تبیان، دستیار زندگی
خبر وزیر اطلاعات در خصوص تلاش غرب برای حمله سایبری به ایران در حالی منتشر می‌شود كه پیش از این نیز مقامات آمریكایی به وجود پروژه‌های متعدد حملات سایبری اعتراف كرده بودند. ویروس فلیم تازه‌ترین نمونه از این دست است كه به سرعت كشف و خنثی شد. برخی منابع خبری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله دیگر سایبری به تاسیسات اتمی


خبر وزیر اطلاعات در خصوص تلاش غرب برای حمله سایبری به ایران در حالی منتشر می‌شود كه پیش از این نیز مقامات آمریكایی به وجود پروژه‌های متعدد حملات سایبری اعتراف كرده بودند. ویروس فلیم تازه‌ترین نمونه از این دست است كه به سرعت كشف و خنثی شد. برخی منابع خبری هم از همكاری مشترك رژیم صهیونیستی و آمریكا در طراحی این حملات خبر داده است


مصلحی

وزیر اطلاعات از خنثی سازی حمله عظیم سایبری علیه تاسیسات هسته ای كشورمان خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی که در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر با عنوان «حقوق بشر و امنیت ملی» سخن می گفت در بخشی از صحبت‌های خود، گفت: اطلاع پیدا کردیم حمله عظیم سایبری بعد از نشست مسکو علیه تاسیسات ایران انجام خواهد شد و در نتیجه ما هم با تمام توان در مقابل این حمله‌ها ایستادگی کردیم. ما تقریبا روزانه با این حمله‌ها مواجه هستیم و اوباما هم سه بار اعتراف کرده که در حمله به فضای سایبری ایران به مشکل جدی برخورد کرده و این مسئله به دلیل اقتدار بالای ایران است.

خبر وزیر اطلاعات در خصوص تلاش غرب برای حمله سایبری به ایران در حالی منتشر می شود كه پیش از این نیز مقامات آمریكایی به وجود پروژه های متعدد حملات سایبری اعتراف كرده بودند. ویروس فلیم تازه‌ترین نمونه از این دست است كه البته توسط متخصصان كشورمان به سرعت كشف و خنثی شد. برخی منابع خبری هم از همكاری مشترك رژیم صهیونیستی و آمریكا در طراحی این حملات خبر داده است.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی در این نشست با اشاره به موضوع حقوق بشر و امنیت ملی و نیز جنگ نرم دشمن، تصریح كرد: حقوق بشر در زمره مباحث سهل و ممتنع است كه دنیای علوم انسانی را در بر گرفته و دامنه وسیعی از علوم مختلف را در خود دارد. به عنوان مثال از حقوق جزا، جرم‌شناسی، مباحث اقتصادی، علوم ارتباطات و حتی محیط زیست می‌توان نام برد كه ارتباط تنگاتنگی با آن دارد و امروز وارد عرصه بین‌المللی شده است.

وی با اشاره به نامه امیرالمومنین(ع) به مالك‌اشتر ادامه داد: در این نامه، امیرالمومنین (ع) فرموده بودند كه برادر دینی خود در آفرینش با تو یكی (برابر) است. در واقع این نمونه‌ای از نگاه كرامت‌مدارانه اسلام به انسان است و باید فضای حوزه‌ها و دانشگاه‌های ما در این مسیر قرار گیرد.

اطلاع پیدا كردیم كه یك حمله عظیم سایبری بعد از نشست مسكو علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام خواهد شد و در نتیجه ما هم با تمام توان در مقابل این حمله‌ها ایستادگی كردیم. ما تقریبا روزانه با این حمله‌ها مواجه هستیم و اوباما هم سه بار اعتراف كرده كه در حمله به فضای سایبری ایران به مشكل جدی برخورد كرده و این مسئله به دلیل اقتدار بالای ایران است

وزیر اطلاعات با بیان اینكه در نظم موجود جهانی، حقوق بشر نقش تاثیرگذاری در خط‌دهی به افكار عمومی دارد، افزود: حقوق بشر موجب شده است كه كشورهای روسیه و چین در مسئله لیبی در دام غرب گرفتار شوند و غرب به دنبال این است كه آنها را با همین حربه به دام بیندازد. حقوق بشر، وظیفه تنویر افكار عمومی را برای تحریم‌های اعمال شده به بهانه خلع سلاح هسته‌ای بر‌عهده دارد.

ابعاد گوناگون جنگ نرم 

مصلحی در ادامه، با اشاره به برخی ابعاد جنگ‌نرم اظهار كرد: آمریكا و غرب با موضوعات مربوط به حقوق بشر در صدد تنگ‌تر كردن عرصه بر نظام اسلامی هستند و در حال حاضر جنگ نرم گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی به صورت چند‌وجهی و پیچیده دنبال می‌شود كه قطعا یكی از این رویكردها، حقوق بشر است.

وی با بیان اینكه جنگ نرم، تلاش سازماندهی‌شده با رویكردهای چندوجهی است، خاطرنشان كرد: آمریكا و غرب پس از ناامیدی در راهبردهای خود از جمله فتنه 88، نتوانستند به نتایج دلخواهشان برسند. در واقع راهبرد اول آنها تغییر ساختار نظامی بود كه جنگ را در این راستا به وجود آوردند و وقتی به نتیجه نرسیدند، راهبرد دیگری در پیش گرفتند كه آن، تغییر رفتار بود. آنها پس از ناامیدی از این راهبردها، متوسل به راهبردهای دیگری شدند كه گفتار انقلاب اسلامی و تكیه‌گاه‌های قدرت را مورد هدف قرار داده است.

ویروس

از مهم‌ترین بخش‌هایی كه در جنگ نرم در بخش حقوقی استفاده شده است، تخریب اصل مدل جمهوری اسلامی است كه غربی‌ها سعی دارند تا ایده و اندیشه نظام اسلامی را در تعارض با حقوق بشر معرفی كنند و می‌خواهند بیان كنند كه اسلام باید سفت، سخت، ثابت و بی‌توجه به تغییرات معرفی شود و در همین راستا، منشوری را در بحث ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی تدوین كرده‌اند. مصلحی گفت: از دیگر بخش‌هایی كه در جنگ نرم حقوقی بیان شده، این است كه اسلام باید منزوی و به صورت غیر فعال معرفی و مادون فرهنگ غرب، وحشی و غیرعقلانی تعریف شود. اینها مسائلی است كه در فعالیت‌های فرهنگی دنیای غرب مشاهده می‌كنیم. همچنین غربی‌ها در جنگ نرم بیان كردند كه اسلام باید خشن، تهدیدآمیز و عامل برخورد تمدن‌ها معرفی شود. آنها می‌خواهند انتقادات اسلام از غرب، بدون درنگ رد شود و ضدیت ما مسلمانان باید طبیعی و نرمال پنداشته شود.

وی تصریح كرد: از جمله هدف‌های دیگر غربی‌ها، جامعه اسلامی است و سازمان‌های بیگانه با عنوان كردن مسایلی درباره زندان‌های ایران، شرایط زنان در كشور و همچنین با تیره و تار جلوه دادن جامعه اسلامی سعی دارند این نگرش را به وجود بیاورند كه جامعه اسلامی از جوامع دیگر فاصله گرفته است. از هدف‌های بعدی جنگ نرم غربی‌ها این است كه می‌خواهند با متهم‌سازی نهادهای سیاسی و شخصیت‌های داخلی به رعایت نكردن حقوق بشر، این نیروها را به عنوان عوامل سركوبگر معرفی و اعتبار آنان را نزد مردم مخدوش كنند.

وزیر اطلاعات با بیان اینكه دشمن در برنامه جدید خود به دنبال ایجاد شكاف بین مردم است، ادامه داد: این شكاف، حول شكاف اجتماعی و سیاسی از سوی غربی‌ها دنبال می‌شود كه شامل تلاش برای ایجاد شكاف بین حاكمیت و مردم، بین دین و سیاست، بین مسئولان عالی نظام با یكدیگر و بین نظام اجتماعی و سیاسی است. یكی دیگر از اهداف دشمن برای ایجاد شكاف بین مردم، ایجاد یك اجماع‌ بین‌المللی برای افزایش فشار به نظام، تخریب جایگاه چهره ایران در سطح منطقه و مقابله با پیشرفت دكترین ایران در حوزه‌های مختلف است.

وزیر اطلاعات با بیان اینكه دشمن در برنامه جدید خود به دنبال ایجاد شكاف بین مردم است، ادامه داد: این شكاف، حول شكاف اجتماعی و سیاسی از سوی غربی‌ها دنبال می‌شود كه شامل تلاش برای ایجاد شكاف بین حاكمیت و مردم، بین دین و سیاست، بین مسئولان عالی نظام با یكدیگر و بین نظام اجتماعی و سیاسی است

راهكار های مقابله با جنگ نرم 

مصلحی با اشاره به راهكارهای مقابله با جنگ نرم افزود: راهكارهایی كه ما پیشنهاد می‌كنیم، خارج شدن از لاك دفاعی، وارد شدن به جنگ نرم علیه آمریكا، كمك به اقدامات دستگاه قضایی علیه دولت آمریكا و محكوم كردن این كشور در مجامع حقوق بشری است. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: اطلاع پیدا كردیم كه یك حمله عظیم سایبری بعد از نشست مسكو علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام خواهد شد و در نتیجه ما هم با تمام توان در مقابل این حمله‌ها ایستادگی كردیم. ما تقریبا روزانه با این حمله‌ها مواجه هستیم و اوباما هم سه بار اعتراف كرده كه در حمله به فضای سایبری ایران به مشكل جدی برخورد كرده و این مسئله به دلیل اقتدار بالای ایران است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان كرد: راهكار دیگر برای مقابله با غرب، تشكیل گروه یا كمیته مشتركی متشكل از كشورهای آسیایی است كه از سوی غرب به عنوان ناقضان حقوق بشر شناخته شده‌اند و راهكار دیگر، ارائه مدلی همگرا برای تسلط به مواضع نرم كشور در حوزه حقوق بشر است.

مصلحی با بیان اینكه ما به خوبی می‌توانیم از فضای سایبر برای همراه كردن افكار عمومی استفاده كنیم، آمادگی وزارت اطلاعات برای همكاری در این زمینه را اعلام كرد. وی در ادامه یادآور شد: مقابله با اخلال در انتشار پیام مقدس اسلام در حوزه افكار عمومی، تعیین سخنگوی حقوق بشر به شكلی كه به صورت دائم به پرسش‌ها و اظهارنظرها راجع به وضعیت حقوق بشر در غرب پاسخگو باشد، تقویت تشكل‌هایی مردم‌نهاد و سازمان‌هایی كه توان پاسخگویی به اتهامات غرب را دارد و اطلاع‌رسانی مستمر به مردم و نخبگان، از جمله راهكارهایی است كه در مقابل غربی‌ها باید از آنها استفاده كنیم.

بخش سیاست تبیان

منبع:  تهران امروز