تبیان، دستیار زندگی
بدون شك امنیت در سفر برای همه بویژه خانم‌ها نکته بسیار مهمی است. اگر به عنوان یک زن قرار است تنها سفر کنید، نکات زیــر را حتما در نظر بگیرید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفر زنانه با احتیاط كامل


بدون شك امنیت در سفر برای همه بویژه خانم‌ها نکته بسیار مهمی است. اگر به عنوان یک زن قرار است تنها سفر کنید، نکات زیــر را حتما در نظر بگیرید.

سفر زنانه با احتیاط كامل

ـ برنامه‌ریزی زودتر از موعد برای سفر خیلی مهم است. سعی کنید راجع به امنیت مقصد خود، اطلاعات لازم را کسب کنید و حتی اگر از این نکته اطمینان هم دارید، باز هم احتیاط ضروری است.

ـ تحقیقات مفصلی راجع به‌ شهر یا کشور مقصد انجام دهید. با آژانس مسافرتی مورد نظرتان تماس بگیرید و در مورد مکان، وسیله حمل و نقل، هتل و... اطلاعات لازم را كسب كنید.

ـ اگر دوستانتان به شهر یا كشور مقصد سفر كرده‌اند، می‌توانید با گرفتن اطلاعات مفید و دست اول راجع به مکان‌های مورد بازدید، رستوران‌ها، مسائل مورد پرهیز و دیگر موارد، شک و تردیدهایتان را برطرف کنید.

ـ تنها لوازم ضروری و مورد احتیاج را با خود حمل کنید و با توجه به شرایط آب و هوایی آن منطقه، لباس مناسب بردارید.

ـ مطمئن شوید که هنگام روز و روشنایی هوا به مقصد می‌رسید‌ چون اکثر مناطق در محدوده مترو، قطار یا ایستگاه‌های اتوبوس؛ بویژه در شهرهای کوچک زود تعطیل می‌شوند و ممکن است برای شما که تنها هستید، باعث ترس و نگرانی شود.

ـ مراقب پاسپورت، مدارک، کارت‌های بانکی و اعتباری و پول خود باشید و تا حد امکان اشیای قیمتی و زینتی با خود حمل نکنید.

- هرگز لوازم ارزشمند یا پول خود را داخل چمدان نگذارید چون اگر این چمدان در فرودگاه مقصد به شما تحویل نشود مشکل زیادی خواهید داشت. بهترین جاها برای این وسایل کیف گردنی، کیف کمری، جیب های لباس که دیده نمی شوند هستند.

مطمئن شوید که هنگام روز و روشنایی هوا به مقصد می‌رسید‌ چون اکثر مناطق در محدوده مترو، قطار یا ایستگاه‌های اتوبوس؛ بویژه در شهرهای کوچک زود تعطیل می‌شوند و ممکن است برای شما که تنها هستید، باعث ترس و نگرانی شود

ـ از پوشش بیمه درمانی خود تا پایان سفر اطمینان حاصل کنید.

ـ نسبت به کاری که می‌خواهید انجام دهید یا جایی که قصد رفتن دارید، اطمینان کامل داشته باشید تا کمتر در معرض خطر قرار گیرید.

ـ هتل مورد اقامت شما باید امن و مطمئن و دسترسی به وسایل حمل و نقل به آن آسان باشد.

ـ وقتی داخل هتل هستید، از قفل شدن در و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید.

- مدارک شناسایی‌تان‌ را لازم نیست به همه نشان دهید؛ فقط افرادی که مسئول چک‌کردن هویت شما هستند - در فرودگاه، پذیرش هتل یا بخش‌های خاصی که رفت‌وآمد می‌کنید- اجازه‌ی دسترسی به مدارک شناسایی شما را دارند.

ـ طوری برنامه‌هایتان را داخل شهر تنظیم کنید که قبل از تاریک شدن هوا در هتل باشید.

- خانواده و دوستان را از برنامه دقیق سفر و محل اقامتتان مطلع کنید.

دانستن این موارد در تمام طول سفر برای خانم‌هایی که به تنهایی مسافرت می‌کنند، ضروری است و احتیاط در هر زمینه‌ای شرط عقل است.

فراوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از چمدان، زورق