودتان صادق نباشید، استرسی پنهانی در شما ایجاد می‌شود که همه شادی و انرژی‌تان را می‌گیرد. پذیرفتن خود، خیلی مهم است. صادق بودن زندگی‌تان را ساده‌تر می‌کند و باعث می‌شود آنهایی که به خاطر دیدگاه‌هایتان دوستتان ندارند، از شما دور شوند. صداقت داشتن با دیگران اعتماد می‌سازد و به خودتان اعتماد به ‌نفس می‌دهد.

هر روز را طوری زندگی کنید كه انگار روز دیگری در زندگی‌تان نیست، زیرا كه امروز، هدیه‌ای به شماست.

در انتظار فردا باشید

هر روز خاص است. هیچ روزی شبیه روز قبل نیست و هر روزی به نوبه خود زیباست. اگر همه چیز بر وفق مرادتان پیش نمی‌رود، به خاطر داشته باشید که همیشه فردایی وجود دارد. ممکن است فردا زندگی‌تان بهتر شود.

افکار منفی‌تان را پاک کنید

برای پاک کردن ریشه افکار منفی (عصبانیت، ترس، تردید، تنفر و ...) وارد عمل شوید. هر فکر منفی را با یک فکر مثبت جایگزین کنید. ممکن است در آن لحظه خیلی حس خوبی نداشته باشید، اما وقتی به چیزهای خوب فکر کنید، مطمئناً حالتان بهتر خواهد شد. به همه نعمت‌هایی که در زندگی به شما داده شده فکر کنید، زیرا با اینکه ممکن است گاهی همه چیز به هم بریزد و اوضاع چندان مطلوب نباشد، اما آینده سرشار از امید است. لبخند بزنید و احساسات و افکار منفی را درون خود نگه ندارید.

دوست‌یابی کنید

دوستانی واقعی پیدا کنید؛ دوستانی که در حضور آن‌ها بتوانید خودتان باشید. با آن‌ها به جاهای بیشتری بروید تا بتوانید در لذت‌هایتان با آن‌ها شریک شوید.

آینده

خود را درگیر گذشته نکنید

نگران اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شدید نباشید، سعی کنید از آن‌ها درس بگیرید. هر اشتباه درسی با خود دارد. نگران گذشته نباشید، زیرا گذشته است. نگران آینده هم نباشید، چون هنوز نیامده است. در امروز زندگی کنید.

آرزوهایتان را دنبال کنید

لیستی از همه چیزهایی که روزی دوست داشتید داشته باشید یا انجام دهید تهیه کنید. با نشستن و نوشتن هیچ آرزویی برآورده نخواهد شد. باید بلند شوید و دست به تلاش بزنید. سخت کار کنید و سعی کنید آرزوهایتان را به واقعیت تبدیل کنید. اگر واقعاً چیزی را بخواهید، راهی برای دست یافتن به آن پیدا خواهید کرد.

چند توصیه

• خودتان باشید. حرف‌ها و قضاوت‌های دیگران برایتان بی‌اهمیت باشد.

• زندگی کوتاه‌تر از آن است که با پشیمانی و حسرت زندگی کنید.

• بیشتر گوش دهید و کمتر حرف بزنید.

• اشتباهات و کمبودهایتان را پذیرفته و فراموش کنید.

• به آنچه که دارید ارزش بگذارید.


باشگاه كاربران تبیان - برگرفته از تبلاگ: شاید روزی بدردتان بخورد