تبیان، دستیار زندگی
رهبر فرزانه انقلاب، بارها در بیاناتشان به این نكته اشاره داشته اند كه «وصیت نامه شهدا را بخوانید...» این توصیه در كلام گهربار حضرت امام خمینی(ره) نیز دیده می شود. در این مجال فرصتی دست داده تا با هم مروری داشته باشیم بر گزیده ای از صد وصیت نامه که در چند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وصیت نامه کبوترها(قست پنجم)


رهبر فرزانه انقلاب، بارها در بیاناتشان به این نكته اشاره داشته اند كه «وصیت نامه شهدا را بخوانید...» این توصیه در كلام گهربار حضرت امام خمینی(ره) نیز دیده می شود. در این مجال فرصتی دست داده تا با هم مروری داشته باشیم بر گزیده ای از صد وصیت نامه که در چند قسمت ارائه میگردد

لینک قسمت اول

لینک قسمت دوم

لینک قسمت سوم

لینک قسمت چهارم

وصیت نامه کبوترها(قست پنجم)

وصیت نامه شهید محمدرضا رودسر ابراهیمی

شهادت، حد نهایی تكامل یك انسان است، شهادت بالاترین آرزوهاست، چه زیباست لحظه ای كه تفنگ از زمین كنده می شود و به سوی دشمن نشانه می رود، چه زیباست لحظه ای كه دشمن را ذلیل و خوار به اسارت می گیرد و چه شیرین است آن هنگام كه در خون خود می غلتیم و با شهد شهادت سیراب می شویم. اگر من كشته شدم راهی بود كه با میل خود آمدم.....

وصیت نامه شهید علی زارعی

به نام كسی كه هستی را آفرید سخنم را با نام او آغاز می كنم و این آخرین پیام من است به تمامی عزیزانم كه مرا می شناسند و به كسانی كه مرا دریافتند و مرا به عقل خود دیوانه پنداشتند. پدر و مادر عزیزم! فرزند شما آگاهانه قدم در راه پاسداری از انقلاب اسلامی گذاشت. پدر و مادرم! شهادت ودیعه الهی است كه از جانب خداوند تبارك و تعالی برای آن كسانی كه لایق هستند می رسد و این شهادت ها است كه باعث می شود احكام اسلام و انقلاب پیشرفت بكند. مذهبی كه ما مسلمانان داریم مذهب شهادت است و اسلامی كه ما در راه آن آمده ایم می خواهد انسانی عادل و كامل به تمام معنی بسازد. همانطوریكه در نهج البلاغه آمده است اكرم الموت قتل فی سبیل الله شرافتمندانه ترین مرگها شهادت در راه خداست. خواهرانم و برادرانم! همچون حضرت زینب (س) و حضرت امام سجاد (ع) پیام خون شهید را به همه برسانید كه مذهب ما مذهب شهادت است. ما چون خدا داریم همه چیز داریم. هیچ وقت خدا را فراموش نكنید و در هیچ شرایطی از خط امام فاصله نگیرید گرچه دشمن تشنه به خون گلوی ماست. كشته شدن در راه حق آرزوی ماست. وصیت می كنم شما را ]كه[ دنباله رو آیه ی "یا ایها الذین آمنوا اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منكم " باشید عبادت خداوند را از یاد نبرید؛ عبادتی كه همراه با جهاد در راه خدا باشد ارزش نماز را بدانید. نماز جماعت را بخوانید همانطور كه حضرت علی (ع) می فرماید:"كه ما بین كفر و ایمان هیچ فاصله ای نیست جز نماز."

وصیت نامه شهید حمیدرضا زرچینی

حقیر حمیدرضا زرچینی (كربلایی) فرزند محمد، شماره شناسنامه 3467، متولد 1340 تهران ،هم اكنون این وصیت نامه را در كمال عقل و شعور به رشته تحریر درمی آورم و اعتقادات خود را به مبانی قرآن و سنت محمد (ص) و اهل بیتش و نظام جمهوری اسلامی ایران ابراز كرده و به دین اقرار می كنم:"اشهدان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان علیا ولی الله" نیز اعتقاد دارم به رجعت ... و هم اكنون در این برهه از زمان ،ندای هل من ناصر ینصرنی از زبان پیر عشق، تقوی مجسم ،ملكه در قالب انسان ،سالك جماران و به قولی كه بر حق هم گفته اند، ندای حسین زمان به گوش می رسد و جوانان حزب الله یا جندالله ،به این ندا لبیك می گوید .وصیت به پدر و مادرم و امت شهیدپرور و ایثارگر ایران، پدر و مادر عزیز و مهربانم! همانطور كه 20 سال پیش خدا مرا به شما به امانت سپرد و شما مرا بزرگ كردید و الحق كه از هیچ كوششی دریغ نكردید و درآن هنگام مرا با قنداق سفید بستید، هم اكنون صاحبش امانتش را می خواهد و شما با همان دستها مرا با پارچه سفید (كفن) به صاحب اصلیش بازگردانید.... اما امام، به والله قسم امام یك نعمت الهی است و ما حزب اللهیان تا آخرین قطره خون خود را ،در راه هدفش كه همان مكتب محمد (ص) است ،نثار می كنیم. او از سلاله پاك حسین (ع) و ابراهیم ثانی است، برادران و خواهرانی كه عاشق این مكتب هستید ،خود را با كتابهای اسلامی كه صدها فقیه و فیلسوف و عالم زحمت كشیده اند ،انس دهید و با آنها دست دوستی دهید. ...اطیعو الله و اطیعوالرسول و اولی الامر منكم،به تبلیغات عوامل خارجی شرقی و غربی گوش فرا ندهید و از سازمانهای بین المللی همچون سازمان ملل متحد صلح نوبل، عفو بین المللی و كلیسای واتیكان خوف به خود راه ندهید، چه پروندهای این سازمان همه تاریك و كثیف است .... وصیت می كنم بر سنگ قبرم نوشته شود:"عشاق اگر لقای تو را آرزو كنند، باید ز خون خویشتن اول وضو كنند"

وصیت نامه شهید محمد علی توانگر :

"خواهرم! شما با حجاب و برادرم!شما با براداشتن سلاح، از امام و جمهوری اسلامی كه حاصل خون بهای شهیدان است دفاع كنید.همچنان كه من با خونم نمی گذارم دشمن به همین آسانی به ایران اسلامی تجاوز نماید

24/2/1361

وصیت نامه شهید رسول زینعلی

خداوندا تو را شكر می كنم كه مرا به دین خود هدایت كردی و از نعمت جهاد بهرهمندم ساختی تا بتوانم تو را بهتر بشناسم و از مشكلات و سختی ها راحتم ساختی تا به درگاهت نزدیك تر شوم.

خدایا اگر در این راه تقصیر و كوتاهی شده است كه می دانم شده و وظیفه ام را به خوبی انجام نداده ام مرا ببخش و مورد فضل و كرم خود قرار بده. از پدر و مادرم مهربان خودم كه زحمات فراوانی را در راه تربیت من كشیده اند نهایت تشكر را می كنم هرچند كه اگر به تعداد ریگهای بیابان به آنها نیكی كنم نمی توانم حقشان را ادا كنم .

وصیتم به امت شهیدپرور این است كه همان طور كه قبلاً در خط امام بودید سعی كنید كه همیشه پشت سر او حركت كنید و اوامر او را به گوش جان بشنوید زیرا اكنون رهبر ما نائب بر حق امام زمان (عج) هستند و لازم است كه در این زمان كه در غیبت كبری به سر می بریم از ایشان پیروی كنیم چنانكه ولایت او ولایت امام زمان (عج) و امیرالمؤمنین (ع) می باشد از خداوند متعال می خواهم كه همیشه ما را از پیروان و شیعیان حضرت علی (ع) قرار بدهد.

وصیت نامه شهید سید محمد سادات

در راه خدا با آنان كه به جنگ و دشمنی شما برخیزند جهاد كنید ولی ستمكار نباشید كه خدا ستمكاران را دوست ندارد. در مراسم نماز جماعت و جمعه شركت فعال داشته باشید و در نمازهایتان برای رزمندگان اسلام و امام امت و برای ظهور مهدی (عج) دعا كنید و افتخار كنید كه در راه خدا و برای اسلام جهاد كردم و كشته شدم مبادا شما با شهادت و یا كشته شدن من ناراحت باشید.

فرآوری:عاطفه مژده

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادت