تبیان، دستیار زندگی
با هدف آشنایی بیش تر کودکان ونوجوانان با قصه های محلی ایران و حفظ و صیانت از ارزش های فرهنگ شفاهی مجموعه کتاب های سیمرغ مردم ایران منتشر خواهد شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیمرغ قصه‌های مردم ایران در راه است
سیمرغ قصه‌های مردم ایران در راه است

با هدف آشنایی بیش تر کودکان ونوجوانان با قصه های محلی ایران و حفظ و صیانت از ارزش های فرهنگ شفاهی مجموعه کتاب های سیمرغ مردم ایران منتشر خواهد شد.

به گفته ی مدیر اجرایی سیمرغ قصه های مردم ایران، اسدا.. شکرانه، این طرح در شانزده استان کشور انجام شده است و تاکنون هفت عنوان کتاب از استان های فارس، گیلان و یزد منتشر و رونمایی شده و چند کتاب دیگر هم در مرحله ی چاپ است.

سیمرغ قصه‌های مردم ایران در راه است

سیمرغ قصه های مردم ایران، مجموعه قصه هایی به زبان، گویش و لهجه راویان بومی سرزمین پهناور ایران اسلامی که گنجینه قصه های خود را به تناسب فرهنگ و آداب و رسوم منطقه و تاثیر پذیری از محیط طبیعی و شرایط اقلیمی و نوع روایتی که سینه به سینه شنیده اند، نقل کرده اند.

در این مجموعه، مربیان کانون پرورش فکری کودکان با شناسایی قصه گویان بومی در مناطق گوناگون، قصه ها را از زبان آن ها شنیده اند، نوشته اند و به زبان فارسی برگردان کرده اند. به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با شیوه ی نقل قصه گویان سنتی و نیز چگونگی بیان قصه به زبان و گویش بومی تلاش شده است به همراه کتاب های این مجموعه، لوح فشرده ای تقدیم علاقه مندان به قصه های ایران شود. این لوح فشرده،شامل مشخصات، تصویر و صدای راویان قصه ها و نیز باز گویی قصه ها به زبان و گویش بومی و فارسی توسط مربیان کانون است.

سیمرغ قصه‌های مردم ایران در راه است

مجموعه سیمرغ قصه های مردم ایران، تلاشی در پاسداشت راویان بومی قصه های ایرانی و مربیان کانون است تا فرهنگ بومی و هویت سرزمین ایران بیش از پیش شناخته شود وقابلیت گنجینه گویش های راویان قصه ها در گسترش فرهنگ قصه گویی در مراکز کانون و خانواده های علاقه مند به زبان و گویش و لهجه های ایران اسلامی به چشم آید.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:هدهد-فریبا زرقلمی

مطالب مرتبط:

نشست دو پنجره با حضور آتوسا صالحی در بندرعباس

به نام خالق زیبایی‌ها

آموزش صرفه‌جویی به کودکان با ساخت

5غذایی که هوش پچه‌ها را زیاد می‌کند   

جایزه‌ی مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی ژاپن در دستان کودک ایرانی

موفقیت دختر یازده ساله شیروانی در مسابقه نقاشی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.