تبیان، دستیار زندگی
وزیر امور خارجه روسیه با انتشار مقاله ای در روزنامه آمریکایی هافینگتون پست اعلام کرد: اقدامات انجام گرفته برای سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه و تغییر حکومت در این کشور بخشی از بازی ژئوسیاسی گسترده تری در منطقه برای ضربه زدن به ایران است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسوولین متهم و متخلف استعفا دهند


 یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه در نظام اسلامی باید مسئولان مورد اعتماد باشند، تأکید کرد: هر شخصی که متهم به فسادی شد، باید استعفا دهد و اگر احتمال خیانت باشد، شخص باید کنار برود تا اعتماد مردم به نظام اسلامی سلب نشود.


آیت الله صافی

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه در نظام اسلامی باید مسئولان مورد اعتماد باشند، تأکید کرد: هر شخصی که متهم به فسادی شد، باید استعفا دهد و اگر احتمال خیانت باشد، شخص باید کنار برود تا اعتماد مردم به نظام اسلامی سلب نشود.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب مۆتلفه و خانواده‌های شهدای مۆتلفه، اظهار داشت: باید مقاصد ما عالی‌ترین مقاصد و اهداف باشد؛ ما می‌خواهیم عدالت امیر المۆمنین(ع) و مکتب کامل، عالی و جامع تشیع، جهانی شود؛ البته هر کدام از ابعاد این مکتب که به مردم ارائه شده، دنیا آن را پذیرفته است.

گزیده سخنان این مرجع عالیقدر تقلید را در ادامه مطالعه فرمایید:

· ما طرفدار دین، حجاب، عدالت و احکام قرآن هستیم. ما با اختلاط زن و مرد مخالفیم؛ تورم و گرانی و اوضاع اسفبار تفاوت بین فقیر و غنی را نمی‌خواهیم؛ ما با این که ضعیفی را به پای میز محاکمه بیاورند و محاکمه کنند، ولی شخصی که به جایی وابسته باشد و متهم است را محاکمه نکنند، مخالفیم.

ما طرفدار دین، حجاب، عدالت و احکام قرن هستیم. ما با اختلاط زن و مرد مخالفیم؛ تورم و گرانی و اوضاع اسفبار تفاوت بین فقیر و غنی را نمی‌خواهیم؛ ما با این که ضعیفی را به پای میز محاکمه بیاورند و محاکمه کنند، ولی شخصی که به جایی وابسته باشد و متهم است را محاکمه نکنند، مخالفیم

· باید در نظام اسلامی، مسئولان و امنای مردم صددرصد مورد اعتماد باشند.

·  باید از روش حکومت‌داری حضرت امیرالمۆمنین (علیه السلام) و برخورد آن حضرت با کارگزاران متخلف الگو بگیریم. چرا باید بین ضعیف و قوی فرق گذاشته شود؟ چرا متخلّف استعفا نمی‌دهد؟

·  باید جمعیتی بیدار و آگاه مراقب امور جامعه باشند که خلاف شرعی از کسی سر نزند و جامعه از خط دین منحرف و به تدریج ضعیف و در نتیجه از بین نرود و اگر خدای ناکرده احکام الهی مورد تجاوز قرار گرفت، صدای آنها بلند ‌شود و اعتراض نمایند.

·  در جامعه اسلامی اگر نقاط ضعف کمی هم وجود داشته باشد، کمِ آن زیاد است و باید فوری مرتفع شود. همان‌طور که امیرالمۆمنین(ع) با مسائل به ظاهر کوچک برخورد شدید داشتند؛ چرا که اگر همین ضعف کوچک برطرف نشود، جامعه رو به سقوط پیش می‌رود.

در برابر نواقص جامعه می بایست واکنش نشان داد. باید در برابر بعضی از برنامه‌ها که اعلام آشکار حرب با خداوند متعال است، نهی از منکر نمود؛ زیرا اگر نهی از منکر ترک شود، هیچ فرقی بین مرده و زنده‌ی ما نیست؛ اینکه انسان بییند شخصی پنجاه سال معصیت کرده و از او تجلیل می‌شود، باید اعتراض کرد که این خلاف اسلام است

·  در برابر نواقص جامعه می بایست واکنش نشان داد. باید در برابر بعضی از برنامه‌ها که اعلام آشکار حرب با خداوند متعال است، نهی از منکر نمود؛ زیرا اگر نهی از منکر ترک شود، هیچ فرقی بین مرده و زنده‌ی ما نیست؛ اینکه انسان بییند شخصی پنجاه سال معصیت کرده و از او تجلیل می‌شود، باید اعتراض کرد که این خلاف اسلام است.

·امیدوارم عنایات خاصه آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شامل حال همه باشد و انشاءالله طوری شود که از اصول خود تنازل و عقب نشینی نکنیم و تا آخر سرافراز پیش برویم و روز به روز بر عزت مملکت و نظام اسلامی افزوده شود.

بخش سیاست تبیان

منابع:  خبرآنلاین