تبیان، دستیار زندگی
شب کنکور شروع شده و خیلی از دانش آموزان و حتی فارغ التحصیلی خیلی راحت می تونن این شب رو با خوبی و شادی پشت سر بگذارن....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شب کنکور (فقط کنکوریها بخوانند)

شب کنکور (فقط کنکوریها بخوانند)

شب کنکور شروع شده و خیلی از دانش آموزان و حتی فارغ التحصیلی خیلی راحت می تونن این شب رو با خوبی و شادی پشت سر بگذارن.

بهتره که یواش یواش هر چی که خوندین، جمع و جور کنین و مداد سیاه و پاک کن و تراش و خودکار آبی را برای کنکور آماده کنین. یه دقت کوچولو داشته باشین که مداد سیاه  بهتره با نوک نرم باشه. افرادی که تا حالا چند بار کنکور آزمایشی داده باشن یا این که از پیش کسوت های کنکور پرسیده باشین ، ممکنه بهتون بگن که مهم ترین گذرگاه کنکور این پیچ آخره یعنی دو هفته آخر.

این که استرس تو این دو هفته نسبت به هفته های گذشته بیشتره و ممکنه مطالب موضوع های مختلف یک درس با هم کمی قاطی بشن، حواستون باشه این دو هفته بهتره جمع بندی های درسی تونو انجام بدین.

دوست خوب کنکوری

کنکور,رتبه,تبلیغ؛ مدرک,دانشگاه

یادت نره که کنکور تنها درس خوندن نیست بلکه اون کسی موفق میشه که کنکوری درس بخونه یعنی روی اصول و با شیوة درست درس بخونه. باور کن هیچ کدام از آن هایی که در کنکور موفق شدند معجزه نکردند.  اما خوب بلد بودند درس بخونند. به خاطر همین هم موفق شدند. از این حرف ها که بگذریم. الان می خواهم چند تا نکتة شب کنکوری بگم که اگر انجام بدهی به قبولیت تو کنکور می تونه کمک کنه:

در دو هفته نزدیک کنکور،فک کنم خیلی از شما تمام درس هاتون رو  مرور کردی.

لازمه این مرورها، این است که حتماً جزوه های خلاصه شدة خوبی داشته باشی. پس اگر جزوهای ازدرس های کنکوریت نداری حتماً از دوستان و کتاب های کنکور تهیه کن.

با نشاط درس بخوان یعنی به مدت طولانی درس نخوان ودر بین مطالعه برای خود ساعتی برای استراحت قرار بده. فراموش نکن که تغذیه خوب و مرتب و خواب مناسب بسیار به شما کمک خواهد کرد.

تست زدن

برای کنکور علاوه بر درس خواندن، به دقت و سرعت هم نیاز داری، برای این که دقت و سرعتت زیاد شود و اضطراب کنکورهم در دلت کمتر گردد، سعی کن تا حتماً در فضایی شبیه به کنکور، تست بزنی. پس سعی کن هر روز سۆالات کنکور یکی از سال های نزدیک به امسال را جلوی خودت بگذاری و بعد در همان زمانی که در دفترچة سۆالات آمده و یا حتی کمتر از آن زمان، کنکور آن سال را بزنی. این کار هم باعث می شود تا سریعتر تست بزنی، هم میزان دقت بالاتر می رود و هم اضطرابت کمتر می شود. فراموش نکن که تست ها را باید مانند جلسة کنکور بزنی و الا این فایده ها را شاید نداشته باشد.

مشاهیر کنکوری!

بعد از تست زدن حتماً پاسخ نامه را با دقت بررسی کن. زیرا حداقل 70 درصد سۆالات کنکور با کمی تغییر در سال های پیش آمده است.

در شب کنکور سعی کن با فشار کمتری مطالعه کنی تا برای کنکور ذهن آماده ای داشته باشی. باید در آن شب خوب بخوابی و تغذیه مناسبی نیز داشته باشی.

اولین و آخرین و مهم ترین کاری که برای کنکور و تمام زندگی به آن نیاز داری،توکل به خداست. زیرا در این دنیا همه چیز قابل پیش آمدن است. و تمام امور بدست و تقدیر خداوند است.

با آرزوی موفقیت شما در کنکور


مرکز یادگیری سایت تبیان

پایگاه اطلاع رسانی حوزه