تبیان، دستیار زندگی
رهبر فرزانه انقلاب، بارها در بیاناتشان به این نكته اشاره داشته اند كه «وصیت نامه شهدا را بخوانید...» این توصیه در كلام گهربار حضرت امام خمینی(ره) نیز دیده می شود. در این مجال فرصتی دست داده تا با هم مروری داشته باشیم بر گزیده ای از صد وصیت نامه که در چند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وصیت نامه کبوترها(قست یازدهم)


رهبر فرزانه انقلاب، بارها در بیاناتشان به این نكته اشاره داشته اند كه «وصیت نامه شهدا را بخوانید...» این توصیه در كلام گهربار حضرت امام خمینی(ره) نیز دیده می شود. در این مجال فرصتی دست داده تا با هم مروری داشته باشیم بر گزیده ای از صد وصیت نامه که در چند قسمت ارائه میگردد

لینک قسمت قبل

وصیت نامه کبوترها(قست یازدهم)

وصیت نامه شهید محمد مجازی

وصیت نامه بنده حقیر خداوند فاضل محمد حجازی

ای خدای من، ای خدای مهربان من ،اگر ما را از پرده ستٌاریت خود دور كنی چه كنم و چه بسا و مطمئناً همه از من فرار می كنند.

خدای من، ای خدای مهربان من ،اگر آبرویم را حفظ نكنی و اگر پرده ستاریت را از روز اعمال ما بكشی در پیش پیامبر (ص) و ائمه اطهار و شهداء و رهبرمان چه بگویم كه بیچاره ام.

خدایا !با فضلت با ما رفتار كن به ما اخلاص همراه با عمل و عمل همراه با اخلاص و عمل كه فقط برای ذات اقدست باشد عنایت كن كه اگر این نعمت و فضل را از ما دریغ كنی خسرالدنیا و الاخره خواهیم بود و خواهیم شد كه نفسمان بسیار سركش است و اگر تو عنایت نكنی در زیر چكمه های این دژخیم جان سالم بدر نخواهیم برد.

خدایا، خودت با ما توفیق عمل با كیفیت و كمیت عنایت فرما....و اینكه سرباز كوچك برای امام عزیزمان و امام زمان (عج) و در نتیجه سرباز فداكاری برای اسلام و از جند خودت باشم..... ای ستار العیوب و غفار الذنوب و نورالمستوحشین فی الظلم وای خدای آنقدر به جبهه می روم تا لیاقت شهادت در راه خدا را پیدا كنم و خود را در اختیار جبهه و جهاد قرار دهم تا شهید شوم ...ای جوانان مبادا در غفلت بمیرید كه علی (ع) در محراب عبادت شهید شد و مبادا درحال بی تفاوتی بمیرید كه علی (ع) و حسین (ع) در راه حسین و با هدف شهید شد.

.....خداوندا پیمان می بندم كه در تمام عاشوراها و در تمام كربلاها با حسین (ع) همراه باشم و سنگر او را خالی نكنم تا هنگامی كه احكام اسلام در زیر پرچ اسلامی لااله الا الله و محمد رسول الله (ص) و علی ولی الله(ع) بر تمام جهان سلطه افكند و در زیر پرچم امام زمان (عج) به اجرا درآید.

وصیت نامه شهید احمد گلزاری

"... و شماها بگویید به این جنایتكاران آمریكایی، به این اسراییل غاصب و آدم كش و به این روسیه ی حیله گر و به انگلیس مكار كه ماها رفتیم و داریم می رویم تا سیل خون راه بیندازیم تا شماها را در آن غرق كنیم."

وصیت نامه شهید ذبیح الله كرمی

...مادرم این را باور بدارید كه بهشت و سعادت اخروی و كمال ابدی تنها در سایه صبر و مقاومت مخلصانه در مقابل ناملایمات به دست می آید. تمام لحظات عمر انسان و همه وقایع و حوادث تلخ و شیرین زندگی معركه ای است برای امتحان او. هركس به اندازه میدان عمل و شعاع توانایی و حدود و قدرت وسع خود امتحان می شود، و مورد بازخواست قرار می گیرد. خداوند شما و همة مؤمنین را در امتحانات و كلیه مراحل زندگی سربلند و پیروز گرداند تا این جهاد اكبر را آبرومندانه پشت سر گذاشته و روسفید به نعمت رضوان خداوند نائل گردید.

وصیت نامه شهید حسن علی قنبری

ما برای حفظ اسلام و قرآن و برای نشر عدل و فضیلت احقاق حقوق محرومان و احیای دستورات اسلام و ساختن مبانی طریقت و آزادی قیام كرده ایم

وصیت نامه شهید خیرالله قدسی

خانواده عزیز و دوستان گرامی اگر من شهید شدم هرگز به من ناكام نگویید چون كه به بهترین كام ها با در آغوش كشیدن عروس شهادت رسیده ام به رهبر بگویید كه من فریاد خمینی رهبر را تا اندازه ای كه می توانسته ام به گوش مردم رساندم به دوستان و همسنگرانم بگویید كه من در این امتحان كه قلم آن از خون سرخ و گرم خودم و كاغذ آن بیابان های سوزان خوزستان بود قبول شده ام، شهید گلی است كه هرگز پرپر نمی شود".

وصیت نامه شهید حسن علی قنبری

ما برای حفظ اسلام و قرآن و برای نشر عدل و فضیلت احقاق حقوق محرومان و احیای دستورات اسلام و ساختن مبانی طریقت و آزادی قیام كرده ایم.

وصیت نامه شهید رضا كشاورزیان

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خداوند بخشنده مهربان

بنا به وظیفه شرعی كه دارم به كربلای ایران می روم و وصیت می كنم امیدوارم كه به مقام والای شهادت نائل گردم امیدوارم كه خون من با پایه های این انقلاب مقدس كه با خون هزاران هزار جوان مسلمان و مؤمن شكل گرفته است با هم در آمیزد و دشمنان این انقلاب با به یكباره ریشه كن كند. امیدوارم و از خداوند می خواهم كه تا این انقلاب شكل نگرفته و این انقلاب ثمر نداده امام خمینی را زنده و سلامت بدارد تا خود امام هم ثمره این انقلاب را ندیده از ملت مسلمان او را مگیر .

از ملت مسلمان می خواهم كه گوش به حرفهای منافقین و كفار ندهند از خداوند می خواهم كه به پدر و مادر و خانواده من صبر عنایت كنتد و از پدر و مادر و برادران و خواهران خود می خواهم كه اول گوش به فرمان امام باشند و دوم برای من خدای ناكرده گریه و زاری نكنید كه من سخت از این كار آنها می رنجم.سوم خوشحالم كه از این دنیا چیزی ندارم كه برای من مایه گرفتاری باشد برای من خرجی نكنید فقط برای من دعا كنید، و از خدا بخواهید كه دشمنان این انقلاب صدام و آمریكا و غیره را نابود گند. و السلام

فرآوری:عاطفه مژده

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادت