تبیان، دستیار زندگی
شاید باور نکنید اما بعضی از کارهایی که هر روز انجام می‌دهید، باعث می‌شود زودتر پیر شوید یا به اصطلاح «پیری زودرس» به سراغتان بیاید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیری زودرس به دنبال كیست؟


شاید باور نکنید اما بعضی از کارهایی که هر روز انجام می‌دهید، باعث می‌شود زودتر پیر شوید یا به اصطلاح «پیری زودرس» به سراغتان بیاید.


پیری

تماشا کردن تلویزیون

همه ما می‌دانیم که سپری کردن ساعت‌های طولانی در مقابل تلویزیون برای کمر ما مضر است، اما احتمالاً شما نمی‌دانید که این کار طول عمر شما را نیز کاهش می‌دهد.

محققان دانشگاه کوئینزلند به این نتیجه رسیده‌اند که به ازای هر ساعتی که تلویزیون تماشا می‌کنید، ممکن است حدود 22 دقیقه از عمر شما کم شود. علاوه بر این نتایج، تحقیقات این محققان نشان می‌دهد که تماشای تلویزیون، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را هم افزایش می‌دهد.

نوشیدن مایعات با بطری یا از طریق نی

شاید می‌دانستید که، هر چه را که می‌نوشید می‌تواند روی ظاهر شما تأثیر گذار باشد، اما احتمالاً تعجب خواهید کرد اگر بشنوید که نحوه نوشیدن هم می‌تواند روی شما تأثیر بگذارد. در واقع، نوشیدن مایعات از طریق نی و یا نوشیدن مایعات با بطری باعث می‌شود که چین و چروک‌ها و خط‌های اطراف لب شما عمیق‌تر شود. پس سعی کنید تا آنجا که می‌توانید مایعات را با لیوان بنوشید تا چین چروک‌های صورت، عمیق نشود.

اگر یک ساعت به طور مداوم از طریق هدفون به موسیقی گوش کنیم، شنوایی ما به طور موقت کاهش می‌یابد.

ورزش خیلی کم یا خیلی زیاد

فواید ورزش برای سالم و جوان نگه داشتن جسم و روح شما بسیار زیاد است. فقدان ورزش در زندگی روزمره، نه تنها خطر ابتلا به چاقی و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد، بلکه طول عمر ما را هم کوتاه می‌کند. علاوه بر این، ورزش کردن باعث می‌شود که ذهن شما هم جوان بماند و از شما در مقابل بیماری آلزایمر محافظت می‌کند. اما ورزش زیاد و بیش از اندازه نیز برای ما مضر است و باعث خشکی مفاصل و افزایش خطر ابتلا به آرتروز می‌شود.

استفاده از صابون

ممکن است فکر کنید صابون بهترین دوست صورت شما است، اما این اصلاً درست نیست، زیرا پوست صورت شما دارای یک پوشش خاص است که محافظ طبیعی پوست صورت است، ولی وقتی كه از صابون استفاده می‌کنید لایه روغنی محافظ پوست شما را از بین می‌برد و پوست شما خشک می‌شود. خشک شدن پوست نیز در نهایت منجر به ایجاد چین و چروک می‌شود.

ورزش زیاد و بیش از اندازه نیز برای ما مضر است و باعث خشکی مفاصل و افزایش خطر ابتلا به رتروز می‌شود.

گوش کردن به موسیقی

از دست دادن مقداری از قدرت شنوایی از علائم رایج پیری است، اما بسیاری از ما با گوش دادن به موسیقی با صدای بسیار بلند از طریق هدفون، در همین جوانی قدرت شنوایی خود را کاهش می‌دهیم. گوش دادن به موسیقی با صدای کم و یا معمولی، آسیب زیادی به گوش ما وارد نمی‌کند، اما نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که اگر یک ساعت به طور مداوم از طریق هدفون به موسیقی گوش کنیم، شنوایی ما به طور موقت کاهش می‌یابد و اگر با صدای بسیار بلند این کار را انجام بدهیم، آسیبی که به گوش ما می‌رسد ممکن است دائمی شود.


باشگاه کاربران تبیان - برگرفته از تبلاگ: گل صحرایی من