تبیان، دستیار زندگی
گیلاس سرشار از «پکتین» است. این فیبر حلال میزان کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و به این ترتیب از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 دلیل خوب برای خوردن گیلاس


گیلاس سرشار از «پکتین» است. این فیبر حلال میزان کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و به این ترتیب از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند.

گیلاس

گیلاس میوه‌ی متحدی است. به راحتی نمی‌توان یکی را از بقیه جدا کرد. یادتان می‌آید بچه که بودیم همانند گوشواره به گوش‌هایمان می‌آویختیم‌شان و پُز می‌دادیم؟

گیلاس تازه و کمپوت آنقدر برای سلامتی مفید است که برای خوردن آن جای شک و تردیدی باقی نمی‌ماند. اصلاً همه‌ی خوبی و صفای تابستان به گیلاس است. آن وقت‌ها فقط طعم و رنگش افسونمان می‌کرد. امروز می‌خواهیم گلچینی از خواصش را بگوییم تا بیشتر عاشق این گوشواره های خوشمزه شوید چون این میوه‌های کوچک خوش‌رنگ سرشار از مواد مغذی‌اند. با ما همراه باشید.

گیلاس دردهای مفاصل را تسکین می‌دهد

رنگ قرمز گیلاس به خاطر آنتوسیانین‌های آن است. این آنتی اکسیدان‌های قوی همچنین در انگور قرمز نیز وجود دارند و مانع از تشکیل آنزیم‌های التهاب‌زا می‌شوند. در نتیجه این آنتی‌اکسیدان‌ها به تسکین دردهای عضلانی و مفصلی کمک می‌کنند. اگر از درد مفاصل رنج می‌برید گیلاس را امتحان کنید.

گیلاس از کولون حفاظت می‌کند

این میوه‌ی کوچک همچنین سرشار از فلاوونوئیدی به نام «کرستین» است که خواص ضدسرطانی دارد. نتایج پژوهشی که اخیراً در Journal of Nutrition به چاپ رسیده نشان می‌دهد کرستین از تشکیل تومورهای سرطانی در کولون پیشگیری می‌کند. کولون قسمتی از روده‌ی بزرگ است و متأسفانه سرطان آن از نظر تعداد بیماران مبتلا، سومین و از نظر تعداد مرگ و میر، دومین رتبه را دارد.

کرستین از تشکیل تومورهای سرطانی در کولون پیشگیری می‌کند. کولون قسمتی

از روده‌ی بزرگ است و متأسفانه سرطان ن از نظر تعداد بیماران مبتلا، سومین و

از نظر تعداد مرگ و میر، دومین رتبه را دارد

گیلاس میزان کلسترول خون را تنظیم می‌کند

گیلاس سرشار از «پکتین» است. این فیبر حلال میزان کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و به این ترتیب از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند.

انواع گیلاس

گیلاس برای تقویت بینایی مفید است

گیلاس و مهم‌تر از آن آلبالو حاوی بتاکاروتن فراوانی است. این مواد که پیش ساز ویتامین A محسوب می‌شوند قوه‌ی بینایی را تقویت کرده و پوست شما را در سلامت نگه می‌دارند.

گیلاس و تجربه‌ی خوابی راحت

گیلاس جزو میوه‌هایی است که منبع غذایی «ملاتونین» هستند. این هورمون در کنترل و تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن نقش مهمی دارد و باعث خواب راحت می‌شود.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع:plaisirssante

مطالب مرتبط:

آب گیلاس؛ خواب آور طبیعی

گیلاس و نکاتی در مورد آن

گیلاس و آلبالو، دارویی برای درد مفاصل و نقرس

گیلاس و خواص آن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.