تبیان، دستیار زندگی
یه پرنده ی عکاس بود که دلش می خواست یه عکس یادگاری استثنایی و خیلی قشنگ برای دکور مغازه ی عکاسیش بگیره . باخودش فکر کرد و گفت تا حالا هزار بار روی درختا و کنار رودخونه های آب و توی هوا در حال پرواز عکس گرفتم ولی این بار دیگه نمی خوام اینطوری عکس بگیرم
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرنده‌ی عکاس
پرنده‌ی عکاس

یه پرنده ی عکاس بود که دلش می خواست یه عکس یادگاری استثنایی و خیلی قشنگ برای دکور مغازه ی عکاسیش بگیره . باخودش فکر کرد و گفت تا حالا هزار بار روی درختا و کنار رودخونه های آب و توی هوا در حال پرواز عکس گرفتم ولی این بار دیگه نمی خوام اینطوری عکس بگیرم . مدتی فکر کرد که تا اینکه یه فکر خیلی خیلی جالب به ذهنش رسید .پرنده ی عکاس تصمیم گرفت در حالیکه توی یه رنگین کمان هفت رنگ ،پرواز می کنه از خودش عکس بگیره . پرنده ی عکاس می دونست برای درست شدن رنگین کمان ،لازمه که توی هوای آفتابی ،بارون بباره.

آخه وقتی بارون بیاد و خورشید توی آسمون بتابه و نور خورشید به قطره های بارون بخوره ،رنگین کمان درست می شه .

پرنده ی عکاس تصمیم گرفت خودش کمک کنه تا یه رنگین کمان هفت رنگ توی آسمون درست بشه . به خاطر همین باید تا نزدیکی ابرها پرواز می کرد. پرنده با تلاش و پشتکار زیادی پرواز کرد و پرواز کرد تا بلاخره به نزدیکی ابرها رسید .بعد ماجرای عکس و رنگین کمان رو تعریف کرد .

ابرها از این ماجرا خوششون اومد و به پرنده قول دادن که بهش کمک کنن. ابرها اول بخار آب زیادی رو به خودشون جذب کردند و آماده ی بارش شدن و بعد به کمک باد از جلوی نور خورشید کنا رفتند و بعد از دو ساعت آماده ی باریدن شدن. بارون شروع به باریدن کرد و نور طلایی خورشید با قطره های بارون برخورد کرد طولی نکشید که یه رنگین کمان بزرگ هفت رنگ مثل یه طاق گرد، سرتاسر آسمون رو پوشوند. پرنده ی عکاس که دوربینشو رو شاخه ی یه درخت بلند قرار داده بود به سمت رنگین کمان پرواز کرد. وقتی پرنده به رنگ صورتی  رنگین کمون رسید دوربین عکاسی یه عکس قشنگ و استثنایی از پرنده ی عکاس گرفت . پرنده ی عکاس این عکس رو در اندازه ی خیلی بزرگ به چاپ رسوند و اونو روی در عکاس خونه ی خودش زد .از این به بعد مشتریان زیادی برای عکس گرفتن تو عکاسی پرنده ی عکاس صف کشیدند.

راستی بچه ها شما هم گاهی عکس گرفتن رو تمرین کنید .اول یه منظره ی زیبا پیدا کنید و بعد با دوربین موبایل یا دوربین عکاسی یه عکس زیبا بگیرید. شاید در آینده یه عکاس هنرمند شدید.

انسیه نوش آبادی

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

ماشین مورچه‌ای

دیوار بدجنس

شر مرسان!

گیاهان بدجنس و عصبانی

قابلمه ی جادویی

من محمد‌نقی هستم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.