تبیان، دستیار زندگی
به سیما نگاه می‌كنم. دلم برایش می‌سوزد. حس می‌كنم همیشه چیزهایی در زندگی هست كه آزارش می‌دهد. به او نگاه می‌كنم و می‌بینم كه چقدر این دختر دوست داشتنی ولی در عین حال ترسناك است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كلید‌های طلایی برای قرار ازدواج


به سیما نگاه می‌كنم. دلم برایش می‌سوزد. حس می‌كنم همیشه چیزهایی در زندگی هست كه آزارش می‌دهد.به او نگاه می‌كنم و می‌بینم كه چقدر این دختر دوست داشتنی ولی در عین حال ترسناك است. این ترسناك بودن او، مرا از سیما دور می‌كند. مدت‌هاست كه می‌خواهم به او پیشنهاد ازدواج بدهم، اما جرأت نمی‌كنم.

كلید‌های طلایی برای قرار ازدواج

او مسائل را خیلی جدی می‌گیرد و چنان جدی در مورد كارش حرف می‌زند كه آدم می‌ترسد در زندگی‌اش چیزی غیر از كارش مهم نباشد. وقتی درگیر مساله‌ای می‌شود تمام وجودش را به آن مشكل و درگیری می‌سپارد، اما وقتی مشكلی نیست، مهربان‌ترین، شادترین و دوست‌داشتنی‌ترین دختر دنیاست، اما من از مشكلات او و طوری كه به دنیا نگاه می‌كند می‌ترسم. نگرانم كه نتوانم خوشبختش كنم و همه مشكلاتش را رفع كنم و او پس از ازدواج با من همیشه اخمو و نگران باشد و آن روی شیرین و خوشحالش را نبینم.

اینها درد‌دل‌ها و نگرانی‌های حسین است، اما حرف سیما چیز دیگری است. او می‌گوید: در حضور حسین حس می‌كنم همیشه مراقب من است. این حس مرا اذیت می‌كند. خصوصا كه دوستش دارم و می‌ترسم رفتاری از خودم نشان دهم كه برای او ناخوشایند باشد و نظرش نسبت به من برگردد. در حضور او دستپاچه می‌شوم و همه‌اش سعی می‌كنم طوری باشم كه بهتر از خودم باشد، اما مثل این‌كه برعكس می‌شود. بس كه در حضور او تمركز می‌كنم كه اشتباهی از من سر نزند همه‌اش اخم‌هایم در هم می‌رود. نمی‌دانم عاقبت او از من خواستگاری می‌كند یا نه، اما می‌دانم حالت‌های چهره من او را نگران می‌كند، اما دست خودم نیست.

سال‌ها پیش حافظ در وصف آداب معاشرت و دلنشین بودن گفته است: «شاهد آن نیست كه مویی و میانی دارد ‌/‌ بنده طلعت آن باش كه آنی دارد» و جای دیگر می‌گوید: «آن كه می‌گویند آن بهتر زحسن‌/‌ یار ما این دارد و آن نیز هم».

این «آن» چیست؟

«آن» مهارت های ارتباطی و دانستن و عمل به قوانین آن است. رفتار انسان تا جایی اثرگذار و به یادماندنی می‌تواند باشد كه كم‌كم چهره در مقابل آن رنگ می‌بازد. صورت زیبا در مقابل رفتار زشت كم‌كم رنگ و لعاب خود را از دست می‌دهد و ناخوشایند به نظر می‌رسد و صورت ناخوشایند در اثر رفتار زیبا و پسندیده كم‌كم زیبا و دوست داشتنی به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید از تجرد خارج شوید و بالاخره پای در زندگی متاهلی بگذارید، طوری رفتار كنید كه واقعا هستید و اگر واقعیت شما ناراحت و ناخوشایند است، پس برای تغییر خود همت كنید.

اگر واقعا قصد ازدواج دارید مهم نیست كه از اولین دیدار طرف مقابل را پسندیده باشید یا نه مهم این است كه به او احترام بگذارید و با او طوری رفتار كنید كه انگار میهمان شماست. شرایط او را در نظر بگیرید و طوری رفتار نکنید که در مدت با شما بودن، احساس عذاب کند

رفتاری سخاوتمندانه

سهیل جوان 35 ساله و مجرد، دارای خودروی شخصی و درآمد بالغ بر ماهی دو میلیون تومان است. او نمی‌تواند كسی را برای ازدواج پیدا كند. یك بار دوستانش دختر مناسبی را به او معرفی كردند كه”‹ آن دختر را نپسندید.

اما قبل از سهیل آن دختر ناراحت و عصبانی با معرف تماس گرفت و گفت: این دیگر چه جور آدمی است؟ وقتی همدیگر را ملاقات كردیم در حالی كه من كفش پاشنه بلند به پا داشتم، ماشینش را گوشه‌ای پارك كرد و مرا چند ایستگاه پیاده راه برد. در مورد ایده‌آل‌هایمان آنقدر حرف زدیم تا كلا آب بدنمان خشك شد. او حتی یك ساندیس هم به من تعارف نكرد و بعد بدون این‌كه بخواهد مرا تا مسیری برساند راهش را كشید و رفت...

اگر واقعا قصد ازدواج دارید مهم نیست كه از اولین دیدار طرف مقابل را پسندیده باشید یا نه مهم این است كه به او احترام بگذارید و با او طوری رفتار كنید كه انگار میهمان شماست. شرایط او را در نظر بگیرید و طوری رفتار نکنید که در مدت با شما بودن، احساس عذاب کند.

كلید‌های طلایی برای قرار ازدواج

توجه و تمركز

این‌كه سر وقت برای ملاقات حاضر شوید و مرتب باشید و با دقت به حرف‌های طرف مقابل خود گوش كنید خیلی مهم است. اگر تصمیم دارید با كسی ازدواج كنید هنگامی كه با او صحبت می‌كنید با موبایل خود كاری نداشته باشید و در اولین مراحل آشنایی آن را در وضعیت خاموش یا در حالت بی‌صدا قرار دهید. كسی كه در اولین ملاقات شما، آخرین گزینه توجه باشد، در آینده چه خواهد بود؟

سعی كنید راحت باشید، اما مودب و رسمی. راحت بودن به این معنی نیست كه غش و ریسه بروید و جوك تعریف كنید. منظور این است كه اگر واقعا قصد آشنایی و ازدواج دارید، باید خودتان را چنان كه هستید، نشان دهید در غیر این صورت مشكل پیش می‌آید.

گیر سه‌پیچ

رفتاری هست كه در اصطلاح به آن گیر سه‌پیچ می‌گویند و خیلی از كسانی كه موفق به ازدواج نمی‌شوند، عادت به این نوع رفتار دارند.

نادر از وقتی كه خواسته خود را به خانم همكارش مطرح كرده است و خانواده‌ها مطلع شده‌اند و قرار خواستگاری را گذاشته‌اند، تبدیل به كنترل از راه دور مریم شده است. روزی 10 بار او را چك می‌كند: «عزیزم الان كجایی؟ قرار است كجا بروید؟ با كی می‌روید؟ چرا به من نگفتی؟ الان دارید با چه وسیله‌ای می‌روید؟ كی می‌آیید ؟ و...»

اگر ازدواجتان به تعویق افتاده است، شك نكنید به خاطر همین گیرهای سه‌پیچ است. این كارها طرف مقابل را از ازدواج هراسان می‌كند. شخص با خود می‌گوید: الان كه نه به دار است و نه به بار است، مرا اینقدر چك می‌كند، دو روز دیگر كه با من ازدواج كرد، لابد می‌خواهد مرا توی قفس زندانی كند.

اگر می‌خواهید دل سپردگی خود را نشان دهید، كافی است روزی یك یا دو بار تماس بگیرید، همسر آینده‌تان را مطمئن كنید كه به او فكر می‌كنید و دوست دارید اگر كاری دارد به شما بگوید تا برایش انجام دهید نه این‌كه او را چك كنید. گاهی به همراه داشتن یك شاخه گل سرخ از 10 بار تماس بی‌مورد، اثربخش‌تر است.

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از جام جم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.