تبیان، دستیار زندگی

كارت تبریك میلاد امام سجاد(ع)

شما کاربران عزیز تبیانی می‌توانید برای تبریک میلاد حضرت امام زین‌العابدین (علیه‌السلام)، از کارت تبریک طراحی شده در باشگاه کاربران استفاده کرده و این میلاد فرخنده را به دوستان و آشنایان خود تهنیت بگویید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سعید سخایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كارت تبریک میلاد حضرت امام زین‌العابدین (ع)

 

خدا امشــــب ولیّش را ولی داد

جمالی منجلی نـــــوری جلی داد

حسین بن علی چشم تو روشن

که امشب بر تو ذات حق علی داد

شب وجـــد امـام عالـمین است

که میلاد علی ابن الحسین است

خـــدا مشتاق یارب یارب اوست

سحر دلداده ذکــــــر شب اوست

عبادت بوســــه گیرد از جبینش

خدا فـــــــــرموده زین‌العابـدینش

فزونی عبادت و نیایش چهارمین نور امامت، حضرت  امام سجاد (علیه‌السلام) در پیشگاه خدا به حدی بود که آن حضرت به سرور و زینت بخش عبادت کنندگان (سید العابدین، زین العابدین) و بسیار سجده کننده (سجاد) ملقب گشت.

امام سجاد (علیه‌السلام) هنگامی که وضو می‌گرفت، رنگ از چهره مبارکش می‌پرید. از علت آن سۆال شد. فرمودند: آیا می‌دانید می‌خواهم در برابر چه کسی بایستم؟

امام زین العابدین (علیه‌السلام) به هنگام نماز چنان غرق در معبود می‌گشت که هیچ چیز او را از یاد حق باز نمی‌داشت. روزی (در حالی که به نماز ایستاد بود) در خانه‌ی آن حضرت آتش سوزی رخ داد. مردم فریاد زدند و آن بزرگوار را از آتش بر حذر داشتند. امام (علیه‌السلام) بدون آنکه متوجه سر و صدای آنان شود به نماز خود ادامه داد. پس از نماز پرسیدند: چه چیزی موجب شد که به شعله‌های آتش اعتنا نکردید؟ امام فرمودند: «آتشی سوزنده تر».

خصلت‌های نیك مؤمنان

امام سجاد علیه‌السلام فرمودند: سه حالت و خصلت در هر یک از مۆمنین باشد در پناه خداوند خواهد بود و روز قیامت در سایه رحمت عرش الهی می‌باشد و از سختی‌ها و شداید محشر در امان است.

اول آن که به مردم چیزی را دهد که از آنان برای خویش می‌خواهد (آنچه برای خود می‌پسندد را به آنان عطا کند)، دوم آن قدم از قدم برندارد، تا آنکه بداند آن حرکتش در راه اطاعت خداست یا معصیت و نافرمانی او، سوم از برادر مۆمن خود (به عیبی که در خود نیز دارد) عیب جویی نکند، تا آنکه آن عیب را از خودش دور سازد.

تحف العقول: ص 204، بحارالا نوار: ج 75، ص 141، ح 3.

امام سجاد (علیه‌السلام) هنگامی که وضو می‌گرفت، رنگ از چهره مبارکش می‌پرید. از علت آن سۆال شد. فرمودند: آیا می‌دانید می‌خواهم در برابر چه کسی بایستم؟

 

شما کاربران عزیز تبیانی می‌توانید برای تبریک میلاد حضرت امام زین‌العابدین (علیه‌السلام) و پاسداشت این خجسته زادروز، از کارت تبریک زیبای طراحی شده در باشگاه کاربران استفاده کرده و این میلاد فرخنده را به دوستان و آشنایان خود تهنیت بگویید.

 

 

این کارت تبریک زیبا را از بخش کارت پستال و با جمله‌هایی که دوست دارید برای دوستان خود بفرستید.

 


 

 

باشگاه كاربران تبیان