تبیان، دستیار زندگی
تمام داروهای پوست گیاهی در درازمدت اثر می‌کند و نباید انتظار تأثیر در مدت زمان یک روز یا یک هفته را از آن‌ها داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماسك زیبایی صورت


تمام داروهای پوست گیاهی در درازمدت اثر می‌کند و نباید انتظار تأثیر در مدت زمان یک روز یا یک هفته را از آن‌ها داشت.


لازم به ذکر است که تمام داروهای پوست گیاهی (همچنین انواع داروهای شیمیایی پوست)، در درازمدت اثر می‌کند و نباید انتظار تأثیر در مدت زمان یک روز یا یک هفته را از آن‌ها داشت. پوستی که در طول ماه‌ها یا سال‌ها، شادابی و کیفیت خود را از دست داده، مدت‌ها طول می‌کشد تا قوام و شادابی را بدست آورد.

در این مبحث چند نوع از ماسک‌های صورت را معرفی می‌کنیم. به طور کلی ارزش و اثر ماسک‌ها روی پوست، کوتاه مدت ولی سریع و قوی است و هیچ‌گاه نباید بیشتر از یک بار در هفته از ماسک‌ها استفاده کرد.

در موقع استفاده از ماسک‌ها ابتدا با یک صابون ترجیحاً گیاهی یا صابون بچه و با آب ولرم، صورت را بشویید. بعد ماسک را به تمام صورت، بجز اطراف چشم از ناحیه ابرو تا گودی زیر چشم بمالید. بعد به مدت بیست دقیقه، در مکانی آرام به استراحت بپردازید. بعد از گذشت زمان لازم، ماسک را پاک کرده و صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک مریم گلی

مواد لازم: برگ مریم گلی 20 گرم روغن بادام شیرین 20 گرم، جو دوسر آسیاب شده 40 گرم گلاب 80 میلی لیتر

این ماسک، شفاف کننده و برای پوست‌های چرب و آلوده است. برگ‌های مریم گلی را با جو دوسر آسیاب شده مخلوط کرده، روغن بادام شیرین را به آن بیفزایید. باید حداقل این ترکیب، نصف روز بماند تا جا بی‌افتد. در موقع استفاده از ماسک، گلاب را داخل کاسه فلزی ریخته و روی کتری یا سماور در حال جوش بگذارید تا گرم شود. سپس به مخلوط قبلی افزوده و خوب هم بزنید. با کمک برس یا پارچه‌ای نرم، ماسک را به صورت و گردن مالیده و مدت بیست دقیقه استراحت نمایید. مجدداً تذکر می‌دهیم که دور چشم‌ها مالیده نشود. در نهایت پوست را با آبگرم بشویید.

پوستی که در طول ماه‌ها یا سال‌ها، شادابی و کیفیت خود را از دست داده، مدت‌ها طول می‌کشد تا قوام و شادابی را بدست آورد.

ماسک زردآلو

مواد لازم: زردآلو 10 عدد، جوانه گندم سه قاشق غذاخوری، آووکادو نصف، کلم بروکلی خرد شده 1 لیوان

ابتدا تمام مواد را خوب شسته و سپس در مخلوط کن با هم مخلوط‌ کنید. خمیر به دست آمده را به تمام نقاط پوست (به غیر از دور چشم‌ها) بمالید. بعد از 20-30 دقیقه آن را از روی صورت بردارید و پوست را با آب ولرم شستشو دهید و با پنبه خشک کنید. با مصرف هفته‌ای یك بار از این ماسک خواهید دید که چقدر پوست شما، جوان تر و شاداب‌تر می‌شود.


باشگاه کاربران تبیان - برگرفته از تبلاگ: بهترین سایت تفریحی