تبیان، دستیار زندگی
سردار سعید قاسمی در اختتامیه جشنواره شعر و موسیقی طبس با اشاره به بایکوت شعر و موسیقی انقلابی در صداوسیما و پخش برخی موسیقی‌های طاغوتی در آن گفت: صداوسیما چسبیده به انقلاب و برای ولایت نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیاصداوسیما در خدمت انقلاب است؟


سردار سعید قاسمی در اختتامیه جشنواره شعر و موسیقی طبس با اشاره به بایکوت شعر و موسیقی انقلابی در صداوسیما و پخش برخی موسیقی‌های طاغوتی در آن گفت: صداوسیما چسبیده به انقلاب و برای ولایت نیست.


سردار سعید قاسمی

شب گذشته اختتامیه نخستین جشنواره شعر و موسیقی ضدآمریکایی طبس در لانه جاسوسی در حالی برگزار شد که سخنران پایانی آن سردارسعید قاسمی بود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در لانه جاسوسی گفت: این جلسه شما در حالی صدآمریکایی است که در بخشی از خاک آمریکا در حال برگزاری است و اصل دعوا و چالش همین جاست.

* سرودهای انقلابی گلبول خون انقلابیون و حتی غیرانقلابی‌ها شد

* کار صداوسیما به قول شهید آوینی با کرام الکاتبین است

وی با اشاره به سرودهای انقلابی دهه اول انقلاب، افزود: اگر در دهه اول این کارهای موسیقی گل کرد و مردم با آنها زندگی کردند و گلبول خون انقلابیون و حتی غیرانقلابی‌ها شد، چرا پس از جنگ و دوران سازندگی و اصلاحات شاهد رخوت در این آثار هستیم.

قاسمی با طرح این سوال که چرا سرودهای انقلابی دیگر دیده نمی‌شود که مردم بشنوند، گفت: اینها را بلوکه کرده‌اند تا بفرموده بخوانند و بالاخره بانک و صداوسیما و ارشاد ما باید با هم یکی شود.

وی با اشاره به بلوکه کردن راه برای شنیده شدن سرودهای انقلابی افزود: آنها چنان کردند که اگر کسی بخواند هم بخواند کی پخش می‌کند؟

سردار سعید قاسمی با اشاره به خاطره‌ای از سه‌راهی مرگ و صدای استاد گلریز که از بلندگوهای ماشین حاجی بخشی به گوش می‌رسید تاکید کرد: دو دهه است آن سرودهایی که انرژی می‌داد دیگر نیست.

وی همچنین با اشاره به شعرای انقلابی چون آقاسی و سپهر، افزود: آقاسی در صداوسیما بلوکه شد چون می‌گفتند موهای او تبلیغ درویشگری می‌کند اما امروز بدتر از آنها در صداوسیما هستند.

سرودهای انقلابی گلبول خون انقلابیون و حتی غیرانقلابی‌ها شد

کار صداوسیما به قول شهید آوینی با کرام الکاتبین است

سردار قاسمی با طرح سوالات متعددی درباره اینکه آیا ذائقه‌ها عوض شده یا ذائقه‌ها را عوض کرده‌اند و اینکه آیا سرودهای انقلابی دیگر جای انرژی دادن هست یا نیست، گفت: صداوسیما چسبیده به انقلاب و برای ولایت نیستند اما باید پرسید چرا برخی در فتنه رفتند آن طرف و گفتند «تفنگت را زمین بگذار سرباز» و برخی در صحنه حاضر نشدند؟

وی با اشاره به پیام امام خمینی(ره) به هنرمندان، گفت: چندی پیش از برنامه صبح جمعه با شما تصنیف طاغوتی خوانندگان زن مبتذل قبل از انقلاب پخش شد!؛ کار صداوسیما به قول شهید آوینی با کرام الکاتبین است.

 * احمدی‌نژاد هم نتوانست مافیای ارشاد را زمین بزند

سردار قاسمی در ادامه با اشاره به همراه نبودن موسیقی از نبود موسیقی درباره انقلاب‌های منطقه از جمله بحرین، یمن، فلسطین و همچنین شهید احمدی‌روشن و انرژی هسته‌ای و احمد متوسلیان و ... انتقاد کرد و تاکید کرد: بنا ندارند این چیزها را پخش کنند و بایکوت هستید و وزیر ارشاد جرات ندارد آدم‌های خاتمی و رفسنجانی را از ارشاد قیچی کند و احمدی‌نژاد هم نتوانست مافیای ارشاد را زمین بزند و وقتش تمام شد.

وی با انتقاد از هدیه دادن‌ها به هدیه تهرانی‌ها، تصریح کرد: راهکار تشکیل ان‌جی‌او‌های فرهنگی چریکی با پول خودمان و نه پول‌های دولتی است.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: ساجد