تبیان، دستیار زندگی
معمولا بلیت و مكان اقامت در مقصد بیشترین سهم هزینه گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین بیشتر مسافران سعی می‌كنند این هزینه را به حداقل برسانند تا بتوانند در سفر خود از مكان‌های بیشتری بازدید كنند و با امكانات بیشتری از سفرشان لذت ببرند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفرهای ارزان در دقیقه 90


معمولا بلیت و مكان اقامت در مقصد بیشترین سهم هزینه گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین بیشتر مسافران سعی می‌كنند این هزینه را به حداقل برسانند تا بتوانند در سفر خود از مكان‌های بیشتری بازدید كنند و با امكانات بیشتری از سفرشان لذت ببرند و كمترین هزینه را برای حمل و نقل و اسكان خود بپردازند.

سفرهای ارزان در دقیقه 90

دفاتر خدمات گردشگری معمولا برای زمان های پیک سفر بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و كشتی پیش خرید می کنند و از قبل قراردادهای بلندمدتی با هتل‌ها می پردازند تا از تخفیف های ویژه برخوردار شوند و هزینه‌های خود را کمتر کنند. چیزی که به آن چارتر‌كردن گفته می شود.

واژه چارتر به معنی اجاره هواپیما و یا صندلی و در بعضی موارد اجاره کامل هتل و یا بخشی از اتاق های آن است. چارتر‌كردن باعث می شود تورها تعداد بیشتری از گردشگران را به خدماتشان جلب كنند، اما اگر این آژانس‌ها به هر دلیل توان تكمیل ظرفیت تورهای خود را نداشته باشند دچار مشكل می‌شوند، چون مجبور به پرداخت مبلغ قراردادهای خود در موعد مقرر هستند و در صورت عدم تكمیل ظرفیت تورهایشان توان پرداخت آن را ندارند.

همین نقطه ضعف چارتر كردن باعث ظهور روش جدیدی در صنعت گردشگری به نام تورهای last minute (آخرین دقیقه)‌ شده است. آژانس‌های مسافرتی برای تكمیل ظرفیت تورهای خود مجبورند قیمت‌های باورنكردنی را به شما پیشنهاد کنند و هم هزینه سفر شما را کم کرده و هم از ضرر خود پیشگیری کنند.

این قیمت پایین در واقع همان مبلغ هزینه‌های آژانس بدون در نظر گرفتن سود، صرفا به خاطر جلوگیری از ضررشان است.

این تورها از نظر كیفیت خدمات هیچ‌گونه تفاوتی با تورهای عادی آژانس‌ها ندارد، اما با قیمتی بسیار پایین‌‌تر از قیمت واقعی به علاقه‌مندان ارائه‌شده و از آنجا كه همیشه هزینه سفر یكی از عوامل تعیین‌كننده برای گردشگران بوده، موفق‌ترین روش برای جلب گردشگران برای آژانس‌های مسافرتی است تا ظرفیت خالی تورهای خود را تكمیل كنند.

بنابراین اگر در تعطیلات تابستان امسال قصد سفر دارید، شتابزده عمل نكنید و با توجه به افزایش قیمت‌های زمان پیك سفر پول اضافه برای سفرتان نپردازید. اگر علاقه‌مند هستید تا مبلغی را برای سفرهای آینده خود پس‌انداز كنید، بهترین گزینه برای شما استفاده از تورهای دقیقه 90 است.

تورهای دقیقه نودی برای زوج‌های جوانی كه فرزند مدرسه‌ای ندارند یا این‌كه امكان استفاده از مرخصی در هر زمان را دارند بهترین گزینه خواهد بود

چطور از این خدمات استفاده کنیم؟

اگر علاقه‌مند هستید از تورهای دقیقه 90 استفاده كنید، از همین امروز چمدان خودتان را ببندید و آماده سفر باشید. شما می‌توانید با مراجعه به یكی از دفاتر خدمات گردشگری یا مراجعه به وب‌سایت آنها علاقه‌مندی خودتان را برای استفاده از تورهای دقیقه 90 آنها در یك بازه زمانی مشخص كه قصد سفر دارید، اعلام كنید و به اصطلاح پیش ثبت‌نام كنید. اگرچه این كار برای شما هزینه‌ای نخواهد داشت، اما بسیاری از آژانس‌های مسافرتی برای اطمینان از جدیت شما شاید مبلغی را برای این پیش ثبت‌نام دریافت كنند.

با این كار شما می‌توایند امیدوار باشید كه در صورت باز شدن این‌گونه تورهای دقیقه 90 شانس استفاده از آنها را دارید، اما به یاد داشته باشید كه باید هر لحظه آماده سفر باشید. به‌طور كلی تورهای دقیقه نودی برای زوج‌های جوانی كه فرزند مدرسه‌ای ندارند یا این‌كه امكان استفاده از مرخصی در هر زمان را دارند بهترین گزینه خواهد بود.

اگرچه دیگران نیز با كمی حوصله می‌توانند بالاخره از یكی از تورهای دقیقه 90 استفاده كنند، اما این تورها بهترین گزینه برای جوان‌ترهاست. اگر شرایط مناسب برای ثبت نام در این تورهای دقیقه 90 را دارید، هرگز فراموش نكنید كه پس از ثبت‌نام به هیچ عنوان امكان تغییر زمان و منصرف‌شدن شما وجود ندارد و در صورت انصراف شما از سفر، پولی به شما بازگردانده نخواهد شد. بنابراین قبل از ثبت‌نام و پرداخت پول كاملا شرایط تور و زمان برگزاری آن را با شرایط خودتان مطابقت دهید و بعد اقدام به پرداخت هزینه برای تورهای دقیقه 90 كنید.

با این روش و برنامه‌ریزی مطمئن باشید كه برای سفر آینده خودتان هم پس‌انداز خواهید داشت و می‌توانید با استفاده از همین تورهای دقیقه 90 سفرهای زیادی را برای خود تدارك ببینید.

فراوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از پارس پالاد، جام جم