تبیان، دستیار زندگی
اگر شما واقعاً خواهان پوستی جوان هستید، باید به برخی از توصیه‌های مرتبط با حفظ سلامت پوست توجه كنید و آنها را به طور مرتب رعایت نمایید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پوست خود را تحویل بگیرید!


اگر شما واقعاً خواهان پوستی جوان هستید، باید به برخی از توصیه‌های مرتبط با حفظ سلامت پوست توجه كنید و آنها را به طور مرتب رعایت نمایید.


خواب

به پشت بخوابید

براساس توصیه محققان، خوابیدن به پشت سبب می‌گردد تا ایجاد چین و چروک در صورت به حداقل برسد. در واقع خوابیدن به پهلو سبب افزایش چروک در ناحیه گونه و چانه می‌گردد و خوابیدن به سمت صورت یا شکم افزایش خط اخم یا چروک پیشانی می‌گردد.

ماهی بیشتر بخورید

ماهی‌های آب سرد به خصوص ماهی‌سالمون، منبع غنی از پروتئین هستند که نقش اصلی در ساختمان پوست را داراست و همچنین منبع اصلی اسیدهای چرب امگا-3 هستند که نقش مهمی در تغذیه پوست دارد. این اسید چرب در جوان نگه‌داشتن و کاهش چروک پوست بسیار مۆثر است.

چشمان خود را ریز نکنید

از ریز کردن چشمان خود پرهیز کنید و از عینک مناسب استفاده کنید. هنگامی‌که شما برای مطالعه، به غلط چشمان خود را ریز می‌کنید و سبب ایجاد چین و چروک در چهره خود می‌گردید، براساس این عادت غلط، ماهیچه‌های صورت دچار انقباضات نابجا شده و نهایتاً سبب افزایش چروک صورت می‌گردد. پس برای مطالعه از عینک مناسب استفاده نمایید. همچنین مواقعی که در معرض آفتاب قرار می‌گیرید از عینک‌های آفتابی استفاده کنید که نه تنها سبب محافظت چشمان شما در برابر نور خورشید می‌گردد، بلکه سبب کاهش چروک در ناحیه دور چشم شما می‌گردد.

استفاده از عینک‌های آفتابی نه تنها سبب محافظت چشمان شما در برابر نور خورشید می‌گردد، بلکه سبب کاهش چروک در ناحیه دور چشم شما نیز می‌شود.

اسیدهای میوه

از اسیدهای میوه به مقدار زیاد استفاده کنید. اسیدهای میوه برای از بین بردن چروک‌های سطحی و ظریف، به خصوص چروک‌های زیر چشم بسیار مۆثرند. در تحقیقاتی اخیراً مشخص شده است که حتی سبب تحریک کلاژن (ماده‌ای که در سفتی و شاداب ماندن پوست بسیار مۆثر است) در پوست نیز می‌گردد.

کاکائو به جای قهوه

در پژوهشی که در یك مجله تغذیه به چاپ رسیده است، محققان اعلام کردند که به دلیل وجود دو ماده فلاوینوئیدی (اپیکتاچین و کاتچین) به مقدار بالا، سبب محافظت پوست در برابر نور خورشید شده و همچنین گردش خون پوست صورت را زیاد نموده و در نتیجه آب رسانی به سطح پوست بالا رفته و پوست شما صاف‌تر و درخشان تر به نظر می‌رسد. پس به جای قهوه از کاکائو بیشتر استفاده کنید.

شستن پوست صورت

صورت خود را به طور مکرر نشویید

شستشوی زیاد پوست صورت، سبب از بین رفتن مواد مفید موجود در سطح پوست گردیده و اسیدیته (PH) پوست را تغییر می‌دهند؛ لذا روند پیری یا ایجاد چروک در پوست افزایش می‌یابد. بهتر است به جای استفاده از صابون یا شستشوی مکرر، از پاک کننده‌های (cleanser) صورت استفاده کنید.

ویتامین ث موضعی

مطالعات مکرر نشان داده است که استفاده از ویتامین ث، سبب افزایش تولید کلاژن‌ها، محافظت در برابر اثرات تخریبی اشعه ماوراء بنفش و بهبود التهابات پوستی می‌گردد و شاید علت تمام این اثرات مفید، به دلیل داشتن اسید اسکوربیک است که اثر ضد چروک دارد.

سویا بیشتر بخورید

گزارش شده که سویا در کاهش تخریب پوستی ناشی از نور آفتاب بسیار موثر بوده است، لذا در کسانی که به مدت شش ماه از رژیم غذایی حاوی سویا و ماهی و ویتامین‌ها و گوجه فرنگی استفاده نمودند، ساختمان پوست آن‌ها بسیار بهبود یافته و از پوستی لطیف‌تر برخوردار شدند.

مراقبت‌های لازم پوستی

اگر شما واقعاً خواهان پوستی جوان هستید، باید به توصیه‌های زیر توجه كنید و آنها را به طور مرتب رعایت نمایید:

- از نور خورشید بپرهیزید (با محافظت‌های لازم در برابر آفتاب).

- عینک آفتابی استفاده کنید.

- سیگار نکشید.

- از مرطوب کننده‌ها استفاده نمایید.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: esmael1350