تبیان، دستیار زندگی
كنجكاوید؟! می خواهید بدانید خانه نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی چگونه است؟ سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، به این كنجكاوی پاسخ داده و تنها چندروز پس از آغاز به كار نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در گزارشی به بررسی امكانات رفاهی نمایندگان مجلس پرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در تبیان منتشر شد:

زیروبم خانه نمایندگان مجلس!

مجلس شورای اسلامی

كنجكاوید؟! می خواهید بدانید خانه نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی چگونه است؟ سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، به این كنجكاوی پاسخ داده و تنها چندروز پس از آغاز به كار نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در گزارشی به بررسی امكانات رفاهی نمایندگان مجلس پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی، بخش سیاسی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در گزارشی به بررسی امكانات رفاهی و معیشتی نمایندگان مجلس نهم پرداخت.

در این گزارش آمده است:«طبق مصوبه هیئت رئیسه مجلس نهم، منزل،‌ دفتر و خودروی نمایندگان توسط مجلس تهیه شده و فقط برای یک دوره نمایندگی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. چند روز قبل از آغاز مجلس نهم برخی شایعات درباره ارائه وام 700 میلیونی به نمایندگان ‌مجلس جدید مطرح شد که البته در همان روزها محمدرضا باهنر این مطلب را تکذیب و روزنامه دولت که این شایعه را مطرح کرده بود را به شکایت مجلس تهدید کرد.

چند روز بعد تعدادی از نمایندگان مجلس نهم به دیدار محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور رفتند که احمدی‌نژاد در آن جلسه همان شایعه روزنامه دولت را البته با میزان مبلغی کمتر تکرار کرد و گفت که با تقسیم بودجه عمرانی مجلس‌ به هر نماینده 450 میلیون می‌رسید.

این شایعات به سرعت در فضای رسانه‌‌ای و سیاسی دهان به دهان می‌چرخید و البته پاسخ روشنی هم از سوی مجلس به این ادعاها داده نشد.سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تهیه مسکن نیز چنین پول و وامی به نمایندگان داده نمی‌شود، گفت که هیئت رئیسه چنین چیزی را مصوب نکرده است بلکه کارپردازن و ناظران مجلس را موظف کرده تا تعدادی خانه و آپارتمان در مناطق متوسط شهر تهران یعنی از بلوار کشاورز به سمت پایین و در محدوده خیابان انقلاب اجاره و رهن کنند.

وی افزود: به نمایندگان نیز اعلام شده است که در این محدوده هر منطقه‌ای که راحت‌تر هستند و بهتر می‌توانند به دنبال مدرسه و یا دیگر مسائل خود باشند را به هیئت رئیسه اعلام کنند تا مسکن‌هایی که توسط ناظرین مجلس برای نمایندگان گرفته می‌شود، در آن مناطق باشد.

وی ادامه داد: در ابتدای مجلس نهم برخی رسانه‌ها اعتبارات عمرانی مجلس را که در بودجه سالانه پیش‌بینی شده و مربوط به ساخت فضاهایی مانند دفتر، کتابخانه و ... در اطراف مجلس است، بر تعداد کل نمایندگان تقسیم کردند و گفتند که به هر نماینده 700 میلیون پول داده‌اند که این خلاف واقعیت بود»

متن كامل این گزارش در بخش سیاسی سایت قابل مشاهده است.

تنظیم: هومن بهلولی