تبیان، دستیار زندگی
اگر اهل رژیم و سختی دادن به خودتان نیستید این مطلب را بخوانید. ترفندهایی ارائه می‌دهیم که چاق نشوید و خوش اندام‌تر به نظر بیایید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر اهل رژیم نیستید ...


اگر اهل رژیم و سختی دادن به خودتان نیستید این مطلب را بخوانید. ترفندهایی ارائه می‌دهیم که چاق نشوید و خوش اندام‌تر به نظر بیایید.

بشقاب

در ظرف‌های کوچک‌تر غذا بخورید

در بشقاب‌های کوچک برای خودتان غذا بکشید. در این صورت کمتر غذا می‌خورید. در واقع زمانی که در بشقاب‌های بزرگ غذا می‌کشید احتمال این که بشقاب را پر از غذا بکنید و در نتیجه پرخوری کنید بیشتر می‌شود.

میوه و سبزیجات بیشتری میل کنید

میوه و سبزیجات بیشتری در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. سیب، گریپ‌فروت، قارچ، بروکلی و بلوبری را دریابید. از مصرف گردو و بادام غافل نشوید. این مواد غذایی سالم سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به شما احساس سیری طولانی مدتی می‌دهند و باعث می‌شوند که کمتر به سراغ غذا خوردن بروید.

امان از رفیق ناباب

آیا شما هم دوستانی دارید که مدام شما را به فست فود می‌برند؟ آیا افراد پرخوری دور و برتان هستند که شما را هم به خوردن تشویق می‌کنند؟ اینجاست که باید یاد بگیرید «نه» بگویید. یا این که با این قبیل افراد هم غذا نشوید تا مجبور نباشید پر خوری و بد خوری کنید.

آب بنوشید

نه تنها با نوشیدن آب به بدنتان خدمت می‌کنید بلکه جلوی گرسنگی‌تان را نیز می‌گیرید. توصیه می‌کنیم قبل از غذا یک لیوان بزرگ آب بنوشید.

غذاهای سالم را پرکالری نکنید

سالاد سبزیجات بسیار مفید و سالم است اما زمانی که آن را آغشته به سس‌های چرب می‌کنید یک خوراکی سالم را تبدیل به یک خوراکی پرکالری کرده‌اید. سعی کنید سالادهایتان را با آب لیمو یا روغن زیتون میل کنید.

لازم نیست برای خوش اندام بودن خودتان را از هر نوع شیرینی و دسر یا غذاهای چرب محروم کنید. مهم این است که هر روز از این مواد غذایی نخورید. مصرف این

نوع خوراکی‌ها اگر هفته‌ای یک مرتبه باشد اشکالی ندارد

ورزش کنید

منظورمان این نیست که هر روز دو ساعت ورزش کنید. همان 30 دقیقه پیاده روی نیز کافی است. به خرید بروید. فرزندتان را به پارک بروید. چند ایستگاه تا خانه یا محل کار را پیاده بروید. خلاصه این که تکانی به خودتان بدهید. نباید تمام روز را روی کاناپه یا پشت میز کارتان لم بدهید.

خود آزار نباشید

لازم نیست برای خوش اندام بودن خودتان را از هر نوع شیرینی و دسر یا غذاهای چرب محروم کنید. مهم این است که هر روز از این مواد غذایی نخورید. مصرف این نوع خوراکی‌ها اگر هفته‌ای یک مرتبه باشد اشکالی ندارد.

با تمرکز غذا بخورید

مقابل تلویزیون، کامپیوتر و یا زمانی که مشغول کار هستید غذا نخورید به خاطر این که در این صورت اصلاً نمی‌فهمید چه می‌خورید و امکان پرخوریتان بالا می‌رود. برای غذا خوردن وقت بگذارید. حتی اگر شده نیم ساعت. حواستان باشد کی سیر می‌شوید و زود از غذا دست بکشید.

لباس مشکی بپوشید

لباس مشکی باعث می‌شود که شما لاغر اندام‌تر به نظر برسید و چربی‌های اضافه‌تان به چشم نیاید. علاوه بر این لباس مشکی باعث می‌شود شما شیک‌تر جلوه کنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: style de vie

مطالب مرتبط:

مطالبی جامع و کامل درباره‌ی چاقی و رژیم‌های کاهش وزن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.