تبیان، دستیار زندگی
زندگی با سالمند قوانین و شرایط مشابهی ندارد، همه سالمندان به یک گونه رفتار نمی کنند. هر فردی باید روش کاری مربوط به خودش را در هنگام مراقبت از سالمندان پیاده کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قوانین ارتباط با یک فرد سالمند


زندگی با سالمند قوانین و شرایط مشابهی ندارد، همه سالمندان به یک گونه رفتار نمی کنند. هر فردی باید روش کاری مربوط به خودش را در هنگام مراقبت از سالمندان پیاده کند.

سالمند

هر سالمند مانند تمامی انسانهای کره خاکی رفتار خاص خویش را دارد. این امر که افراد و مراقبین از سالمندان فکر می کنند این افراد به خاطر سن شان دارای رفتارهای یکسانی خواهند بود،کاملا اشتباه است. دانستن اینکه از کجا شروع کنید و چه باید بکنید، نیازمند شناخت شما از سالمندی است که در کنار او زندگی می کنید.

بارقه های امید را در زندگی شکوفا کنید

درک عادات روزمره فردی که به عنوان سالمند از او مراقبت می کنید، برای ایجاد رابطه با فرد مسن ضروری است.

شما می توانید این افراد را شاد کنید و در کنار آن برای شان آرامش را به ارمغان آورید. هدیه شما به فرد سالمند، پرورش فکری جدید است تا او با این ایده احساس کند، بارقه های امید در زندگی اش شکوفا شده است. این خلاقیت شماست که قبل از شروع به ساختن فکر هایی برای زندگی روزمره ، برای پی بردن در مورد خصوصیات فردی که تحت مراقبت تان است، فکر کرده و بهترین راه حل ها را کشف کنید.

خلق وخوی او را بشناسید

سالمندان نه تنها نیازمند توجه اطرافیان بلکه علاقه مند هستند تا نگاه ها را تسخیر کنند. آنها می خواهند تجربیات سالهای زندگی شان برای افراد بازگو کنند و همچنین به اطرافیان بگویند که در زمان خودشان قهرمانان آن روزگار بودند.حال شما که پرستاری ومراقبت از این فرد را بر عهده گرفته اید بهتر است با رفتارتان نشان دهید به او اهمیت می دهید . شما با شناختن خلق و خوی فردی می توانید پایه ای محکم از اعتماد و احترام متقابل بسازید.

نا امید نشوید

شخصی که شما در حال تلاش برای کمک به او هستید بارها و بارها با قوانین شما مخالفت می کند و دست به خرابکاری های عمدی می زند. ممکن است شما امیدی به موفقیت نداشته باشید اما صبر و تحمل شما، اعتماد سازی و شناخت روال ها و عادات سالمند، شکست های شما را به موفقیت تبدیل خواهد کرد. یک روش مناسب و برنامه ریزی شده مطابق با عادت های آنها  اثری پایدار و با ثبات در فردی که شما از او مراقبت می کنید، خواهد داشت. در واقع این امر سبب خواهد شد تا رابطه شما بسیار شادتر و کم درد سرتر شود. این روش به شما خواهد آموخت تا در هر زمانی چه امری به سالمند تحت مراقبت کمک خواهد کرد. به یاد داشته باشید که انجام پیاپی و مداوم چه اعمالی حسی خوب همراه با آرامش در او ایجاد می کند تا بارها و بارها همان کار را انجام دهید. لازم است بدانید، هر چیز غیر منتظره ای آنها را ناراحت می کند.

آنچه با او از قبل آشنا و مانوس بوده است، به سالمند حس خوبی القا می کند و به آنها نشان می دهد که به نوعی بر روی زندگی خودشان کنترل دارند. ممکن است ساخت یک روال موثر مدت زمان زیادی طول بکشد

سالمند را به جریان عادی زندگی بازگردانید

یک سالمند فراموش می شود و فراموش می کند که در جامعه اطرافش چه می گذرد. سرخوردگی، نا امیدی و نا کامی  از ندانستن اتفاقاتی که در دنیای اطراف رخ می دهد، بسیار ناراحت کننده است،لازم است شرایطی را  فراهم آوریم تا  سالمند به جریان عادی زندگی باز گردد.

آنچه با او از قبل آشنا و مانوس بوده است، به سالمند حس خوبی القا می کند و به آنها نشان می دهد که به نوعی بر روی زندگی خودشان کنترل دارند. ممکن است ساخت یک روال موثر مدت زمان زیادی طول بکشد .

تلاش کنید،او شما را درک خواهد کرد

شما با شناخت فرد مورد مراقبت خود، کاشف گنجینه ای خواهید بود که در کاهش استرس غیر ضروری شما در شروع کار ، کمک می کند. شما خواهید دید که ابزار مناسبی که برای برقرای ارتباط پیدا کرده اید تا چه حد در موفقیت شما تاثیر داشته است. یک سالمند در مقابل تغییرات مقاومت خواهد کرد اما با تلاش و پیگیری، او درک خوبی نسبت به شما خواهد داشت.

هانیه ورشوچی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.