تبیان، دستیار زندگی
شد مراسم هفتمین جشن سالانه خانه موسیقی، شامگاه روز شنبه درتالار وحدت برگزار شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ این مراسم در حالی آغاز شد كه بسیاری از افرادی كه كارت دعوت حضور در این مراسم را به ه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشن خانه موسیقی با حضور بزرگان موسیقی برگذار شد

مراسم هفتمین جشن سالانه خانه موسیقی، شامگاه روز شنبه درتالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ این مراسم در حالی آغاز شد كه بسیاری از افرادی كه كارت دعوت حضور در این مراسم را به همراه داشتند با درهای بسته تالار وحدت مواجه شدند به گونه‌ای كه حسین علیزاده و هوشنگ ظریف از افرادی كه قرار بود در این مراسم از آنها تقدیر شود پشت درب تالار وحدت مدتی معطل مانده و سپس از درهای دیگری كه به تالار وحدت منتهی می‌شد وارد شدند.

خبرنگاران و عكاسانی كه برای پوشش مراسم به تالار وحدت آماده بودند پس از مدت طولانی به سختی توانستند وارد سالن شوند.

همچنین صف طویلی از افرادی كه كارت دعوت به این مراسم را داشتند تا مدتی پس از آغاز مراسم در جلوی تالار وحدت تشكیل شده بود.

در ابتدای این مراسم نوربخش مدیرعامل‌ خانه موسیقی با عذرخواهی از حاضران به خاطر مشكلات بسیاری كه به دلیل ازدحام جمعیت به وجود آمد بود گفت: اگر در پاره‌ای اوقات برخوردها با شما مناسب نبوده است به بزرگواری خودتان ببخشید.

این در حالیست كه بسیاری در اطراف سالن تالار وحدت به صورت ایستاده نظاره‌گر این مراسم بودند كه می‌توان به پیمان سلطانی رهبر اركستر ملل تخت جمشید و … اشاره كرد.

در ادامه این مراسم فیلمی نمایش داده شده كه در این فیلم از هنرمندان موسیقی ایران درباره‌ی موسیقی بد و خوب سوال شده بود،‌استاد محمدرضا شجریان در پاسخ به این سوال گفت: همه نوع موسیقی، اگر موسیقی خوب آن ارائه شود شنونده و كارایی دارد.

فرهاد فخر‌الدین نیز عنوان كرد: اگر هنرمندی درست تربیت و پرورش یافته باشد طبیعتا در تولید موسیقی خوب كمك می‌كند، همچنین انسانهای خوب طرز تفكر واندیشه خوبی دارند.

مشكاتیان نیز تصریح كرد:‌ موسیقی ایران دردوران خودش به نوزایی رسیده است.

محمد سریر نیز اعتقاد داشت: موسیقی خوب اندیشه و نگاه مردم را متحول می‌كند و راه تعالی و انسانی زیستن را می‌آموزد و واجد ارزشهای هنری و قابل احترام است.

پری صابری كارگردان تئاتر نیز گفت: موسیقی خوب روح شما را به بشارت دعوت می‌كند.

پیرنیاكان نیز معتقد است: موسیقی كه در پشت آن اندیشه و تفكری نباشد نمی‌توان گفت هنر خوبی است.

حسین علیزاده نیز تاكید كرد:‌برای تایید كردن خوب و بد بودن موسیقی به متخصصین زیادی احتیاج است.

پور ناظری : موسیقی خوب، روان را آرام و متعادل می‌كند و پژوهش می‌دهد.

شهرام ناظری: موسیقی موسیقی است كه از وجود تراوش می‌شود كه تقویت شده است.

***

در ادامه این مراسم از شهرام ناظری، ظریف‌پور، پورناظری ، حسین علیزاده و هوشنگ ظریف تقدیر به عمل آمد.

همچنین در فیلمی دیگری از هنرمندان درباره خانه موسیقی نظر خواهی شد. استاد شجریان در این نظر خواهی گفت: خانه موسیقی برای هدفی مشخص تشكیل شده است و باید همدلی و ارتباط صمیمانه‌تری بین هنرمندان ایجاد كند.

داریوش پیرنیاكان: هم اكنون شرایط موسیقی چه از لحاظ انتشار انوار و چه از لحاظ پخش در صدا و سیما بسیار آشفته است و خانه موسیقی باید در این زمینه به جهت گیری و سمت و سو دادن به اجراها و پخش موسیقی بپردازد.

شهرام ناظری نیز معتقد است: خانه موسیقی باید از كارشناسان و صاحبنظران در بخش خصوصی كمك بگیرد و ما در سالهای اخیر مشاهده كرده‌ایم كه نهادهای دولتی آن طور كه باید نتوانسته‌اند، موسیقی را در مسیر درست و خوبی قرار دهند. حسین علیزاده نیز می‌گوید: خانه موسیقی نه تنها باید از لحاظ بودجه و امكانات مستقل وغیر وابسته باشد باید افراد آن نیز مستقل و غیر وابسته به دولت باشند و تنها به موسیقی بپردازند.

كیانی‌نژاد: خانه موسیقی تنها جایی است كه موسیقی‌دانها به آن دل بسته‌اند.

همچنین در این مراسم گروه "كابوكی" به خوانندگی شهرام ناظری به اجرای برنامه پرداخت، همچنین گروه‌های دیگر موسیقی سنتی به مناسبت سال پیامبر اعظم (ص) به اجرای برنامه پرداختند.

در این مراسم علاوه بر هنرمندان، محمد حسین صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایمانی خوشخو معاون هنری وزارت ارشاد حضور داشتند.