تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم 2 فنجان پیاز خرد شده و تفت داده شده 2فنجان بادمجان  خرد شده و تفت داده شده 2 فنجان قارچ خرد شده و تفت داده شده 1 قاشق مرباخوری جعفری 1 قاشق مرباخوری نعنا 6عدد تخم مرغ 3 قاشق غذاخوری آرد 1 قاشق مرباخوری بكینگ ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كوكوی سبزیجات

مواد لازم

2 فنجان

پیاز خرد شده و تفت داده شده

2فنجان

بادمجان  خرد شده و تفت داده شده

2 فنجان

قارچ خرد شده و تفت داده شده

1 قاشق مرباخوری

جعفری

1 قاشق مرباخوری

نعنا

6عدد

تخم مرغ

3 قاشق غذاخوری

آرد

1 قاشق مرباخوری

بكینگ پودر

به مقدار كافی

نمك و فلفل

طرز تهیه:

بادمجان را پس از پوست كندن مانند خیار خرد كرده و در آب نمك خیس كنید. بعد از 15 دقیقه آبكش كرده و كمی آب روی آن بگیرید تا شوری نمك از بین برود. سپس آن را در یك قاشق روغن زیتون تفت دهید. همین عمل را با پیاز و قارچ انجام دهید. البته هر كدام را به طور مجزا و در همان ظرفی كه قبلاً استفاده كرده اید و حاوی كمی روغن است تفت دهید . تمامی مواد را با هم مخلوط كرده و تخم مرغ های زده شده را به آن اضافه كنید. كم كم مایع كوكو برای پخت آماده می شود. برای مصرف كمتر روغن حتماً باید مقدار مورد نیاز مایع را در پلوپز آماده كنید. به این طریق كه یك قاشق روغن در پلوپز ریخته و بعد مایع را درون آن بریزید و در پلوپز را همراه با دم كنی ببندید و بعد از 10 دقیقه كوكو را وارونه كنید تا كوكوی خوشمزه و كم روغن شما بعد از مدت كمی حاضر می شود.

نكات تغذیه ای:

در پخت این كوكو از روغن كمی استفاده می شود و روغن به كار رفته، روغن زیتون است كه گیاهی بوده  و برای سلامتی فرد مفید است . افرادی كه كلسترول خونشان بالاست،  می توانند به جای تخم مرغ كامل، فقط از سفیده آن در تهیه كوكو استفاده كنند. همچنین چندین نوع سبزی شامل قارچ، بادمجان، نعنا وجعفری به كار رفته است و همان طور كه می دانیم سبزیجات ، كربوهیدرات و كالری كمی دارند ، ولی منبع خوبی از فیبرو ویتامین ها هستند.

انرژی این غذا در كل 630 كالری است كه اگر به 6 قسمت مساوی تقسیم شود ، هر قسمت دارای 105 كالری خواهد بود.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.