تبیان، دستیار زندگی
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از تبدیل کتاب های معمولی به الکترونیکی در سال تحصیلی آینده خبر داد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب های الکترونیکی در راه

کتاب های الکترونیکی در راه

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از تبدیل کتاب های معمولی به الکترونیکی در سال تحصیلی آینده خبر داد.
کتاب های الکترونیکی در راه

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، یوسف نوری با اشاره به اتصال تمامی مدارس به شبکه اینترانت اظهار کرد: تصویب شده است تا 60 هزار نقطه تا پایان سال با پهنای باند 2 مگابایت به شبکه اینترانت متصل شوند.

وی به اصلی ترین برنامه های سال آینده مرکز فناوری اطلاعات آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: تبدیل کتاب های معمولی به E-BOOK (کتاب های الکترونیکی)، محتواساز الکترونیکی و سایت بانک فیلم است که بیش از 4 هزار فیلم آموزشی روی آن قرار گرفته است از برنامه های اصلی این مرکز است.

نوری با اشاره به این که فناوری های الکترونیکی سرعت یادگیری را افزایش می دهد تصریح کرد:

سرعت آموزش براساس فناوری های الکترونیکی بین 50 تا 75 درصد افزایش می یابد که می توان به جای تدریس سالی یک کتاب، سالی یک و نیم کتاب را بر این اساس انجام داد.

وی اضافه کرد:

هوشمندسازی مدارس و تجهیز مدارس به فناوری های نوین و حرکت به سمتی که در آن دانش آموزان در طراز جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند در دستور کار ادارات فناوری اطلاعات آموزش و پرورش است.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش به تعریفی از هوشمندسازی اشاره و عنوان کرد:

فرهنگ سازی، محتوا و شبکه از مواردی است که در بخش هوشمندسازی انجام می شود که در حال حاضر فرهنگ سازی های لازم انجام شده زیرا مطالبات جامعه، اولیا و خانواده ها است.

وی ادامه داد:

برگزاری نمایشگاه های هوشمندسازی، جشنواره های مختلف و ارائه مقالات بین المللی از برنامه های مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش بوده است.

نوری یکی از بهترین کارهای وزارت آموزش و پرورش در بخش فناوری اطلاعات اشاره و گفت:

ابلاغ شیوه نامه هوشمندسازی مدارس در تاریخ 22 مرداد 1390 از مهم ترین کارها در بخش فناوری اطلاعات است و پرتال اطلاع رسانی و آموزش مدرسان و معلمان قبل و بعد از ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.


مرکز یادگیری سایت تبیان

تنظیم: یگانه داودی