تبیان، دستیار زندگی
یكی از دلایل شكست در زندگی زناشویی این است كه افراد پیش از ازدواج مكالمه طولانی و جدی با یكدیگر ندارند. در اینجا سوالاتی را مطرح كرده‌ایم كه به شما در شناخت بهتر همسر آینده‌تان كمك می‌كند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانستنی‌های قبل از ازدواج


یكی از دلایل شكست در زندگی زناشویی این است كه افراد پیش از ازدواج مكالمه طولانی و جدی با یكدیگر ندارند. در اینجا سوالاتی را مطرح كرده‌ایم كه به شما در شناخت بهتر همسر آینده‌تان كمك می‌كند. حقیقتا این سوالات، كلیدهایی طلایی هستند و اگر شما و همسرتان این نكات را از یكدیگر بدانید امكان شكست در ازدواج‌تان كمتر خواهد بود.

دانستنی‌های قبل از ازدواج

چه عادت‌هایی دارد؟

آیا شما سحرخیز هستید؟ همسر آینده‌تان چطور؟ چند ساعت در شبانه‌روز تلویزیون تماشا می‌كنید؟ آیا طرف مقابلتان آدم ولخرج، مقتصد یا خسیسی است؟ چقدر كار می‌كند؟ بهتر است بدانید همسر آینده‌تان چقدر زمان صرف حمام رفتن، خوابیدن یا كارهای شخصی‌اش می‌كند؟ آیا این زمان‌ها با ساعت طبیعی زندگی شما در تداخل است یا نه؟ شاید فکر کنید این سوالات زیادی شخصی است یا حتی بی اهمیت است و در طول زندگی نادیده گرفته می شوند.

اما واقعیت این است که پاسخ هر کدام از این سوالات، جنبه هایی از تناسب و سلامت شخصیتی شما را نشان می دهد. مثلا این که چقدر زمان صرف حمام رفتن می شود، می تواند شخصیت وسواسی را در طرف مقابل بسنجد. این که چقدر می خوابد، افسردگی یا اضطراب او را هدف قرار دهد و همین طور میزان ولخرجی و خسیسی می تواند نشانگر بلوغ اقتصادی، تعادل شخصیتی و سلامت او باشد.

روشی كه به وسیله آن افراد به عشق می‌رسند «زبان عشق» آنهاست. این زبان می‌تواند تماس فیزیكی، سپری كردن اوقات فراغت با یكدیگر یا كلمات عاشقانه و هدیه باشد. مطمئن شوید كه زبان عشق یكدیگر را پیدا كرده‌اید. در این صورت انتظارات معقول تری از هم خواهید داشت

زبان ابراز عشق طرف مقابلتان چیست؟

وقتی از صمیم قلب به كسی كه دوستش دارید، حرف‌های دلتان را می‌زنید در او احساس عشق را بیدار می‌كنید. برخی افراد زمانی‌كه یك هدیه دور از انتظار از طرف مقابل دریافت می‌كنند به اوج عشق می‌رسند. روشی كه به وسیله آن افراد به عشق می‌رسند «زبان عشق» آنهاست. این زبان می‌تواند تماس فیزیكی، سپری كردن اوقات فراغت با یكدیگر یا كلمات عاشقانه و هدیه باشد. مطمئن شوید كه زبان عشق یكدیگر را پیدا كرده‌اید. در این صورت انتظارات معقول تری از هم خواهید داشت و اگر همسرتان به جای هدیه خریدن، عشقش را با کلمات به شما ابراز کرد، توی ذوقتان نمی خورد.

بچه

نظر طرف مقابل در مورد فرزند چیست؟

آیا شما فرزند می‌خواهید؟ چند تا؟ آیا شما و همسر آینده‌تان بر سر تعداد فرزندان موافق هستید؟ بسیار مهم است كه هر دو موافق یك نوع روش تربیتی خاص باشید. جزئیات این مورد البته در زندگی زیر یک سقف مشخص می شود اما درباره کلیات آن حتما قبل از ازدواج صحبت کنید.

روابط خانوادگی او چگونه است؟

خانواده او چگونه هستند؟ افراد خانواده چگونه با یكدیگر رفتار می‌كنند؟ دانستن این مطالب به این معنا نیست كه شما حتما در آینده خانواده‌ای شبیه خانواده همسرتان خواهید داشت، اما به شما در شناخت بهتر و بیشتر او كمك می‌كند. بیشتر شخصیت او در همان خانواده شكل گرفته است. همه خانواده‌ها مشكلاتی دارند، از ابتدا موضع خود را مشخص كنید، آیا دوست دارید با آنها بیش از حد صمیمی ‌شوید یا می‌خواهید فاصله را با آنها نگه دارید؟

طرف مقابل چگونه از پس لحظات سخت برمی‌آید؟

ازدواج همیشه آسان نیست، اختلاف‌نظر همیشه وجود دارد. گاهی اوقات شما و همسرتان هر دو خسته‌اید و به كمی ‌تنهایی نیاز دارید. در كنار مشكلات كوچك مشكلات بزرگ هم به وجود می‌آید.

از دست دادن شغل، بارداری بدون برنامه‌ریزی، سقط بی‌دلیل جنین، فوت یكی از اعضای خانواده، تصادف ماشین، بیماری‌های جدی و... مشكلات غیرقابل پیش‌بینی هستند. آیا شما و همسرتان در مواجهه با این مشكلات دلسرد می‌شوید؟ آیا شما یا همسرتان برای كنترل امور به یكدیگر كمك می‌كنید؟ آیا یكدیگر را در شرایط سخت تنها نمی‌گذارید، حتی اگر زندگی آن طور كه تصور می‌كردید پیش نرفته باشد؟

همسر آینده شما ممكن است یا بسیار مذهبی باشد یا اصلا مذهبی نباشد، اما به هر حال بیشتر افراد حد معقولی از مذهب را در زندگی‌شان دخالت می‌دهند. اگر شما و همسرتان اعتقادات مذهبی متفاوتی دارید، چگونه می‌خواهید فرزندانتان را تربیت كنید؟

آیا هر دو اعتقادات مذهبی یكسانی دارید؟

همسر آینده شما ممكن است یا بسیار مذهبی باشد یا اصلا مذهبی نباشد، اما به هر حال بیشتر افراد حد معقولی از مذهب را در زندگی‌شان دخالت می‌دهند. اگر شما و همسرتان اعتقادات مذهبی متفاوتی دارید، چگونه می‌خواهید فرزندانتان را تربیت كنید؟ حتما لازم نیست كه بر سر كوچك‌ترین مسائل دینی با هم موافق باشید، اما باید در اصل پیرو یك اعتقاد باشید و تقیدتان به مسائل و وظایف دینی در یک حد باشد. اعتقادات مذهبی جزو آن مسایلی است که هیچ کس حاضر نیست از حد خود در این زمینه کوتاه بیاید. بنابراین اگر همسرتان کمتر از شما معتقد است فکر نکنید می توانید او را تغییر دهید. تغییر جزئی شاید اتفاق بیفتد اما قطعا سبک زندگی او مطابق عقاید شما نخواهد شد.

انتظار او از ازدواج چیست؟

از كار خانه گرفته تا حساب‌های پس‌انداز، همسرتان از شما انتظار دارد در زندگی زناشویی چه مسوولیتی داشته باشید؟ شما از او چه انتظاری دارید؟ آیا انتظار دارید یك زندگی زناشویی عاشقانه داشته باشید یا فكر می‌كنید این كارها مربوط به پیش از ازدواج است؟ هر دو طرف باید منظور و انتظار واقعی خود از ازدواج را بدانند و برای درك انتظارات طرف مقابل كوشش كنند.

اهداف زندگی طرف مقابلتان چیست؟

در لحظاتی كه بسیار عاشق هستید و مطمئنید این دختر یا پسر همان است كه می‌خواهید، فراموش نكنید هدف‌های زندگی طرف مقابل را بشناسید. یك سوال قدیمی‌ وجود دارد كه همه باید از همسر آینده خود بپرسند: «تو 10 سال آینده خود را كجا می‌بینی؟» یا «می‌خواهی 20 سال آینده چه زندگی‌ای داشته باشی؟»

اهداف شغلی طرف مقابلتان چیست؟ كجا می‌خواهد زندگی كند؟ دوست دارد در جایی ثابت باشد یا هر جا باد می‌وزد برود؟

هر كس یك طرح یا آرزوی اصلی دارد. دریابید. آیا شما می‌خواهید همسفر رویاهای همسر آینده‌تان باشید یا نه؟! البته نمی‌توانید همه چیز را در مورد همسرتان بفهمید. گذر زمان شما را پخته‌تر خواهد كرد و مطالب بیشتری در مورد هم می‌فهمید. اگر مسائل اصلی و اولیه را از ابتدا درست كنار هم قرار دهید تا آخر عمر یك زندگی شاد خواهید داشت.

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از ایران ناز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.