تبیان، دستیار زندگی
رهبر فرزانه انقلاب، بارها در بیاناتشان به این نكته اشاره داشته اند كه «وصیت نامه شهدا را بخوانید...» این توصیه در كلام گهربار حضرت امام خمینی(ره) نیز دیده می شود. در این مجال فرصتی دست داده تا با هم مروری داشته باشیم بر گزیده ای از صد وصیت نامه که در چند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وصیت نامه کبوترها(قست دوازدهم)


رهبر فرزانه انقلاب، بارها در بیاناتشان به این نكته اشاره داشته اند كه «وصیت نامه شهدا را بخوانید...» این توصیه در كلام گهربار حضرت امام خمینی(ره) نیز دیده می شود. در این مجال فرصتی دست داده تا با هم مروری داشته باشیم بر گزیده ای از صد وصیت نامه که در چند قسمت ارائه میگردد

لینک قسمت قبل

وصیت نامه کبوترها(قست دوازدهم)

وصیت نامه شهید حسن امامی

"در این لحظه های حساس تاریخ كه خداوند شما ملت عزیز را مورد آزمایش و امتحان قرار داده است با توكل بر او و با رهنمودهای امام عزیزمان انشا الله با سربلندی كامل از این امتحان الهی سربلند و پیروز باشید و در پیشگاه خداوند روسفید باشید، و مبادا چیزهایی مادی شما را فریب بدهد و پاهایتان از مبارزه با كفر جهانی سست شود و روی خود را مانند منافقین برگردانید و امام عزیز را تنها بگذارید".

وصیت نامه شهید علی مظفر

عزیزانم امروز اسلام عزیز نیاز به این دفاع و حضور در جبهه ها دارد. ندای هل من ناصر ینصرنی امام عزیز امروز از جبهه ها به گوش می رسد. به افراد بگویید اگر می خواهند برای اسلام خدمتی كنند امروز اسلام نیاز به ایثارگری آنها دارد.

وصیت نامه شهید محمدرضا لولاچیان

بسم الله الرحمن الرحیم

وصیتنامه اینجانب محمدرضا لولاچیان فرزند محمود به شماره شناسنامه 2142 مسلمان و شیعه اثنی عشری و منتظر ظهور حضرت مهدی (عج) انشا الله پروردگارا، كریما، رحیما، ای محبوب محبان، ای معشوق عاشقان ای غوث مستغیثان ای پناه بی پناهان، ای درمان دردمندان ای سرمایه و غنای مستمندان ای امید امیدواران ای نجات گمراهان ای روشنی دل عارفان، ای فروغ قلب خالصان، ای امین شاكران ، كدام جستجوگر به جستجویت برخاست و ناامید از جستجو بازگشت و كدام عاشق دلباخته به درگاه لطفت آمد و به وصال تو نرسید؟ آنانكه در این دریای خروشان حیات به جستجویت برخاستند تو را یافتند و آنانكه به عشق دیدارت با پای دل به سویت آمدند با دیده جان به دیدارت شتافتند. عارفان عاشق در تمام مسیر حیات چشم به هم زدنی از او غفلت نكردند و لحظه ای بی یاد تو به سر نبردند و یار و یاوری جز تو نگرفتند و به كسی به غیر تو تكیه نكردند. و روی به سرایی جز سرای تو و كویی جز كوی عشق تو نیاوردند. ای خدا، ای پروردگار عالمیان من به خویشتن ظلم كرده ام ای آقای من ای مولای من از تو می خواهم به عزتت كه بدی رفتار و كردارم جلوی اجابت دعایم را نگیرد و رسوا نكنی مرا به آنچه از اسرار پنهانی من اطلاع داری و شتاب نكنی در عقوبتم برای رفتار و اعمال زشتی كه در خلوت انجام می دادم و خدایا به عزتت سوگند كه در تمامی احوال نسبت به من مهربان باش و در تمام امور بر من عطوفت فرما. ای معبود من در حالی كه به درگاهت آمده ام كه درباره ات كوتاهی كرده و بر خود زیاده روی نموده و عذرخواه و پشیمان و دل شكسته و پوزش جو و آمرزش طلب و بازگشت كنان و به گناه خویش اقرار و اذعان و اعتراف دارم.

خدایا عذرم را بپذیر و به سخت پشیمانیم رحم كن و از بند سخت گناهانم رهاییم ده. خداوندا به راه بندگیم بدار و از زشتی ها دورم كن، به حسنات اخلاقی و صفات الهیم بیارای و قلبم را به نورت روشن كن شرار عشقت را در دلم بیفروز سینه ام را بسوزان و محبتت را نصیبم كن و شر بدترین دشمن یعنی هوای نفس را از میدان زندگیم دور فرما.

از آن لحظه كه گام های خود را برای حضور در جبهه برداشتم خود را برای هرگونه تقدیری از جانب او آماده كرده ام و از خودش خواستم كه قدرت شكرگزاری در قبال هرگونه اتفاقی را به من عطا كند. از همین هنگام دلم را به خدا می سپارم و از او می خواهم مرا در هر گونه امتحانی سربلند و سرافراز بیرون آورد. بی خبران و بی هدفان بدانند جبهه رفتن امثال ما اگر مكرر هم باشد وظیفه شرعی زیرا تبعیت و اطاعت از مرجع تقلید می باشد لذا اگر انجام نشود حتماً فردای قیامت مواخذه خواهیم شد آن مقدس ماب هاییكه هیچ عقیده به انقلاب و امام و این مردم و رزمندگان ندارند قدری به خود آیند و از چاه ظلمت و خودخواهی و حسد بیرون آینده كه فردا پشیمان خواهند شد.

وصیت نامه شهید حمید نهاوندی

ای ملت شهیدپرور از خداوند بخواهید كه خدای نكرده وقتی نیاید كه شما به خاطر مادیات این دنیای پست ،از امام حسین (ع) و حسین زمان (ع) خمینی بت شكن دست بردارید. امت شهیدپرور تنها راهی كه ما می توانیم خدا را از خود راضی كنیم زیر پا گذاشتن هواهای نفسانی است، برادران و خواهرانم وحدت را فراموش نكنید

ای امام عزیز ای امید همه مستضعفان جهان تا زمانیكه حتی یك بسیجی مخلص باشد دست از یاری تو برداشته نخواهد شد ای ملت بزرگ امام و رزمندگان را دعا كنید و از اطاعت این مرد خسته نشوید خدا نیاورد آن روزی را كه امام در بین ما نباشد پس باید بخواهیم كه خدا تا انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) ایشان را برای رهبری ملت نگهداری فرماید.

ای خانواده عزیز:

تنها توصیه ایكه داشتم این است كه هركار را كه مورد رضای خداست انجام دهید مبادا طبق هوای نفس عملی كنید تا لحظه ای كه عمر دارید از آموختن علم غفلت نكنید هر علمی كه ما را به خدا نزدیك كند مخصوصاً علم دین و مذهب همانطوریكه آرزوی من بود و به حمدالله در آن راه قرار گرفتم.

در مورد محل دفن هرچه صلاح می دانید انجام دهید آرزویم این است كه با همان لباس رزم دفن شوم.

در خاتمه هربدی كه از من دیدید به خوبی خودتان ببخشید و از هركه مرا می شناسد حلالیت بطلبید و اگر قرضی داشتم كه خودم فراموش كردم آن را بدهید. از پولی كه در صندوق قرض الحسنه دارم چهارهزارتومان نذر كردم صدقه بدهید یك سال روزه و دوماه نماز برای من انجام دهید و بقیه را به جبهه ها كمك كنید.

از همه دوستان و اقوام التماس دعا دارم و از همه می خواهم برای این بنده مذنب طلب مغفرت كنند.

9/3/65

وصیت نامه شهید احمد نوزاد

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند منان نعمتی بر ما مردم نهاد و ما را در برهه ای از زمان قرار داده كه بتوانیم قدمی در راه اسلام عزیز برداریم ما هم مثل دیگران كار را به خودش واگذار می كنیم و فقط از او می خواهیم كه عاقبت ما را ختم به خیر گرداند و این لیاقت را به ما بدهد كه بتوانیم در راهش هرچه محكم تر و استوارتر قدم برداریم.

خواهران عزیزم بدانید كه احترام به پدر و مادر از واجبات می باشد و بدانید كه مسؤولیت سنگینی در این مورد به عهده آنان می باشد. الحمدالله همگیتان به سن و سال بلوغ رسیده و مسائل را خوب درك می كنید. در حفظ حجاب و پوششتان بكوشید و حد شرعی را رعایت كنید.

وصیت نامه شهید حسین نامور

"من با آگاهی كامل و علم به مكتب رهایی بخش تشیع قدم به این راه گذاشته ام، زندگی جز آزمایش همین مرحله كه چه كنیم تا رسالت خلیفه الله را بعهده بگیریم نیست".

فرآوری:عاطفه مژده

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادت