تبیان، دستیار زندگی
گردشگرانی که از شهرستان به تهران می آیند، معمولا یک سوال مشترک می پرسند: تهران جای دیدنی هم دارد؟ تهران در مقایسه با بیشتر شهرهای کشور، جاهای دیدنی زیادی ندارد. لااقل در داخل شهر آنقدر ساخت و ساز شده که دیگر طبیعتی برای بازدید نماند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خنک‌ترین جای تهران کجاست؟
خنک ترین پارک تهران


گردشگرانی که از شهرستان به تهران می آیند، معمولا یک سوال مشترک می پرسند: تهران جای دیدنی هم دارد؟ تهران در مقایسه با بیشتر شهرهای کشور، جاهای دیدنی زیادی ندارد. لااقل در داخل شهر آنقدر ساخت و ساز شده که دیگر طبیعتی برای بازدید نماند.

شاید ذائقه تاریخ دوستان در تهران تامین شود چون پایتخت پر از موزه های دیدنی و بناهای جذاب تاریخی است اما با این حال برای کسانی که در گرمای تابستانی تهران به دنبال یک سرپناه خنک و زیبا هستند، پارک ها بهترین گزینه به حساب می آیند و در میان همه آنها پارک آب و آتش شاید جالب ترین گزینه گشت و گذار باشد.

خنک‌ترین جای تهران کجاست؟

پارکی دنج، زیبا و خنک که از زمینش آب بالا می زند. بوستان آب و آتش یا همان بوستان حضرت ابراهیم(ع) در بزرگراه شهید حقانی قرار دارد. یعنی پس از چهارراه جهان كودك و در انتهای کوچه ژوبین. این بوستان 24 هزار مترمربعی با عمر سه ساله اش توانسته یکی از دوست داشتنی ترین پاتوق های تهران لقب بگیرد که در هر فصلی مخاطبان خاص خودش را دارد.

در این اسباب بازی‌ها و سرگرمی‌های جالبی مثل قرقره و طناب، پل ابریشم، لانه کبوتر، امکانات کالسکه‌رانی، آبنما و برج آتش، هم تعبیه شده است. برج فانوس هم یکی از جذابیت های این پارک است که رویای بالا رفتن از فانوس را برای شما محقق می کند و از بالای آن می توانید چشم‌انداز زیبایی از پارك را ببینید

در طراحی این پارک، آب و آتش در هم آمیخته اند. شما در ورودی پارک ستون‌هایی را می بینید که غروب‌ از آنها آتش بیرون می زند و كمی جلوتر از این ستون‌ها زمین پر از فواره‌هایی است كه آب را با فشار به ارتفاع 10متر پرتاب کرده و به شکل پودر به اطراف می پاشد! به همین دلیل است که کودکانی که به این پارک می آیند، حاضر نیستند به سادگی از خیسی و خنکی پارک دل بکنند!

خنک‌ترین جای تهران کجاست؟

در این اسباب بازی‌ها و سرگرمی‌های جالبی مثل قرقره و طناب، پل ابریشم، لانه کبوتر، امکانات کالسکه‌رانی، آبنما و برج آتش، هم تعبیه شده است. برج فانوس هم یکی از جذابیت های این پارک است که رویای بالا رفتن از فانوس را برای شما محقق می کند و از بالای آن می توانید چشم‌انداز زیبایی از پارك را ببینید.

خنک‌ترین جای تهران کجاست؟

در زمانی که بچه ها مشغول آب تنی و خوشی هستند هم شما می توانید به آلاچیق‌های پارک سری بزنید و بساط شام را آماده کنید. بعضی از این آلاچیق ها حتی میز و صندلی هم دارند و همه چیز برای یک شب به یاد ماندنی در آنها فراهم است.

در مناسبت هایی مثل این روزها که اعیاد شعبانیه هست، در این پارک هم بساط نقالی و نمایش محیطی به راه است و زندگی حضرت ابراهیم (ع) به تصویر کشیده می شود.

خنک‌ترین جای تهران کجاست؟

پارک آب و آتش خواهر خوانده پارک طالقانی است که با فاصله کمی از بوستان آب و آتش در سمت دیگر اتوبان حقانی قرار گرفته است. بنابراین اگر دوست داشتید فضای بکرتر و جنگلی تری را تجربه کنید، کافیست از بوستان آب و آتش بیرون بیایید و در کنار ورودی متروی شهید حقانی به پارک طالقانی بروید.

رستم زاد

بخش گردشگری تبیان